Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede standaardzoom voor D800(E)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: goede standaardzoom voor D800(E)

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
    Ik neem scherpe foto's uit de hand met een 420mm op crop, dus 672mm... ik denk niet dat dat iets uitmaakt. En voor mijn fotografie, ...
    Let 's stop being an ass and stay on topic...

Cheers,
    F.

Comment

Mja, ik vind het wat vreemd dat je dan een D800E koopt om er dan een superzoom op te zetten, die mss niet slecht is, maar toch zeker niet optimaal presteert. ik zou er enkel de allerbeste lenzen op zetten, anders ben je even goed af met een D800 die toch een stukje goedkoper is.
      Ik gebruik mijn camera ook op reis, en al eens een keer om een foto te nemen die niet dadelijk moet meedingen om de Pulitzer price te winnen, mijn camera is een allesdoener, maar ik had dan misschien beter een megazoom+ extra D800 gekocht om toch maar in orde te blijven met een bepaalde snobistische waardenschaal?
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
        We leven momenteel in een wereld waarbij grote cijfers klinken...
        Dus blijbaar moet ook een objectief groot-groter-grootste getallen vermelden.
        Er zijn hier ongetwijfeld heel vakkundige mensen die met een heel vaste hand een objectief kunnen gebruiken bij een +200 waarde. Maar laat ons eerlijk de vraag stellen ... hoeveel zijn er die goeie en vooral scherpe foto's UIT DE HAND kunnen nemen bij een op '300mm' uitgeschoven objectief??
        Ach mensen ,, hou het rustig(er). Een objectief met een maximum waarde van pakweg 200mm is al heeeeel schoon en zal in 95% van de gevallen voldoen. Zeker als er uit de hand moet gefotografeerd worden...
        Is mijn mening .....
        't Is een beetje off-topic, maar met een gestabiliseerd objectief kun je uit de losse hand makkelijk vlijmscherpe opnames maken bij 300mm, en meer ook , als het licht wat meezit.

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Ik gebruik mijn camera ook op reis, en al eens een keer om een foto te nemen die niet dadelijk moet meedingen om de Pulitzer price te winnen, mijn camera is een allesdoener, maar ik had dan misschien beter een megazoom+ extra D800 gekocht om toch maar in orde te blijven met een bepaalde snobistische waardenschaal?
          Oei, ik heb de indruk dat mijn reactie door sommigen verkeerd geïnterpreteerd is Ik neem juist op vakantie de meeste (en meestal mooiste) foto's, maar ik begrijp zeker dat voor anderen het doel van een vakantie mss anders is. Het is meer dat indien je dit als hoofdlens zou gebruiken, dit een beetje vreemd zou zijn in mijn ogen.

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
          Let 's stop being an ass and stay on topic...

Cheers,
          F.
          Een beetje beleefder mag ook, vind je niet? De stelling dat het erg moeilijk is om op 300mm een scherpe foto te maken, is gewoon niet correct en daar reageerde ik op. Met beeldstabilisatie is dat geen enkel probleem en zelfs zonder kan het ook, mits gebruik maken van een snelle sluitertijd.

Ontopic: ik zou zeker de Tamron 24-70 f/2.8 VC ook in overweging nemen.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Mja, ik vind het wat vreemd dat je dan een D800E koopt om er dan een superzoom op te zetten, die mss niet slecht is, maar toch zeker niet optimaal presteert. ik zou er enkel de allerbeste lenzen op zetten, anders ben je even goed af met een D800 die toch een stukje goedkoper is.
            Versta mij niet verkeerd hoor... ik wil gewoon een andere standaardzoom voor mijn D800E. Dit om niet altijd mijn prime collectie moeten mee te nemen. als ik echt specifiek een portret wil maken, dan zal ik mijn 85 of 50 mm nemen. de standaardzoom die ik zoek zal dienen om eens te gaan wandelen, een citytrip te doen etc... voor dagelijks gebruik dus.... Daarvoor zou een gestabiliseerd objectief zeker kunnen dienen (wil niet altijd een statief meenemen hoor). Ik ga deze namiddag eens testen met de 24-85, 24-120, 28-300 alsook de tamron 24-70

Comment

En ik heb uiteindelijk de 24-85 VR gekozen.
              Voor mij leken ze alle 3 min of meer even scherp (meer dan scherp genoeg voor mij)
              Ik vond de 28-300 en 24-120 meer vertekenen langs de brede kant dan de 24-85.
              En aangezien de 24-85 de goedkoopste oplossing was, heb ik die dan maar gekozen.
              De tamron 24-70 heb ik niet kunnen testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                En ik heb uiteindelijk de 24-85 VR gekozen.
                Voor mij leken ze alle 3 min of meer even scherp (meer dan scherp genoeg voor mij)
                Ik vond de 28-300 en 24-120 meer vertekenen langs de brede kant dan de 24-85.
                En aangezien de 24-85 de goedkoopste oplossing was, heb ik die dan maar gekozen.
                De tamron 24-70 heb ik niet kunnen testen.

Je moet kijken welke lens je het meeste voldoening geeft qua scherpte en bereik.
                Vervorming kan je automatisch laten corrigeren bij het inladen van de foto's in Lightroom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  Je moet kijken welke lens je het meeste voldoening geeft qua scherpte en bereik.
                  Vervorming kan je automatisch laten corrigeren bij het inladen van de foto's in Lightroom.
                  Dan krijg je wel niet dezelfde foto als in je zoeker.

Comment

Working...
                  X