Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 120-300mm f/2.8 EX DG OS HSM Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma AF 120-300mm f/2.8 EX DG OS HSM Canon

Hallo iedereen,

Zoekend naar wat nieuw glas voor mijn Canon 50D.. ik kwam de Canon 300 F4 met 1.4 extender III, de Canon 400 f5.6 tegen.. maar waar ik naartoe wil is de vraag wat deze recentere sigma 120-300 f2.8 MET OS te betekenen heeft in het 'betaalbare' gamma.. en dit in combi met de sigma 1.4 extender.

Prijs kwaliteit lijkt me goed, vraag is of het de moeite loont redelijk meer geld uit te geven dan aan de degelijke Canon primes?
    Fotografie is vliegtuigspotten, dus mm tellen hier echt wel, en liefst stabilisator ook.. voor iemand over 70-200's begint: nope, it's useless to try, thanks.

Mijn ervaring met sigma was de 50-500 NON OS en die resultaten sloegen wat tegen, nu gebruik ik een 100-400 IS van Canon.

Kan iemand raad geven aub?

G.

Re: Sigma AF 120-300mm f/2.8 EX DG OS HSM Canon

Klik op de links in mijn handtekening voor foto's met de lens. Ik gebruik hem bijna altijd met 1.4 teleconverter. Als je specifieke vragen hebt, ik hoor het graag.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Thanks voor de info en foto's, knappe reeksen.

Ik vroeg me vooral af hoe de snelheid, lichtgevoeligheid en scherpte van de lens was. Als je stevig kropt, heb je veel last van ruis of onscherpe randen? Ik ben een absolute close-up fan, vandaar.

O ja, nu gebruik ik de 100-400mm L IS van canon, zal de Sigma beter presteren voor wat ik ze nodig heb?
      Last edited by G-spot; 30 januari 2013, 17:32.

Comment

Focust sneller als een 100-400 is lichtgevoeliger en iets scherper. Ruis bij stevig croppen ligt enkel aan de body en de gebruikte iso, daar heeft de lens niets mee te maken. Onscherpe randen heb je enkel 'last' van op grote diafragma's op FF, op crop heb ik daar geen last van. Onscherpe randen ga je toch juist geen last van hebben als je stevig cropt?

De 120-300 zal dus beter presteren dan wat je nu hebt, maar de vraag is, heb je dat wel nodig? Wat mis je vooral aan je huidige lens? Ik zou enkel overstappen als je nog meer bereik wilt (icm 2x teleconverter dan) of/en een lichtsterkere lens wilt. Er zijn natuurlijk ook nadelen aan deze lens, zo is deze bvb behoorlijk zwaar. Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Thanks Laurens voor de info.

Waar ik nu naar zoek is een scherper resultaat, zodat ik ook meer kan croppen. Soms merk ik daar bij de 100-400mm een ietwat soft resultaat.. Ook de snelheid is belangrijk om bij vliegtuigspotten meer bruikbare foto's over te houden.. en de lichtsterkte om bij minder weer toch een deftig resultaat te verkrijgen.

Is deze lens in combinatie met de 1.4 of 2 x convertor dan nog steeds beter qua scherpte dan de 100-400mm? Convertors zouden de kwaliteit naar beneden trekken, zeker bij 2x?

G.

Comment

Nog iemand tips?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
              Thanks Laurens voor de info.

Waar ik nu naar zoek is een scherper resultaat, zodat ik ook meer kan croppen. Soms merk ik daar bij de 100-400mm een ietwat soft resultaat.. Ook de snelheid is belangrijk om bij vliegtuigspotten meer bruikbare foto's over te houden.. en de lichtsterkte om bij minder weer toch een deftig resultaat te verkrijgen.

Is deze lens in combinatie met de 1.4 of 2 x convertor dan nog steeds beter qua scherpte dan de 100-400mm? Convertors zouden de kwaliteit naar beneden trekken, zeker bij 2x?

G.
              Laurent

Met 1.4 wel in het centrum, met 2.0 ntrlk niet, maar je hebt dan ook 600mm ipv 400mm. Lees wat reviews en tests zou ik zeggen, the digital picture is bvb erg handig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Laurent

Met 1.4 wel in het centrum, met 2.0 ntrlk niet, maar je hebt dan ook 600mm ipv 400mm. Lees wat reviews en tests zou ik zeggen, the digital picture is bvb erg handig.
                Thanks iedereen, en sorry voor de naamfout Laurent

Nu nog de goedkoopste winkels vinden..

Gert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
                  Thanks iedereen, en sorry voor de naamfout Laurent

Nu nog de goedkoopste winkels vinden..

Gert.
                  Voor Nederlandse winkels is even Googlen met "kieskeurig sigma 120-300 os canon" een handige eerste stap. Dikke kans trouwens dat in het buitenland simplyelectronics het goedkoopste is, maar deze webwinkel heeft behoorlijk wat "mixed reviews" achter de naam staan .....

Comment

Ik was vandaag op een fotobeurs in BRussel, waar Sigma Benelux aanwezig was, en had daar de NIEUWE 120-200 F2,8 lens vast. Die zal in april uitkomen, en is qua kwaliteit te vergelijken met de canon 300mm vast blijkt... Nieuwe tests afwachten maar zag er wel een veelbelovende lens uit.
                    Ik twijfel zelf ook of ik deze nieuwe sigma of een canon 300mm F2.8 (eerste versie) zou kopen.
                    Bij mij gaat het vnl om sportfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                    Voor Nederlandse winkels is even Googlen met "kieskeurig sigma 120-300 os canon" een handige eerste stap. Dikke kans trouwens dat in het buitenland simplyelectronics het goedkoopste is, maar deze webwinkel heeft behoorlijk wat "mixed reviews" achter de naam staan .....

Comment

De prijs kreeg ook een upgrade... € 3.599,00 op fotokonijnenberg.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        De prijs kreeg ook een upgrade... € 3.599,00 op fotokonijnenberg.
                        Ja maar als ze echt even goed is als de canon 300 f/2.8 II dan zie ik persoonlijk voor sport het voordeel van de zoommogelijkheid nog wel in. Zou straf zijn tov een prime zoals de canon 300 f/2.8 Eerst afwachten iig.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Akkoord - zo'n prijsstelling (zeker tov van versie I/II) getuigt van zelfvertrouwen bij Sigma. Hopelijk vertaalt de prijs zich ook in een betere bouwkwaliteit / kwaliteitscontrole.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                          X