Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikor AF-S 50mm 1.8 G of 1.4 G?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikor AF-S 50mm 1.8 G of 1.4 G?

Ik ben onlangs begonnen met fotograferen, heb mezelf een Nikon D3200 aangeschaft met een 18-105 kitlens maar ik zou nu graag een 50mm aanschaffen om binnenshuis betere foto's te maken.
    Nu was mijn oog gevallen op een nikon AF-S 50mm F1.8 G omdat dat een beetje in mijn budget past en ik daar toch al positieve dingen van gehoord heb.
    Nu belde ik daarstraks naar de winkel om te horen of ze deze lens in voorraad hadden maar dat bleek niet het geval, enkel de 1.4 versie was binnen en de verkoper zei dat ik daar ook beter voor zou kiezen, maar dan verdubbelt de prijs ook wel natuurlijk.
    Mijn vraag is nu of de 1.4 die dubbele prijs ook waard is of dat ik beter de 1.8 bestel.
    Ik weet ook wel dat de meer ervaren fotografen hier voor de 1.4 zouden kiezen, maar ik ben ook nog maar een beginner en ik dacht dat ik op dit moment wel genoeg had met de 1.8.
    Wat denken jullie?
    D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

Re: Nikor AF-S 50mm 1.8 G of 1.4 G?

Dit kan misschien wel heel interessant zijn
    Last time, we took a look at some Canon fast 50's to compare the relative performances. This time we take a look at some 50mm lenses available for the Nikon:...

Comment

50mm 1.8G is tóp, zeker prijs-kwaliteit gezien.

Ik zou alleen voor de 1.4G gaan als je die 2/3e stop extra echt nodig hebt.

Comment

koop maar de 1,8.
        de verkoper verkoopt liever een lens die duurder is.
        als je een beginner bent dan heb je die 2/3e stop niet nodig en koop je beter de 1,8.
        je hebt dan al een stukje voor een flits,...

Comment

De 50mm 1.8 is de eerste extra lens die ik aangeschaft had. Super goedkoop en doet zijn werk !
          Zou ik mijn koop kunnen overdoen had ik een 35mm gekocht . De 50mm 1.8 is zijn prijs zeker waard
          Like it Facebook
          Flikr
          Website Original Frame

Comment

De F1.8G heeft een hele goede prijs/kwaliteit verhouding, ik heb alle Nikon 50mm's gehad en ze is gewoon heel goed.
            Maar op een cropcamera zou ik voor binnenshuis een af-s 35mm f1.8 kiezen, 50mm vind ik al te veel tele en beperkt voor binnen.
            D800 en een goed glasservies

Comment

persoonlijk vind ik de 35mm f1.8 interessanter voor binnen in huis fotografie dan de 50mm... probeer het verschil eens uit met je huidige lens... op 35mm en op 50 mm zetten...

lensjes kosten ca. evenveel...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Op jouw camera zou ik inderdaad voor een 35mm gaan. Ik mis op full frame heel regelmatig nog extra ruimte met de 50mm er op en daarom staat er meestal een 35mm op voor "rond te lopen". Op een crop is 50mm bruikbaar als portretlens maar de beeldhoek is te klein voor allround
                Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                BD2424BE
                Klik voor meer!

Comment

En het is dus een 35mm F1.8G geworden , ze hadden nog een occasie liggen bij konijnenberg, als nieuw.
                  Ineens ook nog een tweedehands nikon 55-300 gekocht ook, ben ik nog maar ongeveer evenveel kwijt voor die twee als wanneer ik een 1.4G gekocht had.
                  Bedankt voor de tips iedereen
                  D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

Comment

Working...
                  X