Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over Lensen Sony Nex5N

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraag over Lensen Sony Nex5N

Hallo iedereen heb een vraagje over mijn Lensen.
    2 jaar geleden kocht ik de Sony nex3 met de 16 mm pancake lens.
    Enkele maanden geleden kocht ik de Sony nex5N met 18-55 lens.
    Nu zie ik de lens 16-50 dat geleverd wordt met de nex 6
    ik zou eventueel kijken voor deze lens,omdat ik dan gelijk niet twee Lensen moet meenemen.
    De Vraag.
    wat denken jullie over deze lens.
    zijn er gebruikers die ook deze lens gebruiken,en wat zijn de voor en nadelen.
    dank u marnix.

hier zijn alvast foto,s met de 18-55

Re: Vraag over Lensen Sony Nex5N

Oorspronkelijk geplaatst door demarren Bekijk bericht
    Hallo iedereen heb een vraagje over mijn Lensen.
    2 jaar geleden kocht ik de Sony nex3 met de 16 mm pancake lens.
    Enkele maanden geleden kocht ik de Sony nex5N met 18-55 lens.
    Nu zie ik de lens 16-50 dat geleverd wordt met de nex 6
    ik zou eventueel kijken voor deze lens,omdat ik dan gelijk niet twee Lensen moet meenemen.
    De Vraag.
    wat denken jullie over deze lens.
    zijn er gebruikers die ook deze lens gebruiken,en wat zijn de voor en nadelen.
    dank u marnix.

hier zijn alvast foto,s met de 18-55
    http://www.flickr.com/photos/marnix_...528147/detail/
    De 16-50 is een heel compacte power zoom lens, vervormt wel op 16mm maar dat is in principe geen probleem omdat zowel de NEX6 alsook LightRoom en waarschijnlijk ook andere programma's dit automatisch corrigeren, mogelijk is dit ook zo voor de 5n met de laatste firmware update van vorige week, best eens nakijken !
    De regeling van het zoomen is dus elektronisch wat zeer handig is voor video, nadeel is dan weer dat je het zoomgeluid kunt waarnemen bij gebruik van ingebouwde microfoon.
    Optisch vind ik de 18-55 vrij goed, heb nog niet echt beide lenzen op dit niveau vergeleken maar denk dat dit niet zoveel zal verschillen en als dit wel zo is zal dit in het voordeel van de 18-55 zijn.

grootste troef van de 16-50 toz 18-55 is de compactheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      De 16-50 is een heel compacte power zoom lens, vervormt wel op 16mm maar dat is in principe geen probleem omdat zowel de NEX6 alsook LightRoom en waarschijnlijk ook andere programma's dit automatisch corrigeren, mogelijk is dit ook zo voor de 5n met de laatste firmware update van vorige week, best eens nakijken !
      De regeling van het zoomen is dus elektronisch wat zeer handig is voor video, nadeel is dan weer dat je het zoomgeluid kunt waarnemen bij gebruik van ingebouwde microfoon.
      Optisch vind ik de 18-55 vrij goed, heb nog niet echt beide lenzen op dit niveau vergeleken maar denk dat dit niet zoveel zal verschillen en als dit wel zo is zal dit in het voordeel van de 18-55 zijn.

grootste troef van de 16-50 toz 18-55 is de compactheid
      Dank U zijn er geen 16-50 voorbeelden dat ik eens kan zien,liefst 1 op 1
      zodat ik een idee heb wat ik er mee kan in bewerkingsprogramma.
      voorbeelden zoals de 16 mm en de 50 mm
      dank bij voorbaat.

Comment

zijn wel jpeg, met aantal lenscorrectie functies niet actiev
        Please enjoy our next gallery of sample images taken with the new Sony NEX-6 camera and the Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS lens. The camera had firmware version 0.95, and as usual all pictures were taken in JPEG format with the lowest level of sharpening and noise reduction. ...

voor kleur en contrast te beoordelen zijn deze mogelijk een goede leidraad

Comment

Dank U
          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          zijn wel jpeg, met aantal lenscorrectie functies niet actiev
          Please enjoy our next gallery of sample images taken with the new Sony NEX-6 camera and the Sony E 16-50 mm f/3.5-5.6 PZ OSS lens. The camera had firmware version 0.95, and as usual all pictures were taken in JPEG format with the lowest level of sharpening and noise reduction. ...

voor kleur en contrast te beoordelen zijn deze mogelijk een goede leidraad
          http://www.flickr.com/photos/sonyele...7631645758736/

Comment

Re: Vraag over Lenzen Sony Nex5N

Moderator Note: Omdat dit een vraag is over Lenzen, is de topic verplaatst van Camera's naar Objectieven.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
            X