Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor oa productfotografie :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lens voor oa productfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Die van mij is één stop sneller nanananananananana
    Heb je toch niet nodig voor productfotografie
    Like it Facebook
    Flikr
    Website Original Frame

    Comment


    • #17
      Re: lens voor oa productfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Lionel Bekijk bericht
      Heb je toch niet nodig voor productfotografie
      Toch wel: met een 2.0 kan ik kortere sluitertijden gebruiken dan met een 2.8. Dat resulteert in een enorme tijdwinst .
      Dat heet productiviteit. nananananana!!
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #18
        Re: lens voor oa productfotografie

        Statief heb ik inderdaad al in mijn bezit en over de scherpte kan ik je tot nu toe wel gelijk geven..
        https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

        Comment


        • #19
          Re: lens voor oa productfotografie

          Iedereen alvast bedankt voor de info.
          Ik heb al enige poging gedaan nu om enkele foto's te maken en ik moet zeggen dat het wel aardig lukt Ik heb enkel soms last bij bepaalde voorwerpen dat ze niet scherp worden gesteld..
          Ik neem ook alle foto's in RAW zodat ik toch nog wat aan mijn witbalans kan regelen achteraf.

          Als er iemand nog goede tips heeft of goede links naar zaken ivm productfotografie, altijd leuk om horen!

          Dimitri
          https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

          Comment


          • #20
            Re: lens voor oa productfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
            Iedereen alvast bedankt voor de info.
            Ik heb al enige poging gedaan nu om enkele foto's te maken en ik moet zeggen dat het wel aardig lukt Ik heb enkel soms last bij bepaalde voorwerpen dat ze niet scherp worden gesteld..
            Ik neem ook alle foto's in RAW zodat ik toch nog wat aan mijn witbalans kan regelen achteraf.

            Als er iemand nog goede tips heeft of goede links naar zaken ivm productfotografie, altijd leuk om horen!

            Dimitri
            Bij een diafragma van 8-11 zullen je foto's zeker scherp genoeg zijn. Test de scherpte van je lens eens door een goed gedrukte tekst (kwaliteitsboek) of iets anders dat goed aftekent op je normale werkafstand en brandpuntsafstand te plaatsen, en stop per stop van je grootste naar je kleinste diafragma te gaan, telkens een foto. Vergelijk die maar op je scherm. Verbazend!
            RAW is zeker een goed idee.
            Sommige voorwerpen worden niet scherp? Te weinig licht, te weinig contrast, kruisende lijnen? Probeer ook manueel scherp te stellen, dat is niet verboden
            Soms is het zelfs nuttig of noodzakelijk om manueel te gaan, je legt je scherpstelvlak waar je wil, zodat je het 1/3de scherptedieptegedeelte voor je focusvlak niet opoffert aan de lucht tussen lens en onderwerp, maar (grotendeels) gebruikt om je onderwerp volledig scherp te krijgen.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #21
              Re: lens voor oa productfotografie

              Ik gebruik een Sigma 50mm 2.8 (macro), maak ook regelmatig shots van beeldjes of kleine voorwerpen.
              Tijdje geleden hoop shots gemaakt voor iemand van juwelen en de Sigma gaf ook leuke resultaten.
              Kan je gerust linken naar wat shots, laat gerust een bericht na als je wil dat ik je link.
              Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
              Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

              Comment


              • #22
                Re: lens voor oa productfotografie

                Bedankt voor je nuttige info mnoach! Het ligt wss aan te weinig contrast bij bepaalde dingen
                ik was enkel een beetje bang dat manueel scherpstellen niet datzelfde resultaat oplevert als automatisch
                https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                Comment


                • #23
                  Re: lens voor oa productfotografie

                  Super! Ik had het graag even gezien als dat mogelijk is
                  https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                  Comment


                  • #24
                    Re: lens voor oa productfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
                    Bedankt voor je nuttige info mnoach! Het ligt wss aan te weinig contrast bij bepaalde dingen
                    ik was enkel een beetje bang dat manueel scherpstellen niet datzelfde resultaat oplevert als automatisch
                    You're welcome!
                    Manueel levert inderdaad niet hetzelfde resultaat als AF. Dikwijls beter, bij dit soort fotografie (voorwerpen, statief).
                    De "bompa" (ik heb geen kinderen, dus ook geen kleinkinderen, en ik ben nog maar/al 51) zegt: vroeger hadden we ook geen AF. En toch maakten we toen ook mooie foto's.
                    En, de drie gouden regels zijn: proberen, proberen,proberen. Een nieuwe lens zal ik altijd testen zoals ik in mijn vorige post schreef. Camera op tafel, een flesje of blad tekst, that's it.
                    Je weet dat je diafragma je scherptediepte regelt, wel, om dit te leren appreciëren kun je op tafel een paar (stuk of 4) voorwerpen zetten (peper en zoutvaatjes, weetikveel), na mekaar met wat afstand, en iets op de achtergrond, een stoel is OK, en maak weer zo'n reeksje. Stel scherp op het tweede ding, en kijk naar je beeld. Je krijgt zo een goed idee van scherptediepte. Je kunt dit ook buiten, op grotere afstand doen... Zo zie je wat een lens allemaal kan. Zonder software of electronica (want met film is het resultaat identiek).
                    Voor mij is fotografie nog steeds iets dat je maximaal met de camera doet,de nabewerking (doka of computer) is ondergeschikt. Maak dus (als je tot mijn volgelingen behoort ) een zo goed mogelijke opname. Die kost je niet veel meer tijd dan een matige. De goede foto zal erg weinig nabewerking vergen, de matige veel, en het resultaat zal dikwijls niet bijster zijn.
                    Michel
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #25
                      Re: lens voor oa productfotografie

                      tijdje geduurd, maar hier heb je drie shots die ik daarnet snel even gemaakt heb
                      heb ze niet bewerkt, dus normaal gezien kunnen ze er beter uitzien
                      gebruik gemaakt van Sigma 2.8 macro en opnamebox van Falcon Eyes



                      Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                      Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                      Comment


                      • #26
                        Re: lens voor oa productfotografie

                        Wat mij opvalt is dat er nog vrij veel schaduw te zien is op je foto. Kun je dat niet oplossen door verlichting rondom je opnamebox?

                        Comment

                        Working...
                        X