Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70 f2,8 l II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24-70 f2,8 l II

    Iemand ervaring met de canonlens 24-70 f2,8 L versie II.
    Is hij zijn geld waard?
    Voor landschapfotografie en actie.
    Mvg.suz

  • #2
    Re: Canon 24-70 f2,8 l II

    Van de eerste versie ben ik nog steeds meer dan tevreden.
    Deze mag dan misschien iets scherper zijn? Heb er zelf mee geschoten.
    Zowel op de 5DmkII als op de 1D mkIV.

    Naar mijn ervaring is deze lens niet zo spectaculair om ze te gaan verwisselen.
    2000€ is en blijft toch een hoop geld. Heb je het liggen , kopen!
    En de 24-70L 2.8 I blijft een toplenske
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24-70 f2,8 l II

      Dit is een heel interessante review, je kan ze zelfs vergelijken met andere lenzen:


      Als je daar de oude en de nieuwe naast elkaar zet, dan zie je dat de nieuwe vooral met grote diafragma-openingen merkbaar scherper is.
      Maar als je de nieuwe en de oude beide op f8 - f11 zet, dan zie ik heel weinig verschil tussen die twee.
      Voor landschapsfotografie zal je eerder op f8 - f11 werken, en dan kan je flink wat uitsparen door een tweedehands "oud model" te kopen, je zal het verschil toch niet zien op de foto's.
      In de studio is het net hetzelfde, daar wordt meestal ook op f8 - f11 gewerkt.
      Maar er is wel een duidelijk verschil als je op f2,8 wil werken, dan is de nieuwe merkbaar beter.

      Ik heb daar ook de 24-70 f4 L IS naast de 24-105 f4 L IS gezet, als ik die vergelijk op verschillende brandpuntsafstanden en diafragma-openingen, dan zie ik niet direct reden om de "oude" te vervangen door de nieuwe versie die dan ook nog korter is.
      De 24-70 f4 L IS stelt wel dichterbij scherp, en ze heeft minder vervorming dan de 24-105.
      (Als ik echt dichtbij wil scherpstellen dan zal ik de Sigma 150mm macro wel gebruiken.)

      Ik heb zelf een "oude" 24-70 en een 24-105, maar ik gebruik de 24-70 geregeld op f2,8 en dan zou de nieuwe wel beter zijn (ik twijfel dus nog, als de prijs wat lager was, dan had ik de nieuwe al wel gekocht...).
      Last edited by Black B@ndit; 6 maart 2013, 20:01.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24-70 f2,8 l II

        Oorspronkelijk geplaatst door suz Bekijk bericht
        Iemand ervaring met de canonlens 24-70 f2,8 L versie II.
        Is hij zijn geld waard?
        Voor landschapfotografie en actie.
        Mvg.suz
        Of objectief zijn geld waard is kun alleen jij zelf bepalen !!
        Gebruik de 24-70 II zelf vanaf dag één dat die in NL beschikbaar is met alle tevredenheid. Heb er geen minut spijt van

        Alleen op een crop sized sensor zou ik hem niet gebruiken. Op Full Frame een topper

        Comment

        Working...
        X