Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50mm F1.8 II versus Canon EF 50mm F1.4 USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 50mm F1.8 II versus Canon EF 50mm F1.4 USM

Ik ben van plan mijn - tot nu toe beperkte - collectie lenzen uit te breiden met een lichtsterke(re) lens die ik meer specifiek voor portret zou willen gebruiken. Ik ben al heel tevreden over mijn Tamron 17-50 mm F2.8, maar ik zou graag nog een stapje verder willen gaan.

Mijn oog is gevallen op de Canon EF 50mm F1.8 II of Canon EF 50mm F1.4 USM. Tussen die twee is er wel een aanzienlijk prijsverschil, en ik vroeg me dus af of de meerprijs van de 1.4 ook écht de moeite waard is.

Ik ben eerstejaarsstudente fotografie. Investeer ik beter eerst in de iets goedkopere 1.8? Of kan ik beter direct gaan voor de 1.4?

Als iemand andere suggesties heeft, shoot...

Budget: max. +/- 500 euro.

Alvast bedankt!
    Canon 5D MK III

Re: Canon EF 50mm F1.8 II versus Canon EF 50mm F1.4 USM

Zoveel mogelijkheden. Ipv de canon 50mm 1.4 dan beter de sigma 50mm 1.4
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Yep, dat zou ik ook aanraden ! Sigma 50 mm f1.4 is veel steviger dan zijn Canon-broer en scherper tot f2.5.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

De Canon 50mm 1.4 is een erf stuk geweest van mij en na een tijdje veel te gebruiken is die stuk gegaan. Autofocus werkt niet meer.
        Na wat zoekwerk zou dit een gekend probleem zijn dat die heel fragiel is.

Comment

Dat kan wel. Ik heb hem eens te hard neergezet op n luidspreker bij n concert, en de onderste lens viel er gewoon uit !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Dat kan wel. Ik heb hem eens te hard neergezet op n luidspreker bij n concert, en de onderste lens viel er gewoon uit !
            Ai, ik dacht de F1.4 ook te kopen.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

Comment

Ik stem ook voor de 50mm van Sigma. Al is die wel nog wat duurder denk ik.
              ::: Flickr :::

Comment

Om niet in herhaling te vallen, want dit is al ontelbare keren aan bod gekomen in andere draadjes, ik ben gestart met een sigma 50 mm f1.4 en heb zoveel problemen gehad met de autofocus dat ik de lens van de hand heb gedaan.
                Ben dan overgestapt op de canon 50 mm f1.4 die minstens een betrouwbare autofocus heeft. Beeldkwaliteit is prima. Lens blijft intact ook na een jaar intensief gebruik.
                Dus wat mij betreft toch aan te raden...
                A picture says more than a thousand words

Comment

Voor portretten moet je ook de 85mm f/1.8 overwegen.
                  Je kan eenzelfde of kleinere DOF bekomen dan met de 50mm f1.4 en toch nog voldoende afstand houden om geen vervorming te krijgen.

De prijs is voor beide ongeveer 350 euro. En het vult naar mijn mening beter je 17-50 f2.8 aan.

En om het helemaal open te breken: Als je tijd hebt om je shoot voor te bereiden en je model heeft geduld, kan je veel beter resultaat halen met een flits en enkele toebehoren dan met een lichtsterke lens.
                  Als student fotografie komt dat er waarschijnlijk toch eens van. Zie http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html.
                  Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
                    Voor portretten moet je ook de 85mm f/1.8 overwegen.
                    Je kan eenzelfde of kleinere DOF bekomen dan met de 50mm f1.4 en toch nog voldoende afstand houden om geen vervorming te krijgen.

De prijs is voor beide ongeveer 350 euro. En het vult naar mijn mening beter je 17-50 f2.8 aan.

En om het helemaal open te breken: Als je tijd hebt om je shoot voor te bereiden en je model heeft geduld, kan je veel beter resultaat halen met een flits en enkele toebehoren dan met een lichtsterke lens.
                    Als student fotografie komt dat er waarschijnlijk toch eens van. Zie http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html.
                    daar zal ze in de komende maanden vermoedelijk wel ervaring in opdoen buiten haar studies dan
                    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                      Ai, ik dacht de F1.4 ook te kopen.
                      Ik ben ms gewoon te bruut...

Comment

Gisteren bij n heel duister concert toch ondervonden dat de autofocus van de Sigma 50 mm f1.4 niet zo snel is als die van bv de Canon 85 mm f1.8, maar ms is het maar een gedacht ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Gisteren bij n heel duister concert toch ondervonden dat de autofocus van de Sigma 50 mm f1.4 niet zo snel is als die van bv de Canon 85 mm f1.8, maar ms is het maar een gedacht ...
                          Volgens mij focust bijna elke lens traag in vergelijking met de 85mm.

Comment

Working...
                          X