Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzen D7000

Ik zit met een twijfelgevalletje wat betreft nieuwe lenzen voor mijn D7000.
    Hoofdzakelijk reisfotografie.

De 18-200 mm, of de 16-85mm + 70-210mm schuifzoom in 2e hands.
    Zou ongeveer op dezelfde prijs uitkomen.
    Na de reviews op Kenn Rockwell te hebben gelezen komen deze 3 lenzen er eigenlijk best wel positief uit.
    Voor hem is de keuze niet zo heel moeilijk: zelfde prestaties (16-85 een héél klein tikkeltje scherper, bijna niet zichtbaar), maar prijs-kwaliteit is de 18-200 beter omdat je het verlies van zoom niet hebt.
    Dat laatste zou ik dus kunnen opvangen met een 70-210. 2 Lenzen meezeulen lijkt me nu nog wel doenbaar.

Wie helpt er mij uit?
    Of alternatieven?

Alvast bedankt!

Re: Lenzen D7000

bij de 18-200 Verlies je zeker een beetje kwaliteit aan beide einden, zeker tegen de 200. Bij de 70-210 zal dit minder zijn.
    De 16-85 is een mooie allroundlens die waarschijnlijk het meeste op je toestel zal zitten.

Wat je ook doet of kiest, gebruik alstublieft Kenrockwell niet als enige informatiebron. Zeer subjectief.

Tenzij je een pixelpeeper bent zal je met beide combinaties vele mogelijkheden hebben. Ik denk dat je met de 16-85/70-210 kwalitatief beter af gaat zijn. Maar je het moet het opwegen tegen het extra gewicht, lenswissel...

Veel succes!
    Last edited by BramDR; 9 maart 2013, 21:30.

Comment

En ik maar denken dat ken rockwell zowat de guru was voor materiaalaankopen
      Bedankt in ieder geval, eens wat andere reviews opzoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdk Bekijk bericht
        En ik maar denken dat ken rockwell zowat de guru was voor materiaalaankopen
        Bedankt in ieder geval, eens wat andere reviews opzoeken.
        Als het gaat om objectieven te vergelijken gebruik ik heel veel www.photozone.de. Heel goede website maar oudere lenzen zoals een 70-210 schuifzoom zal je er niet vinden. Ik heb zelf de 18-200, de 16-85 zal optisch iets beter zijn, vooral naar de randen toe en heb al een paar keer overwogen om de 18-200 erdoor te vervangen. Maar...voor familiefeestjes, op reis met niet teveel lenzen,....is de 18-200 toch wel een heel handzame lens hoor.

Als met lenzen zeulen geen probleem is zou ik persoonlijk de 16-85 aanraden samen met een nikon 70-300 VR of tamron 70-300 VC
        Last edited by ericvanhout; 5 maart 2013, 13:22.
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

Comment

Ik zit net met het exacte dillema!

Deze link vond ik alleszins zeer interessant:

16-85, 18-105 en 18-200 worden over het hele spectrum vergeleken!

Ik ben er nog niet volledig uit maar ik denk dat ik zelf voor de 18-200 zal gaan voor het gemak.
          Op reis wil je niet te veel wisselen...

Indien je toch een kleinere standaard zoom wil (ipv 16-85) heb ik een persoonlijk gevoel om voor de Tamron 17-50 F2.8 te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
            bij de 18-200 Verlies je zeker een beetje kwaliteit aan beide einden, zeker tegen de 200. Bij de 70-210 zal dit minder zijn.
            De 16-85 is een mooie allroundlens die waarschijnlijk het meeste op je toestel zal zitten.

Wat je ook doet of kiest, gebruik alstublieft Kenrockwell niet als informatiebron. Zeer subjectief.

Tenzij je een pixelpeeper bent zal je met beide combinaties vele mogelijkheden hebben. Ik denk dat je met de 16-85/70-210 kwalitatief beter af gaat zijn. Maar je het moet het opwegen tegen het extra gewicht, lenswissel...

Veel succes!
            Beetje flauw rockwell afbreken andere reviewers doen net hetzelfde ,iedereen heeft zijn voorkeuren en zo zal het met rockwell ook zo zijn.

Comment

Ik vind kenrockwell's site erg handig voor de lensspecificaties. Hij is vrij uitgebreid in de beschrijvingen van alles. Zijn persoonlijke mening moet je ermaar bij nemen.
              Hij heeft een soms merkwaardige instelling naar fotografie. Maar iedereen heeft recht op een mening natuurlijk, maar je moet het een beetje weten in te kaderen.
              Als je alles blind leest dan denk je dat de Nikon 18-55/VR de beste lens voor jou is
              Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                Ik vind kenrockwell's site erg handig voor de lensspecificaties.
                De kun je beter bekijken bij de fabrikant, dan zit je op de bron.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De "Ken" wordt nogal gemakkelijk afgeschoten, zeker door materiaalfreaks en pixelpeepers.
                  Het is absoluut waar dat een D4 met F2.8 zoom beter is dan een D3200 met kitlens, maar iemand die zijn basistoestelletje altijd bij heeft er misschien meer plezier van.
                  Als je hobby mooie plaatjes maken is kan je dat ook met minder materiaal. Het gaat om wat er op de foto staat en dat wordt al eens vergeten.
                  Er zijn echt niet veel moeders die naar de romigheid van de bokeh zien op een foto van hun kindje, dat doen enkel wij
                  D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    De kun je beter bekijken bij de fabrikant, dan zit je op de bron.
                    Helaas zijn die vaak niet uitgebreid en handig op te zoeken...
                    Ik heb het niet alleen over hoeveel gram een lens weegt.

Comment

Nikon zet bij elke lens toch de MTF curve. Dat zegt heel veel over een lens.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik vind kenrockwell's site erg handig voor de lensspecificaties. Hij is vrij uitgebreid in de beschrijvingen van alles. Zijn persoonlijke mening moet je ermaar bij nemen.
                        Hij heeft een soms merkwaardige instelling naar fotografie. Maar iedereen heeft recht op een mening natuurlijk, maar je moet het een beetje weten in te kaderen.
                        Als je alles blind leest dan denk je dat de Nikon 18-55/VR de beste lens voor jou is

Na ja niet om het een of het ander..... de 18-55/VR is toevallig ook een fantastische lens. Ik heb de 16-85 en de tamron 17-50 gehad en deze deden absoluut onder voor de 18-55. Mooie is dat deze lens nog geen 100 euro kost. Of het moet zijn dat ik slechte exemplaren heb gehad van de 16-85 en 17-55, maar dat betwijfel ik.
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Kdk, ik heb ook een D7000 en enkele lenzen waaronder de 18-200 VRII, en ben veel op reis geweest... (vooral rondreizen met rugzak, nooit in groep, gewoon met twee)
                          Hierbij mijn ervaringen, die enkel mijn gevoel en waarnemingen zijn met deze lens. Dus geen web review of MTF waarden. Tenslotte wil je op reis genieten van de reis en thuiskomen met mooie herinneringen.
                          Persoonlijk heb ik al veel geniet gehad van de 18-200 VRII tijdens mijn reizen, het is geen zware of grote lens en past gemakkelijk in een kleine rugzak. Deze lens heeft mooie kleuren en is scherp (ik gebruik ze zelden vol open of volledig gesloten).
                          Beperkingen van deze lens waarmee je rekening mee moet houden:
                          - Het is geen snelle lens, daarvoor had ik een 18-135 (kitlens van mijn D80) vond ik persoonlijk sneller.
                          - Focus problemen bij weinig licht, en dit in combinatie met de D7000 maakt dit nog erger
                          - Is natuurlijk niet als scherp als een FX lens, maar is dan ook veel goedkoper. Maar maakt dit uit? Van iedere reis maken wij een fotoboek, hier verlies je aan kwaliteit (ook al kruis ik alle mogelijke betalende opties aan). Begrijp mij niet verkeerd, ik wil natuurlijk mooie scherpe foto’s maar ben geen pro.
                          Daarom neem ik altijd twee extra lenzen mee op reis:
                          - De 70-300 VR, is veel sneller als de 18-200 en geeft meer zoom (70-200 2.8 is boven mijn budget en zeker met een TC 2)
                          - 35 G 1.8, voor ’s avonds, in huis etc...
                          - Een kleine camera, omdat je op sommige plaatsen best je DSLR niet gebruikt
                          Afhankelijk van de reis neem ik soms ook een breedhoek lens (Tamron) of een 17-50 2.8 (Tamron) mee.
                          Als ik zou herbeginnen zou ik waarschijnlijk voor een mirrorless camera gaan, zoals de Nikon V2. Is kleiner en toch wel belangrijk als je op reis bent.

Comment

en waar moeten derden specificaties vandaan halen?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              en waar moeten derden specificaties vandaan halen?
                              Als je niet wil begrijpen wat ik schreef is dat jouw probleem hoor, niet het mijne

Comment

Working...
                              X