Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem? zand in lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem? zand in lens

na een bruidsreportage op het strand - met een behoorlijke bries - is er zand in mijn NIKON 80-200 2.8 gekomen. Ik merk dit wanneer ik Manueel focus.

Even contact gezocht met Nikon Service NL. Zie onderstaand antwoord. Ik hoor horrorverhalen over de kosten van een reiniging van een objectief. Ik hoor horrorverhalen over de kosten die ze uiteindelijk in rekening brengen. Het is pas duidelijk wat het gaat kosten na onderzoek. De kosten hiervoor bedragen circa 60,00.

Iemand ervaringen met zand in z'n objectief? Wat te doen?

Reactie Nikon Service:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Een lens kun je niet eenvoudig demonteren. Soms moeten er ook bepaalde lensdelen opnieuw afgeregeld worden indien deze gedemonteerd worden. Het is dus niet eenvoudig om zo op afstand in te schatten waar het zand/vuil zich bevindt en hoe lang de reparateur denkt hiermee bezig te zijn.
    U moet rekening houden met de minimale kosten van € 80,- ex BTW en dit kan en zal hoogstwaarschijnlijk oplopen.

Ik vertrouw er op u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd, als u naar aanleiding van mijn e-mail nog vragen of opmerkingen heeft kunt u natuurlijk altijd contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,
    Katarina Lazovic
    front office
    Nikon Service Point

Re: probleem? zand in lens

Ik ken het, heb stof op de frontlens van een objectief. Hier loopt wel een recentelijk topic over dit soort probleem.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

Comment

Re: probleem? zand in lens

Ik noem dat "de vooruitgang van de achteruitgang"

Comment

Working...
      X