Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24 f2.0 of 50 f1.4 Carl Zeiss

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 24 f2.0 of 50 f1.4 Carl Zeiss

Momenteel heb ik de Sony a65 en wil op een later tijdstip investeren in de a99 maar ik wil graag een lens kopen. Het doel van de lens is voor een huwelijk dus wat koop ik het beste? De crop-factor van de a65 is 1.5x.

24 f2.0 of 50 f1.4 van Carl Zeiss. Ik heb momenteel een goedkope 50mm maar soms merk ik dat het moeilijk is om genoeg afstand te krijgen om een foto te maken. Maar bij de 24mm twijfel ik dan weer dat f2.0 genoeg is?

Ik weet dat ik van lens kan wisselen ik vraag me gewoon af welke ik het meest zou gebruiken?

Re: 24 f2.0 of 50 f1.4 Carl Zeiss

Jij alleen kan het best die vraag beantwoorden !!!

Je aankoop zal afhangen van je andere objectieven. Heb je enkel die goedkope 50mm ?

Een bruiloft met enkel een 75mm ( equivalent) is nogal euh ... tricky ?

Als ik het goed begrijp heb je dus de mogelijkheid om te werken met een kwalitatieve 36mm en een goedkope 75mm oftewel met een goede 75mm ?

Dan zou ik eerder opteren voor optie #1.

Niet enkel heb je dan beschikking over twee brandpuntafstanden, maar 35mm is sowieso een mooie reportage brandpuntafstand en f2 is al redelijk lichtsterk.
    75mm is "noch vlees, noch vis"

Met het oog op de toekomst heb je dan ook een mooie groothoek, mocht je fullframe werken.
    Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
      Jij alleen kan het best die vraag beantwoorden !!!

Je aankoop zal afhangen van je andere objectieven. Heb je enkel die goedkope 50mm ?

Een bruiloft met enkel een 75mm ( equivalent) is nogal euh ... tricky ?

Als ik het goed begrijp heb je dus de mogelijkheid om te werken met een kwalitatieve 36mm en een goedkope 75mm oftewel met een goede 75mm ?

Dan zou ik eerder opteren voor optie #1.

Niet enkel heb je dan beschikking over twee brandpuntafstanden, maar 35mm is sowieso een mooie reportage brandpuntafstand en f2 is al redelijk lichtsterk.
      75mm is "noch vlees, noch vis"

Met het oog op de toekomst heb je dan ook een mooie groothoek, mocht je fullframe werken.
      Bedankt voor je antwoord! Ik heb momenteel enkel de kit lens en de 50mm dus daarmee. Het word dan de 24mm!

Comment

Hopelijk is dat huwelijk nog veraf, want als je zo'n vragen moet stellen .
        Zorg zeker voor een backupbody (en fotograaf ) en zorg ervoor dat je uw camera van binnen en vanbuiten kent nogvoor je zo'n opdracht doet. (instellen met je ogen toe is een goede manier om dit te leren)
        Koop dus geen a99 een dag voor het evenement...
        Vele fotografen die een tijdje bezig zijn, willen professioneel worden, maar vergeten dat foto's trekken slechts 10% van het werk is. Het gevolg is dat het materiaal 2 maanden later te koop staat en ze een hobby minder hebben. Pas op, het is zeker mogelijk, maar zorg ervoor dat je er klaar voor bent.

Comment

24 lijkt me handiger. Die 50 zal toch niet zo slecht zijn, zelfs al is het een goedkoop exemplaar. Probeer om ergens een 2e body te lenen, dan moet je niet van lens wisselen en zal je minder gemiste foto's hebben (en dan heb je een backup voor mocht er iets gebeuren met jouw toestal).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            mensen genoeg die mooie foto's maken en weinig verstand hebben van materiaal.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Zorg zeker voor een backupbody (en fotograaf ) en zorg ervoor dat je uw camera van binnen en vanbuiten kent nogvoor je zo'n opdracht doet. (instellen met je ogen toe is een goede manier om dit te leren)
              Koop dus geen a99 een dag voor het evenement...
              Vele fotografen die een tijdje bezig zijn, willen professioneel worden, maar vergeten dat foto's trekken slechts 10% van het werk is. Het gevolg is dat het materiaal 2 maanden later te koop staat en ze een hobby minder hebben. Pas op, het is zeker mogelijk, maar zorg ervoor dat je er klaar voor bent.
              Ik ga mee met iemand om zoveel mogelijk bij te leren. Uiteindelijk draait het om de foto's, want er zijn
              genoeg mensen die mooie foto's maken met een iPhone. Het is tenslotte toch de bedoeling van dit forum
              om mekaar te helpen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OptimumAxe Bekijk bericht
                Ik ga mee met iemand om zoveel mogelijk bij te leren. Uiteindelijk draait het om de foto's, want er zijn
                genoeg mensen die mooie foto's maken met een iPhone. Het is tenslotte toch de bedoeling van dit forum
                om mekaar te helpen?
                Als je met iemand meegaat dan is het in orde. Ik denk dat de harde reacties ervan uitgingen dat jij alleen verantwoordelijk was om alle beelden van dat huwelijk te verzorgen.

Comment

Working...
                X