Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb hier nog een aantal lenzen liggen die op mijn Pentax SuperA pasten (ooit gekregen voor mijn 18de verjaardag). Kan ik daar nog iets mee op mijn Canon 60d?
Zijn er verloopstukken?
CP
Ja, dat gaat prima, mits het diafragma op de lens zelf ingesteld kan worden (alle oude Pentax gaat sowieso)
Je hebt nodig een Pentax K-bajonet-EOS adapter, op E-bay of webshope te bestellen en je moet dan werken in Av of M modus.
Scherpstellen in de zoeker of electronisch met een gechipte adapter (wat duurder)
Op Ebay voor 5-6 euro.
Het nadeel van modellen met een AF-confirm chip is dat je dan weer front- en backfocus issues kan hebben.
Er is sinds een paar jaar een versie uit waarbij je dit kan instellen ... dus AF finetuning in de module , ook het brandpunt en de lichtsterkte van de EXIF gegevens is instelbaar ... heb nog een testversie van deze module liggen komend van de ontwikkelaar
Last edited by Silver Roller; 17 januari 2013, 12:16.
Op Ebay voor 5-6 euro.
Het nadeel van modellen met een AF-confirm chip is dat je dan weer front- en backfocus issues kan hebben.
Het is al snel beter dan met de huidige zoekers.
Ik was er gisteren weer eens op uit met m'n SMC Takumar 50 F1.4 en had naast mooie winterplaatjes toch ook weer een aantal focusmissers.
Ik gebruik daarvoor een oude 20D die geen lenzen meer herkent en die gechipte adapter werkt dus ook niet.
Comment