Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje extender Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje extender Canon

Ik heb een Canon 7D en een 70-200 f/2.8 II

Normaal heb ik daarmee genoeg bereik, maar soms kom ik wat mm te kort.

Vraag:
    In hoeverre kan ik tussen mijn body en mijn telezoom gebruik maken van een extender?
    Wat verlies ik aan diafragma?
    Werkt de AF nog?
    Ik heb ergens gehoord dat de 1.4x extender geen problemen gaf maar de 2x wel. Is dat juist? Ook voor de versie III

Dank voor de info.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Re: vraagje extender Canon

- Ja
    - 1.4x extender: 1 stop; 2x extender: 2 stops
    - Ja
    - Nee, beide werken met jouw lens.

Comment

Ter verduidelijking:

f/2.8 met 1.4x extender wordt f4.0
      f/2.8 met 2.0x extender wordt f5.6

Op jou toestel zal de autofocus zal blijven werken met een maximaal diafragma van f5.6, wanneer het maximaal diafragma kleiner wordt (dus f-getal groter), bijvoorbeeld met een 2.0x extender op een f/4 lens (f/4 wordt f/8), zal dit niet meer het geval zijn. Hierop zijn uitzonderingen van extenders waarbij dit wel blijft werken omdat er minder "communicatie" is. Er zou ook een trucje zijn met afplakken van bepaalde contact punten waardoor AF wel zal werken).

Hou er wel rekening mee dat de AF door tussenvoegen van de extender wel zal vertragen!

Comment

De 70-200 II werkt goed met extenders, ook de 2x, maar uiteraard is de beeldkwaliteit minder dan zonder converter of met de 1.4. Het blijft echter goed genoeg heb ik gehoord.Keuze tussen 1.4 en 2.0 converter is vooral hoeveel extra bereik je nodig hebt.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Zelf heb ik een canon 5d MARK II met een telezoom van 28-300 en gebruik soms de canon teleconvertor 2x
          Er is wel een beetje lichtverlies maar dat kan je compenseren als je in RAW opnamen neemt en achteraf bewerkt
          Grtjs
          Goofymarc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goofymarc Bekijk bericht
            Er is wel een beetje lichtverlies maar dat kan je compenseren als je in RAW opnamen neemt en achteraf bewerkt
            Dat lijkt mij heel sterk! Licht dat weg is compenseren in pp.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De 70-200 met extender wordt wel heel zwaar. Ik gebruik dan nog liever de 100-400.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Optimaal is het zeker niet maar het werkt wel en de resultaten zijn bevredigend
                Grtjs
                Goofymarc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  De 70-200 met extender wordt wel heel zwaar. Ik gebruik dan nog liever de 100-400.
                  Inderdaad, je hebt gelijk, maar aangezien ik meestal ruim toekom met 200mm vind ik de aankoop van een 100-400 beetje té.
                  En vooral: mijn madam zou er niet mee kunnen lachen
                  Een extender is betaalbaar en makkelijker weg te moffelen dan een supplementair objectief!

Dank voor de reakties! Indien nog info over combinatie 7D+extender, laat u maar gaan
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ik heb ook een 7D + 70-200 2.8 IS II. Ga me ook de 2X TC III aanschaffen voor de gevallen dat ik wat meer tele wil. Een extra lens zie ik niet zitten + de schuifzoom van een 100-400 of de front uitschuifbare zoom van een sigma 50-500 zijn stofzuigers. Liever de 70-200 die met filter weathersealed is en interne zoomwerking heeft.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Voilà sé

Comment

Working...
                      X