Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom voor safari (Canon) : advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telezoom voor safari (Canon) : advies

op 2dehands.be staan er ook een paar, gewoon op lenzen kijken en dan op 400mm,
    ik heb al verschillende keren op safari geweest zuid-afrika,kenia,botswana,namibia,zambia en mijn favoriete lens is mijn 70-200mm F2.8VR1 wel een nikon maar canon heeft deze ook, samen met een 1.7 teleconverter schiet ik daar de mooiste foto's mee,ik heb ook een sigma 100-300 F4+1.4tc gehad en een sigma 50-500 OS maar als je achteraf de foto's op de pc bekijkt zie je het verschil heel duidelijk scherper mooie bokeh en prachtige kleuren.
    De 100-400mm zal ook wel dik inorde zijn maar als ik mijn converter er af doe heb ik nog een mooie lens voor als ik geen safari doe of bv.als het wat donkerder is.
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

En dat brengt me terug naar de stomme beslissing die ik tijd terug nam om mijn 70-200/2.8 is II te verkopen. Vrees dat ik ze terug ga moeten kopen, mijn vrouw zal content zijn
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ben er eigenlijk bijna uit: ofwel zou ik de 70-200/F4 IS kopen (die ik 2e hands kan krijgen voor mooie prijs) en croppen als ik meer bereik nodig heb, ofwel de 70-300L die op zich uiteraard al meer bereik heeft, maar geen vaste F4. Wat denken jullie? Rekening mee houden dat ik deze op een 7d gebruik dus sowieso al crop-factor meerekenen.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Kon niet wachten (oa ook door de cashback), heb de 70-300L besteld via Digicamshop. Komt op 1289 euro waar nog 100 euro afgaat via cashback, dus eindprijs 1189 euro. Veel geld, maar van wat ik heb gelezen is dit echt een zéér goede lens op een 7D. Morgen levering

Comment

Ik vrees dat je soms toch wat bereik te kort zult komen. Die 100-400 leek me toch de beste keuze.
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Heb me vorige zomer ook de 100-400 aangeschaft, en heel tevreden van !
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                Ik vrees dat je soms toch wat bereik te kort zult komen. Die 100-400 leek me toch de beste keuze.
                Kan zijn, maar op een crop-body is 300mm nog altijd 480mm, en blijkbaar gaan ze Zuid-Afrika redelijk dicht bij de beestjes. Heb voornamelijk ook voor de 70-300 gekozen omdat ik enerzijds geen bereik heb tussen 55mm en 100mm (zie lenzen in signature), dus dan komt die 70mm toch al wat meer van pas. En anderzijds is die safari iets eenmaligs en zou ik een tele eerder ook voor alledaagse dingen gebruiken, waar 400mm al zeker niet echt per sé nodig is. Voor zover ik kan lezen zijn de meeste reviewers erover eens dat de 70-300L een fantastisch scherpe lens is (wordt zelfs vergeleken met de 70-200) dus een slechte koop zal het wel niet zijn zeker?

Comment

succes met je nieuwe aanwinst.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik heb zelf ook de Canon 70 - 300 L lens (op een Canon 50D, dus X 1,6). Recentelijk nog meegenomen naar India, o.a. voor een korte safaritocht in het Ranthambore natuurpark. De genomen foto's zijn, ondanks de ondankbare omstandigheden (meestal tussen de bomen dus nogal donker), héél goed en zéér scherp (zou scherper zijn dan de 100 - 400, maar daar wil ik me hier niet over uitspreken daar ik zelf niet over deze lens beschik).
                    Voor Zuid-Afrika safari zal deze 70 - 300 L zeker voldoen (ik had toendertijd enkel de 50 - 250 en in 95% van de gevallen voldeed deze ook). Enkel voor het fotograferen van (kleinere) vogels zal je soms mm te kort komen ...
                    De Canon 70 - 300 L lens is ook niet overdreven groot en zwaar, dus nog te doen om deze overal op reis mee te dragen.
                    Je zult je je aankoop niet beklagen.
                    KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

Comment

Ik heb jaren geleden een safari reis gemaakt in Kenia en had toen mijn canon 70-300 mee op mijn analoge toestel. Je zult altijd situaties hebben waarbij je liever nog meer had kunnen inzoomen maar persoonlijk vind ik het een fijne handzame lens om te gebruiken met in de meeste gevallen voldoende milimeters. In ieder geval proficiat met je nieuwe aanwinst!

Comment

Ken je dat gevoel toen je als kind wist dat de Sint ging komen? Awel ik ook nu, want mijn lens is net geleverd Boys and toys he... Jammer genoeg al donker dus veel testen zal er niet bij zijn, dit weekend eens grondig mee uitnemen zie!
                        Last edited by lapino; 9 januari 2013, 17:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                          Kon niet wachten (oa ook door de cashback), heb de 70-300L besteld via Digicamshop. Komt op 1289 euro waar nog 100 euro afgaat via cashback, dus eindprijs 1189 euro. Veel geld, maar van wat ik heb gelezen is dit echt een zéér goede lens op een 7D. Morgen levering
                          Is ze al geleverd en heb je al eerste resultaten?

Djienbe

Comment

Ja ze is al geleverd maar heb de lens nog niet deftig kunnen testen. Toen ze aankwam was het al donker, en gisteren en vandaag ben ik de hele dag druk met meetings, klantenbezoeken enz dus zal voor weekend zijn. Ga zaterdag met dochter naar eerste snowboardles in Komen, dus zal ze daar eens kunnen testen.

Comment

succes.
                              grt,.bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X