Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-300mm F2.8 EX APO DG

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 120-300mm F2.8 EX APO DG

Dat is dus de niet HSM en niet OS versie.
    Heeft iemand daar ervaring mee en wat die zoal tweedehands nog mag kosten?

Alvast bedankt
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX APO DG

Ik zou wel voor de OS versie gaan, een 300mm is niet makkelijk uit de hand vast te houden als er geen optimaal licht is. (sluitertijd van 1/500 of meer is aan te raden) Met OS kan je dit verminderen naar 1/100 voor niet te bewegelijke onderwerpen. Dit is het verschil tussen iso 6400 en iso 1600, wat op de meeste camera's toch zeer goed zichtbaar is.

Comment

Ik wist niet eens dat die bestond, voor zover ik weet is de eerste de 120-300 f/2.8 APO HSM (dus niet DG, maar wel HSM). Deze zou zo'n 900 euro mogen kosten, indien in goede staat.
      Ik zou echter ook wel doorsparen voor de OS versie... Scherper, betere AF, OS, weathersealing enz. Heel scherp met 1.4 TC en bruikbaar met 2.0 (van horen zeggen en voorbeelden gezien, heb het zelf niet), de non-OS versie mag je toch zeker 1 stop afstoppen om nog redelijk scherp te zijn. Tot dan je 300 f/4 verder gebruiken, is ook een prima lens lijkt mij?
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Niet alleen de stabilisatie is van belang!
        De Autofocussnelheid is naar ik heb begrepen sneller,
        Het contrast ligt hoger,
        Coatings zijn beter,
        Scherpte is NIET TE VERGELIJKEN:

http://www.the-digital-picture.com/R...mp=2&APIComp=2

Op F2.8 is de OS scherper dan de niet-OS op F4... zegt genoeg denk ik.

Ik heb de OS en de reden is dat ik de niet OS niet onder F4 zou gebruikt hebben!

Nu gebruik ik de OS op F2.8 zonder nadenken, ofwel op F4.5 als ik er een 1.4TC op gebruik ofwel op F8 als ik de 2.0 TC gebruik (maar dan heb ik wel een zeer scherpe 600mm F8).
        (even als referentie opgeven: ik gebruik ook een Nikon 600mm F4 VR dus ik kan wel wat vergelijken)

Comment

Bedankt jongens dat is een duidelijk antwoord waar ik naar zocht. Niet doen dus. De verkoper vraagt er trouwens nog 1200 euro voor wat mij dus zeker teveel leek.. Spijtig genoeg zie ik vaak tweedehands versies voor canon (gelukkig voor de canon fans) aan redelijke prijzen passeren maar niet voor nikon. Afwachten maar of een jaartje wachten en doorsparen. En voor de rest blijven dromen van een 400mm of meer mm hé
          Groeten Kurt
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

Comment

Ik wist niet eens dat die bestond, voor zover ik weet is de eerste de 120-300 f/2.8 APO HSM (dus niet DG, maar wel HSM).
            Even correctie, het is wel degelijk de Sigma 120-300mm F2.8 EX APO DG HSM. DG staat bij Sigma voor lensen die bruikbaar zijn op FullFrame, DC staat voor lensen enkel bruikbaar op Crop camera's.
            en HSM staat voor de Hyper Sonic Motor , Sigma's variant van ingebouwde scherpstelmotor in de lens.

Ik heb zelf ook deze lens, zonder OS maar gebruik hem voornamelijk op statief waarbij de OS toch minder bruikbaar is. Maar superlens voor zijn prijs.
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

als je het extra stopje en de VR kan missen: Nikon 300 mm f4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                als je het extra stopje en de VR kan missen: Nikon 300 mm f4
                Zou goed idee zijn maar die heb ik op het moment, wil dus dat extra stopje en mogelijkheid tot gebruik van TC2X
                Zal dus voorlopig mijn sluip en schuil technieken maar verbeteren
                Groeten
                Kurt

Comment

Working...
                X