Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens kopen sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens kopen sony

beste

Ik bem in bezit van een kitlens van sony en een minolta 50 mm f1.7
    Ik doe vooral fotografie van de kinderen.
    Is het een goede beslissing om beide lenze te verkopen en dan een lichtsterke groothoek zoomlens aan te schaffen zoals een tamron 28-75 f2.8
    ik mis dan wel een stop maar heb wel een betere lens dan de kitlens. ik heb niet het budget om de lens extra aan te kopen.
    Kan ik met een 28-75 f2.8 of lens van dezelfde orde ook goede portretfotos maken of moet ik dan een 50 mm f1.7 houden?

Bedankt

Re: lens kopen sony

zou het niet doen die 28-75F2.8 als je hoofdmoot kinderfotografie is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Waarom raad u deze lens of type van lens af voor kinderfotografie?

groeten

Comment

Waarom raad u deze lens of type van lens af voor kinderfotografie?

groeten

Comment

De 50 mm 1.7 is een ideale portretlens ik zou die zeker niet wegdoen voor een zoomlens, je kunt alleen niet zoomen maar je hebt lichtsterkte en dat kost geld als je lichtsterkte en zoom wil.

Comment

Beste Jos,

Ik begrijp dat lichtsterkte en zoom geld kost maar de tamron die ik vermeld is best betaalbaar, 350 euro nieuw, en is f2.8 ik denk niet dat zoomlenzen veel lager gaan dan f2.8
            Wil dit dan zeggen dat de tamron een mindere lens is? voor kinderfotografie, meestal binnenshuis lijkt mij het bereik 28-75 veel makkelijker dan enkel de 50 mm alhoewel je dan ongeveer 1 1/3 stop verliest. Zullen portretten er slecht uitzien op de tamron?

Alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alpha male Bekijk bericht
              ...... meestal binnenshuis lijkt mij het bereik 28-75 veel makkelijker........
              waarom...een paar stappe voor of achteruit lopen is toch geen probleem binnenshuis..?.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De minolta 50mm f1.7 is inderdaad een goeie lens - in bepaalde opzichten zelfs beter dan de 50mm f1.4 die sony nu heeft.Ik heb 'm ook.

groeten.

Ivo

Comment

Ik heb de Sony f1.4 en ook de tamron 28-75 f2.8 en ik moet zeggen dat het alle 2 zijn voordelen heeft.
                  Die Tamron is zeker geen slecht lens hoor, ook wel scherp maar die minolta is sowieso wel beter vind ik persoonlijk.
                  "Nadeel" is dat zoals Bouk zegt dat je zelf maar paar stappen voor of achteruit moet zetten maar persoonlijk vind ik dat niet erg. Voordeel is die f1.7 voor binnenshuis etc..
                  Voordeel van de Tamron is dat je jezelf wat kan inzoomen waar het nodig is en ook dat je er gemakkelijk eens met naar buiten kunt naar het stad of zo en dan zit je niet vast aan die 50mm.
                  Maar als het puur voor kinderfotografie is zou ik persoonlijk ook wel die Minolta gebruiken (wat niet wegneemt dat die Tamron een slecht lens is ;-))
                  Is beetje een eigen mening natuurlijk ;-)
                  Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

Ik heb de Sony f1.4 en ook de tamron 28-75 f2.8 en ik moet zeggen dat het alle 2 zijn voordelen heeft.
                    Die Tamron is zeker geen slecht lens hoor, ook wel scherp maar die minolta is sowieso wel beter vind ik persoonlijk.
                    "Nadeel" is dat zoals Bouk zegt dat je zelf maar paar stappen voor of achteruit moet zetten maar persoonlijk vind ik dat niet erg. Voordeel is die f1.7 voor binnenshuis etc..
                    Voordeel van de Tamron is dat je jezelf wat kan inzoomen waar het nodig is en ook dat je er gemakkelijk eens met naar buiten kunt naar het stad of zo en dan zit je niet vast aan die 50mm.
                    Maar als het puur voor kinderfotografie is zou ik persoonlijk ook wel die Minolta gebruiken (wat niet wegneemt dat die Tamron een slecht lens is ;-))
                    Is beetje een eigen mening natuurlijk ;-)
                    Mvg
                    Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

Working...
                    X