Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 70-200

Ik zou een versie van deze lens willen aanschaffen voor op m'n D7000, vooral bedoeld voor portretfotografie.
    Is de versie ZONDER beeldstabilisatie geschikt hiervoor ?
    Deze met beeldstabilisatie is een pakje duurder, vandaar ...
    Als het zonder kan, zou ik opteren voor de goedkopere versie.

Graag jullie ervaringen.

Re: Tamron 70-200

Voor portretfotografie is beeldstabilisatie niet echt noodzakelijk, je kan dan zelfs de camera op een statief zetten.
    Ook de eerder trage autofocus van die Tamron 70-200 f2,8 is dan niet echt een probleem.

Maar met een "gestabiliseerde" lens wordt het percentage bruikbare foto's wel merkbaar hoger dan met een lens zonder stabilisatie als je geen statief gebruikt.
    Vooral als er wat minder licht is wordt dat verschil wel erg groot.

Moet het een zoomlens zijn voor portretfotografie? Elke prime van pakweg 85mm tot 150mm is ook heel goed bruikbaar voor portretfotografie.
    Een 85mm is perfect voor een crop-camera, voor een full-frame zal een 135mm wat gemakkelijker werken omdat je anders te dicht bij je model moet komen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Bedankt voor je antwoord.
      Ik zou liefst met een zoomlens werken omdat ik dan wat meer "vrijheid" heb.
      Ook voor buiten (niet in studio) vind ik zo'n zoom wel iets handiger werken.

Het feit dat die Tamron traag is, had ik al gelezen, maar inderdaad, voor portretfotografie zou me dat niet echt storen.

Mijn grootste vrees is de beeldstabilisatie.
      Eventueel suggesties van andere merken met beeldstabilisatie in deze prijsklasse ?

Comment

De nieuwe Tamron 70-200 2.8 heeft toch wel stabilisatie? De 70-200 4.0 VR is ook een fantastische lens en heeft de beste stabilisatie van alle 70-200's (5 stops).

Comment

Working...
        X