Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon macro 100mm 2.8 zonder USM?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon macro 100mm 2.8 zonder USM?!

Ik ben op zoek naar een tweedehands macrolens en vond een canon 100mm 2.8 lens aan een goede prijs, maar de eigenaar zegt dat deze zonder USM is. Op het internet vind ik enkel de macrolens met USM terug. Weet iemand hier iets meer over?

Alvast bedankt!

Re: Canon macro 100mm 2.8 zonder USM?!

Dat zal dan vast om deze gaan. Da's dus een oud type die al geruime tijd niet meer nieuw wordt geleverd....
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Dat zal dan vast om deze gaan. Da's dus een oud type die al geruime tijd niet meer nieuw wordt geleverd....
      Gek genoeg staat bij die link onder de foto:
      Dit objectief is een EF 100 1:2.8 USM Macro
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Bedankt, ik kan zien aan de foto dat het inderdaad om die lens gaat.
        Ik zie dat er ook USM bijstaat. Zou deze lens veel onderdoen voor de vernieuwde versie?

Comment

Ik heb deze macrolens. Heb eens gekeken, maar er staat geen USM op de lens zelf.
          Dit is een oudere versie, maar kwalitatief uitstekend. Kwa resultaat heb ik geen verschil ondervonden toen ik deze samen met de nieuwere versie van een vriend heb getest dus over de kwalteit zou ik me geen zorgen maken

Comment

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de Nederlandse site niet klopt. Kijk hier maar eens op de Engelse Canon website, hier staat "USM" er niet bij vermeld.

Comment

Wat ik dacht dat een goede prijs was (300 euro) is dan wel wat veel voor een oudere versie vermoed ik. Ondertussen vond ik een review waaruit blijkt dat er toch redelijk wat verschil is tussen de twee versies. En het lijkt inderdaad geen USM (foutje op de Nederlands site?) (review zie: http://www.photozone.de/Reviews/167-...report--review).

Comment

Volgens de site van Tweakers is de huidige USM versie sinds 11-2005 op de markt (eerste prijsvermelding 07 november 2005). Dat zou dus betekenen dat de non-USM versie van voor 2005 is. Is die toch al minimaal 7 jaar oud.... Dan vind ik 300,- nog niet zo heel goedkoop eigenlijk, als je bedenkt dat een splinternieuwe USM versie verkrijgbaar is voor 449,-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Volgens de site van Tweakers is de huidige USM versie sinds 11-2005 op de markt (eerste prijsvermelding 07 november 2005). Dat zou dus betekenen dat de non-USM versie van voor 2005 is. Is die toch al minimaal 7 jaar oud.... Dan vind ik 300,- nog niet zo heel goedkoop eigenlijk, als je bedenkt dat een splinternieuwe USM versie verkrijgbaar is voor 449,-
                  Juist... en als je die (d.i. de USM versie van na 2005) tweedehands zou kunnen oppikken voor een €300.- heb je een goeie aanschaf gedaan.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
                  X