Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-50?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 17-50?

    Beste,

    Onlangs heb ik me een canon 60D aangeschaft in navolging van mijn 350D. Nu ben ik op zoek naar goed glas, maar het budget is beperkt. Van mijn 350D kan normaal in mijn 70-300 recupereren (motor is kapot, duur?), maar nu zoek ik nog iets voor eronder.
    Ik had eerst gedacht aan de 17-85, door zijn prijs en het feit dat je een breed bereikt hebt. Ik ben echter bereid om iets meer uit te geven voor betere (prijs/)kwaliteit.
    Na wat verder te kijken, kwam ik ook bij de tamron 17-50 2,8.
    Nu heb ik hier ook 2 versies van gevonden, in wat verschillen deze?
    - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD
    - Tamron AF 17-50 / 2,8 SP XR DI LD

    Zouden jullie voor deze lens gaan? Of zouden jullie toch nog iets anders aanraden?

    Bedankt!

  • #2
    Re: 17-50?

    Ik heb deze zonder stabilisatie op mijn 60D. Of deze goed is.... wel kijk eens naar de foto's die ik hier reeds plaatste, ze zijn praktische allemaal met deze body+lens gemaakt.
    Zo kan je zelf bepalen of het een goede of slechte combinatie is. Zelf ben ik er heel tevreden over.
    Er staat er momenteel eentje te koop hier in 'Aangeboden' voor 225 euro, en het is deze zonder stabilisatie (wat de betere zou zijn qua scherpte).
    Ik weet niet wat ze nu nieuw kosten, maar ik geef nooit meer als 70 % voor een 2de hands. Je kan eventueel iets hoger gaan als er nog garantie op zit.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: 17-50?

      persoonlijk zou ik de tamron's nieuw kopen

      alles ingevoerd via de beukelaer, geniet een gratis garantie-uitbreiding van 3j dus 5j in totaal.
      bijna elke winkel in de benelux werkt via hen

      de 17-50 2.8 VC steekt hier in mijn zak dus als je die eens wilt bekijken, altijd welkom.
      ook de 28-75 steekt hier in de zak dus kan je onmiddellijk die 2 vergelijken
      beide liggen in dezelfde prijsklasse nieuw en dacht rond de 400 euro
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: 17-50?

        Ik weet niet precies wat je budget is maar aangezien je ook hebt gekeken naar de 17-85 en je wat meer budget hebt... Is lichtsterkte wat minder van belang, maw veel fotografie bij goed licht/buiten dan zou je ook de Canon 15-85 kunnen overwegen, een zeer goede kwaliteitslens met een heel mooi bereik.

        Comment


        • #5
          Re: 17-50?

          Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
          Ik weet niet precies wat je budget is maar aangezien je ook hebt gekeken naar de 17-85 en je wat meer budget hebt... Is lichtsterkte wat minder van belang, maw veel fotografie bij goed licht/buiten dan zou je ook de Canon 15-85 kunnen overwegen, een zeer goede kwaliteitslens met een heel mooi bereik.
          Zeker niet de 17-85, veel beter de 15-85. Als je budget het toelaat dan een (tweedehands) 17-55 2.8 IS.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: 17-50?

            Ik ben voor de Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD gegaan. Bedankt voor jullie inbreng!

            Comment


            • #7
              Re: 17-50?

              Oorspronkelijk geplaatst door Cadee Bekijk bericht
              Ik ben voor de Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD gegaan. Bedankt voor jullie inbreng!
              Veel plezier met je aankoop!
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment


              • #8
                Re: 17-50?

                Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Zeker niet de 17-85, veel beter de 15-85. Als je budget het toelaat dan een (tweedehands) 17-55 2.8 IS.
                Inderdaad, foutje, moet uiteraard de 15-85mm zijn!

                Comment

                Working...
                X