Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwshoot probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Trouwshoot probleem

Hoi,

Zou iemand mij het advies kunnen geven welke van de twee lenzen de voorkeur krijgen om een trouwshoot te doen.
    Body is een Canon 60D.
    Twee keuzes:
    -Tamron 28-75 f2.8
    -Canon 24-105 f4 IS USM L

Tijdens de trouwshoot zal ik wel een flitser gebruiken.

Alvast bedankt voor de reacties

Re: Trouwshoot probleem

Ik ben pas enkele weken geleden begonnen met serieuzere fotografie maar ik heb al wel een hele tijd een DSLR. Ik fotografeerde al die tijd met een 18-105. Ik denk toch te mogen zeggen dat je dat zéker nodig hebt. Ik denk dat je als je op locatie gaat zelfs minimum een 200mm gaat nodig hebben voor sommige shots.

Ik heb onlangs onverwacht de rol van fotograaf om me genomen op een doopceremonie. Die camera had slechts een 18-55mm. Ik heb de beentjes serieus mogen laten bewegen en hoewel ik rond de actie cirkelde, niet altijd tot tevredenheid van de pastoor maar kom, vond ik dat ik te beperkt was in range.

Ik zou die 24-105 nemen en kijken of je ergens een 200mm kan lenen voor de locatieshoots.
    Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
      Ik ben pas enkele weken geleden begonnen met serieuzere fotografie maar ik heb al wel een hele tijd een DSLR. Ik fotografeerde al die tijd met een 18-105. Ik denk toch te mogen zeggen dat je dat zéker nodig hebt. Ik denk dat je als je op locatie gaat zelfs minimum een 200mm gaat nodig hebben voor sommige shots.

Ik heb onlangs onverwacht de rol van fotograaf om me genomen op een doopceremonie. Die camera had slechts een 18-55mm. Ik heb de beentjes serieus mogen laten bewegen en hoewel ik rond de actie cirkelde, niet altijd tot tevredenheid van de pastoor maar kom, vond ik dat ik te beperkt was in range.

Ik zou die 24-105 nemen en kijken of je ergens een 200mm kan lenen voor de locatieshoots.
      ik heb momenteel al een 70-200 f4 niet gestabiliseerd. dus die grote focuslengte heb ik al.

Comment

Ik denk dat je beter kijkt naar een lens met wat meer groothoek, als je al een 70-200 hebt. Bvb de Tamron 17-50 f/2.8 of de Sigma 17-50 f/2.8 OS.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

ik heb vorige zomer een reportage gedaan van een collega, 1 7d met 28-75 & 1 40d met 70-200 2.8 IS II, 7d & 70-200 heb ik van iemand geleend
          voor mij de ideale combinatie
          identiek dezelfde settings op beide body's manueel en dezelfde outcome buiten dan natuurlijk de DOF & hoek maar qua licht hetzelfde, dit omdat ik door de IS op de tele dezelfde sluiter kon gebruiken als de standaardzoom.
          IS is zeker een voordeel maar voor vele zaken primeert bij mij toch de lichtsterkte. tijdens een trouw beweegt iedereen dus heb je bij voorkeur toch kortere sluiters nodig als je niet wilt flitsen, dan is een 2.8 zeker in zijn voordeel.

tamron bezit ik, 24-105 f4 heeft een kennis van mij
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik weet niet of je van plan bent om als enige fotograaf te fotograferen, of 'enkel' wat foto's wil nemen als bijkomende fotograaf, maar indien het het eerste geval zou zijn, zorg dan aub voor back-up. Even buiten beschouwing gelaten dat je een gigantische verantwoordelijkheid op je neemt en dat eigenlijk best overlaat aan een professioneel iemand... Ik denk dat de meesten van ons al in je situatie gestaan hebben. Vrienden die weten dat je graag en goed fotografeert en die willen dat je hun trouw doet. Lekker goedkoop. Maar wil jij hen na of tijdens hun trouw vertellen dat je foto's niet gelukt zijn? Dat je camera het halverwege de ceremonie liet afweten? Als je dit echt wil doen, leen/smeek/koop/steel dan ergens een tweede body en een back-up lens. Al was het desnoods een (degelijke) compact camera. Zorg dat je een back-up hebt voor je body, lenzen, flits en alles wat je mee hebt (voldoende batterijen, geheugenkaartjes,...) En succes ermee! Het is voor ons allemaal ooit eens de eerste keer geweest :-)

Wat de lens betreft: met de 24-105 zou je ongeveer 90% van een trouw moeten kunnen doen, maar dan spreek ik eigenlijk vooral over full frame. Met een 60D zou ik eerder een 17-50 2.8 of 17-55 2.8 zoeken. Met je 70-200 erbij heb je dan alles wat je zeker echt nodig hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
              Ik weet niet of je van plan bent om als enige fotograaf te fotograferen, of 'enkel' wat foto's wil nemen als bijkomende fotograaf, maar indien het het eerste geval zou zijn, zorg dan aub voor back-up. Even buiten beschouwing gelaten dat je een gigantische verantwoordelijkheid op je neemt en dat eigenlijk best overlaat aan een professioneel iemand... Ik denk dat de meesten van ons al in je situatie gestaan hebben. Vrienden die weten dat je graag en goed fotografeert en die willen dat je hun trouw doet. Lekker goedkoop. Maar wil jij hen na of tijdens hun trouw vertellen dat je foto's niet gelukt zijn? Dat je camera het halverwege de ceremonie liet afweten? Als je dit echt wil doen, leen/smeek/koop/steel dan ergens een tweede body en een back-up lens. Al was het desnoods een (degelijke) compact camera. Zorg dat je een back-up hebt voor je body, lenzen, flits en alles wat je mee hebt (voldoende batterijen, geheugenkaartjes,...) En succes ermee! Het is voor ons allemaal ooit eens de eerste keer geweest :-)

Wat de lens betreft: met de 24-105 zou je ongeveer 90% van een trouw moeten kunnen doen, maar dan spreek ik eigenlijk vooral over full frame. Met een 60D zou ik eerder een 17-50 2.8 of 17-55 2.8 zoeken. Met je 70-200 erbij heb je dan alles wat je zeker echt nodig hebt.
              Ik Kaarrul alleen maar gelijk geven! Vergeet ook niet dat (als het in een kerk of gemeentehuis is) je met doorgaans zéér slechte lichtomstandigheden moet werken en alles platflitsen is ook niet zo mooi. Veel beroepsfotografen doet dit soort werk ook graag per twee, kwestie van uzelf veilig te stellen.
              Langs de andere kant kijken mensen niet zozeer naar de technische kant van de foto, maar eerder of zij er goed op staan en zijn dan al sneller tevreden van een kameraad die niets kost, dan van een beroeps.
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Ja, deze discussie heb ik al eens gevoerd... Ik ga trouwens niet alleen, ik en mijn vriendin doen dit al wel langere tijd. maar mijn vraaag was enkel van welke lens het beste zou zijn. Ik heb momenteel de Tamron besteld en ga eens testen hoe deze reageerd op donkere omstandigheden en hoe deze samenwerkt met de flits.
                Toch al bedankt voor de reacties.

groeten

Comment

veel plezier!

Comment

have fun met de nieuwe aankoop!!! :-)
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Als je een flitser gaat gebruiken, is het niet zo erg als je geen IS hebt. De belichting maakt dat je sowieso een stilstaand beeld hebt.
                      (denk ik)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterc Bekijk bericht
                        Als je een flitser gaat gebruiken, is het niet zo erg als je geen IS hebt. De belichting maakt dat je sowieso een stilstaand beeld hebt.
                        (denk ik)
                        als je het op een correcte manier toepast toch
                        als je gaat flitsen, moet je ook de techniek enigzins beheersen want in automatische modus zal je een grotendeels donkere background krijgen
                        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Mooi flitsen is een kunst op zich en NIET simpel!!!!

Comment

Dat vergt wat oefening en continu bij stellen van iso waarden en flits intesiteit afhankelijk van de lichtomstandigheden.
                            Maar zo is 't met alles zo , oefening baart kunst.
                            Jep op een 60d is een 17-50 f2,8 het beste. daar kun je alles mee doen, als je dat wilt.
                            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                              Jep op een 60d is een 17-50 f2,8 het beste. daar kun je alles mee doen, als je dat wilt.
                              absoluut... 17-50/55 is ideale event lens op crop
                              en 24-70 is ideale event lens op fullframe...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                              X