Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200/f3,5-5,6 ii dc hsm canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-200/f3,5-5,6 ii dc hsm canon

    wie heeft hervaring met deze lens

  • #2
    Re: Sigma 18-200/f3,5-5,6 ii dc hsm canon

    Oorspronkelijk geplaatst door hanzie123 Bekijk bericht
    wie heeft hervaring met deze lens
    Zo'n jaar geleden deze lens gekocht. Prima wandel- en huis- tuin-en keukenlens.
    Je mag er niet te veel van verwachten, maar dat mag je van geen van deze superzooms. Beperkte scherpte (vooral in de hoeken), beperkte lichtsterkte waardoor je minder met de Dof kunt spelen, sterke vervorming (maar dat valt prima te corrigeren)...
    Maar als je leert leven met de minpunten vallen er prima resultaten mee te behalen, toch zeker als je niet A3 gaat afdrukken.
    Ik heb er in ieder geval nog geen spijt van gehad; ik gebruik die op familieuitstapjes, bij (voor mij) zwaardere bergtochten als ik niet teveel materiaal wil meesleuren, en voor de dagdagelijkse kiekjes...

    Als je voorbeelden wil zien; de postings die ik deze week in showcase landschappen heb gedaan, zijn allemaal met deze lens gemaakt.

    Edit: zoals hierboven gezegd heb ik zeker geen spijt van deze aankoop. Maar moest ik het nu kunnen overdoen zou ik resoluut gaan voor de Canon 18-135, wel de nieuwste versie, die zou volgens de testen veel beter scoren dan de oude.

    Groeten,
    Geert
    Last edited by Appendix; 25 februari 2013, 14:01.

    Comment

    Working...
    X