Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macrolens

Onlangs stelde ik de vraag of ik een macrobalg zou nemen of een macrolens, de reacties die ik kreeg waren unaniem pro macrolens
    Dus ik heb rekening gehouden met mijn budget een sigma 105mm f2.8 EX HSM DG OS Macro gekocht.
    Van wat ik uit andere discussies heb begrepen kan ik daar een 1,4 extender tussenzetten en vervolgens goede macroopnamen maken
    Of zie ik dat verkeerd?
    Grtjs
    Goofymarc

Re: Macrolens

Een 1,4 extender er tussen zetten is geen must om goede macrofoto's te maken hoor. Je hebt een prima lens gekocht die tot 1:1 gaat, meer heb je niet nodig om goede macro-opnamen te maken en voor een beginner is dit al meer dan genoeg.

Niet te vlug ontmoedigd geraken want macrofotografie vergt toch wel enige oefening. Goed materiaal is alvast een goede start, of daar goede macro-opnamen uit voortkomen, daar kan alleen jij voor zorgen
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Comment

Bedankt voor de informatie en te bevestigen dat ik met die aankoop géén miskleun heb gedaan
      En inderdaad veel oefenen baart kunst
      Grtjs
      Goofymarc

Comment

Met een 2 keer converter op een 105mm macro-objectief krijg je een 2 keer sterkere vergroting, of te wel 2:1. De werkafstand blijft hetzelfde en het diafragma wordt twee keer kleiner.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Als ik een 1,4x teleconverter gebruik in combinatie met de Sigma 150mm macro, dan is dat gewoonlijk om wat verder van het onderwerp te kunnen blijven (vlindertjes blijven wat gemakkelijker zitten als je er wat verder af blijft).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als ik een 1,4x teleconverter gebruik in combinatie met de Sigma 150mm macro, dan is dat gewoonlijk om wat verder van het onderwerp te kunnen blijven (vlindertjes blijven wat gemakkelijker zitten als je er wat verder af blijft).
            Ik gebruik dezelfde combinatie, Kenko converter 1.4x, Sigma 150, wel met Nikon D7000.
            Veel meer comfort voor fotograaf en beestjes.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
            X