Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EFS 17-55 f2.8 : scherpte focus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EFS 17-55 f2.8 : scherpte focus

Ik denk mijn Tamron MET VC toch te gaan verkopen en een Canon 17-55 2.8 IS USM aan te schaffen de Tamron doet zijn werk wel goed maar eens je gaat naar 2.8 en bv 50 sluitertijd is hij in vele gevallen niet scherp genoeg meer !!
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
      Ik denk mijn Tamron MET VC toch te gaan verkopen en een Canon 17-55 2.8 IS USM aan te schaffen de Tamron doet zijn werk wel goed maar eens je gaat naar 2.8 en bv 50 sluitertijd is hij in vele gevallen niet scherp genoeg meer !!
      Daar ben ik een tijdje geleden ook achter gekomen

Comment

Uiteindelijk komen de meesten daar wel achter; helaas blijven ze intussen beweren dat hun Tamron enz. enz. Goedkoper is niet altijd beterkoper, hoor.
        Als ik maar één lens mag meenemen naar dat imaginair verlaten eiland, is het zeker en vast de EF-s 17-55 f/2.8 IS.

(ik heb niet meer de tijd om echt diep te graven, maar zou eigenlijk van de "nu" voorstanders van de Canon-lens toch hun vroegere posts willen nagaan waarin zij toch pleitten voor iets goedkopers )
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De Sigma 17-50 f/2.8 OS is niet echt slechter te beschouwen als de Canon 17-55 IS vind ik Ik heb hem zelf niet, maar wat ik ervan gehoord en gezien heb, is iets betere centrumscherpte en iets slechtere randscherpte wide-open en betere bouwkwaliteit.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            De Sigma 17-50 f/2.8 OS is niet echt slechter te beschouwen als de Canon 17-55 IS vind ik Ik heb hem zelf niet, maar wat ik ervan gehoord en gezien heb, is iets betere centrumscherpte en iets slechtere randscherpte wide-open en betere bouwkwaliteit.
            Dat zou kunnen maar buiten al het gezegde van goedkoper is het ook redelijk relatief want als je een tamron verkoopt of een canon !! En het in percenten berekend krijg je meer terug later van je canon dan van je Tamron dus het is net beetje als Mercedes en Peugeot Ma ik weet ook als je er mee tegen een boom rijd zijn ze beiden schroot
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ikzelf heb ook de Tamron 17-50 non vc op mijn D90 en ik moet zeggen dat die me nog niet veel in de steek heeft gelaten...steeds scherpe foto's.
              Heb vroeger de Canon ook gehad op mijn in des tijds 450D en ik was over die lens zeer zeker tevreden..;zeer scherp en mooie kleuren alleen was ze iets te groot vond ik maar oerdegelijk.

grtz

Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
              X