Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook Nikon doet mee ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ook Nikon doet mee ....

Zelf ben ik een intens Canon gebruiker.
    Toen Canon een tijd geleden z'n nieuwe lenzen en daarbij enorm hoge prijzen voorstelde, heb ik hier op het forum nog vermeld dat dit een voorbode zou zijn voor de andere merken.
    Blijkbaar was er niemand die me geloofde ...

Dus nu komt Nikon uit met hun nieuwe 800mm en zie de prijs ervan ; 17129 €

Alles over af-s-nikkor-800mm-f-56e-fl-ed-vr-officieel-aangekondigd op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 29 januari 2013, 15:25.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: Ook Nikon doet mee ....

Ik zie dat toch niet als een teken dat de prijzen in het algemeen enorm aan het stijgen zijn.
    Een lens die meer dan 10000€ kost is een product voor een kleine groep gebruikers die als ze zoiets nodig denken te hebben de prijs toch wel betalen....
    Het zijn ook meer presigeobjecten dan winstmakers denk ik zo...
    Je kan beter wat gewonere lenzen vergelijken zoals een 24-70 of een 70-200 F2.8.

Comment

We wachten af hé Kees

grts
      Sieg

Comment

Ik hoop van niet... Ik vind de prijs belachelijk, ik heb de indruk dat ze er willen voor zorgen dat enkel de rijkste amateurs en pro's (die niet anders kunnen) nog met zo'n lenzen rondlopen. De prijzen van de II teles van Canon vind ik ook overdreven hoog.

@Keeskanon: De nieuwe 24-70 f/2.8 en 70-200 f/2.8 van Canon zijn ook een stuk duurder dan hun voorgangers, en de Nikon 70-200 f/4 VR is ook wat duur voor zijn kunnen (in vgl met de Canon f/4 IS).
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

tis crisis hé
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

70-200 f/4 mag je echt niet onderschatten, de vr is gewoon FANTASTISCH nooit gezien door gelijk welke fabrikant, maar de prijs is er ook naar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              70-200 f/4 mag je echt niet onderschatten, de vr is gewoon FANTASTISCH nooit gezien door gelijk welke fabrikant, maar de prijs is er ook naar...
              4 of 5 stops? Dat maakt nu ook niet zoooo veel uit he
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Gesproken als een echte Nikonfanaat hé

grts
                Sieg

Comment

als je kijkt wat een 400 f2.8 kost en wetende dat er een TC 1.25 bij iedere lens zit, speciaal aangepast voor die lens, ...

was een te verwachten prijs
                  nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht

@Keeskanon: De nieuwe 24-70 f/2.8 en 70-200 f/2.8 van Canon zijn ook een stuk duurder dan hun voorgangers, en de Nikon 70-200 f/4 VR is ook wat duur voor zijn kunnen (in vgl met de Canon f/4 IS).
                    Nikon is inderdaad 40 euro duurder
                    http://www.artencraft.be/nl/canon-ef...-l-is-usm-6275
                    http://www.artencraft.be/nl/nikon-70...-ed-af-s-66492
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De nikkor 70-200 f4 is ook maar net op de markt dus prijs zal misschien nog wel wat naar beneden gaan hopelijk.
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                        De nikkor 70-200 f4 is ook maar net op de markt dus prijs zal misschien nog wel wat naar beneden gaan hopelijk.
                        De prijs is al sinds zijn introductie met zo'n 200 euro gezakt, dus veel zal het niet meer zijn.
                        En als je klikt op één van mijn bovenstaande linken, zie je dat de prijs ongeveer dezelfde is als van Canon.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Inderdaad Sieg, ik herinner me onze babbel van een paar weken geleden. Nikon deed het met hun nano-coating jaren geleden om de prijzen te verhogen, nu is het fluoride dacht ik.
                          Ben ik blij me onlangs nog een 500mm te hebben aangeschaft alvorens deze gaat vervangen worden met de 800mm technologie, die €17.000 zal (hopelijk) wel de listprijs zijn en gaat er nog wel wat vanaf maar het is geen spek voor mijn bek meer vrees is.

Comment

Ik zat nog met de prijs van een aantal weken/maanden geleden in mijn hoofd, wist niet dat de prijs zo sterk verlaagd was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                              Ik zat nog met de prijs van een aantal weken/maanden geleden in mijn hoofd, wist niet dat de prijs zo sterk verlaagd was
                              Dit is altijd zo, het zou erg zijn mochten ze de geeks die het nieuwste van het nieuwste direct willen er niet wat meer voor laten betalen.
                              @ Sieg, heb je hem al eens gebruikt? Je zal zelf ook verschieten van het resultaat, daar hoef je geen nikonfanaat voor te zijn. Ik heb persoonlijk de 2.8 vr2 en heb ook al met de Canon 2.8 II gewerkt dus ik denk dat ik wel mag vergelijken.

Comment

Working...
                              X