Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony nex 24mm F:1.8 Carl Zeiss

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sony nex 24mm F:1.8 Carl Zeiss

Hoi,

ik overweeg deze lens aan te schaffen voor op een Sony Nex.
    Is deze zijn geld waard?

OK, zal wel een goede lens zijn maar ook 1000euro?

Re: sony nex 24mm F:1.8 Carl Zeiss

Bedankt voor alles reakties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Bedankt voor alles reakties
      Ja, als niemand die lens heeft kunnen ze ook niet reageren natuurlijk.

Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
        Ja, als niemand die lens heeft kunnen ze ook niet reageren natuurlijk.

Sven
        Ik heb ze gehad, en vind er niets speciaals aan, net als aan dat ganse NEX systeem, voor die prijs zijn er veel betere combi's te koop.

Comment

Ik heb de lens niet in mijn bezit, maar mijn eerste gedacht is dat het een duur lensje is, dat is ook de reden dat ik ze niet kocht.
          ik ben echter wel een fan van NEX camera's, en indien je echt een compacte lens van ongeveer die brandpunt wenst dan zijn er
          andere mogelijkheden die veel voordeliger zijn. Misschien niet met dezelfde kwaliteit als de Zeiss !

Er is een nieuwe 20 mm uit van Sony !
          Er is een 19mm van Sigma
          Er is een 30 mm van Sigma

ik zou daar is een vergelijk mee maken ten opzichte van de Zeiss

MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt voor de reakties... Het blijft inderdaad veel geld voor 1 lens...

Comment

't is een Zeiss dat betaal je mee - een 24mm zeiss staat niet op mijn verlanglijstje - voor de reviewlezers - google is uw vriend.

Als 't echt uitdagend wordt - liever m'n DSLR, dan gebruik ik wel m'n oude trouwe Minolta 24 f2.8, die is degelijk zonder meer, mogelijks wel klopbaar door een zeiss of toplens van een ander merk.

Ik kan geen uitspraken doen over de zeiss zelf - maar we weten wel dat de lens permanent uitverkocht was (Sonyalpharumors.com). Zo stilletjesaan begint die lens vlotter beschikbaar te komen. Zelf zou ik 'm niet aanschaffen - te duur en geen winst genoeg t.o.v. de alternatieven. Welke zijn de alternatieven - dat hangt af van de gewenste compactheid en het al dan niet gewenst zijn van AF-functies en metingsmogelijkheden.

De sigma 19 en 30mm zijn zeer goedkoop verkrijgbaar (en schijnen ook echt degelijk te zijn, voor die prijs/kwaliteit zou ik 't zelfs durven riskeren en ze zijn compact) - in Duitsland is ie gezien aan 99€ per stuk (excl verzendkost) - zie sonyrumors.com - zonder interne stabilisatie - nu echt nodig voor zo'n lenzen is dat niet mijns inziens.

De SEL-nex-lenzen van Sony hebben wel stabilisatie in de lens. Da's altijd handig - zelfs voor kit-lenzen.

DemeyereG mailt dat hij niks vindt aan dat nex-gamma, da's altijd jammer - maar dat kan effectief gebeuren als je een bepaald "ander"-gamma gewoon bent - een bepaalde manier van werken - of bepaalde vereisten hebt waarvoor Nex als systeem minder toegesneden is. Het is moedig toe te geven dat je met dat toestel meent een miskoop gedaan te hebben.

Misschien is een Samyang (ook onder vele namen verkrijgbaar) 24mm een goed alternatief - zeker manueel - maar wel behoorlijk goed en relatief betaalbaar (alhoewel +/- 500 € voor een manuele lens?) - nu er komt wel veel licht door - Is AF nodig - of is u tevreden met focus-peaking? Dit gaat wel nog plomper worden dan de zeiss vrees ik. En wie T&S wil kan ook naar de zeer dure manuele Samyang kijken... Pas in mei op de markt voor Alpha - maar met convertor, moet dat kunnen op nex.

Misschien is de LA-EA1 (2de hands rond de 100€) met een Minolta 24mm f2.8 ook wel een alternatief - mits men manueel wil scherpstellen... - ik denk dat je voor 250€ 2dehands kan gesteld zijn - om nog te zwijgen van de andere manuele mogelijkheden.

Dat is nu net de sterkte van systeem-camera's er past veel op, ook stokoud maar mooi glas. Zelfs Canon AF-lenzen kunnen mits dure adapters op nex blijven dienen (al zou ik voor Canon misschien dan toch naar de M-gaan kijken). De grote winst is dat hier de chromatische afwijkingen lager gaan zijn omdat de register-afstand groter wordt - nadeel is manueel scherpstellen of trager scherpstellen (wil je sneller dan is LA-EA2 en de 24mm f2.0 zeiss met A-mount misschien wel een vrij dure niet-compacte-omweg).

Het bewijst nogmaals dat de waarde van een systeemcamera er in ligt dat je niet alleen point & shoot mee kan doen, en wat filmen - maar het ook kan gebruiken om echt te gaan fotograferen zoals vroeger - manueel - en dat de systeemcamera je daarbij aardig kan gaan helpen - met functies zoals focus-peaking. Daarom zit ik ook op nex - omdat je niet altijd wil rondzeulen met zo'n hele grote tas vol gerief. Tel daar nog de filmcamera's - de vg10-20-30 en nog duurder bij op - en je koopt je in in meer dan een camera-vatting tussen de zovelen, met de beperking dat je dan vast zit aan één merk. Alhoewel - de E-mount is met open specs! Iedereen kan e-mount gerief maken, die dat wil. Is dat zo bij Nikon? Canon? M4/3?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Ik heb de lens niet in mijn bezit, maar mijn eerste gedacht is dat het een duur lensje is, dat is ook de reden dat ik ze niet kocht.
                ik ben echter wel een fan van NEX camera's, en indien je echt een compacte lens van ongeveer die brandpunt wenst dan zijn er
                andere mogelijkheden die veel voordeliger zijn. Misschien niet met dezelfde kwaliteit als de Zeiss !

Er is een nieuwe 20 mm uit van Sony !
                Er is een 19mm van Sigma
                Er is een 30 mm van Sigma

ik zou daar is een vergelijk mee maken ten opzichte van de Zeiss

MVG, Jeff C.

Helemaal mee eens.
                Ik ben bv. van beide Sigma's meer dan tevreden.
                De Zeiss kan onmogelijk 8 keer betere beeldkwaliteit beiden. Hoogstens marginale verschillen zou ik denken, en iets grotere opening natuurlijk (wat voor mij in dit geval van weinig belang is).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                X