Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lens kopen.

    Hallo,

    ik ben van plan twee lenzen te kopen. Een macrolens en een telelens.
    Momenteel heb ik de kitlens die bijgeleverd werd bij mijn aankoop van de Canon EOS 600D, de EF-S18-55 1:3.5 - 5.6 IS II.

    Een macrolens.
    Als macrolens twijfelde ik tussen de Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM en de Canon EF USM 100mm f/2.8 Macro.
    Mijn voorkeur gaat naar 100mm. (proof me if i'm making a mistake)

    Een telelens.
    Als telelens twijfel ik nog steeds tussen de Canon EF 70-300 IS USM en de Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
    Welke van de twee is "de beste"?
    Is het verschil groot bij het maken van een foto van grotere afstand of is deze niet zo zeer merkbaar?
    Wat zijn de pro's en contra's?
    Welke zou jij nemen?
    Of is er een andere lens die je mij aanraadt?
    Zoals je kunt merken, ik wil bij het merk zelf blijven.

    Grtjs,
    Davy
    Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: Canon lens kopen.

    Welke macrolens je nodig hebt is afhankelijk van de onderwerpen die je ermee wil gaan fotograferen.
    Voor niet-bewegende onderwerpen (dus ook insecten die het s' morgens vroeg nog te koud hebben) kan je gemakkelijk een korte macrolens gebruiken.
    Voor actieve beestjes is een langere macrolens handiger omdat je anders moeilijk dicht genoeg kan komen zonder het beestje weg te jagen.

    De 70-300 IS is optisch duidelijk beter dan de 18-200.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon lens kopen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
      Een telelens.
      Als telelens twijfel ik nog steeds tussen de Canon EF 70-300 IS USM en de Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
      Of is er een andere lens die je mij aanraadt?
      Doe uzelf een enorm plezier: spendeer 130€ meer en koop een Canon EF 70-200mm f/4L USM.
      Stel dat u na enige tijd toch ontgoocheld bent, dan verkoopt u het ding tweedehands moeiteloos voor de prijs van de plastieken lenzen die u zelf opnoemde.

      mvg
      I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

      Comment


      • #4
        Re: Canon lens kopen.

        Een andere optie is de 70-300 L IS van Canon, kost wel het dubbele van die 70-200 maar ze is echt de moeite waard.

        Djienbe
        Last edited by djienbe; 3 januari 2013, 09:55.

        Comment


        • #5
          Re: Canon lens kopen.

          @hotmijl: dan heb je wel ineens geen is meer.
          Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
          Panasonic GH3 met 14-140

          Comment


          • #6
            Re: Canon lens kopen.

            Telelens: Tamron 70-300 USD VC bij een Englese test een tijdje geleden kwam deze er in deze prijsklasse als beste uit, alleen de 70-300 L was beter.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Canon lens kopen.

              Oorspronkelijk geplaatst door MikeNeyens Bekijk bericht
              @hotmijl: dan heb je wel ineens geen is meer.
              Mike, de beeldkwaliteit van de 70-200L zorgt er voor dat je snel het ontbreken van IS vergeet.

              Hotmijl heeft gelijk: doe jezelf een plezier....

              Comment


              • #8
                Re: Canon lens kopen.

                Ik kan dit enkel beamen. let wel op, die 70-200 f4 l is geen macro objectief. Vol open scherp (op F4) en is ook ideaal inzetbaar als portretobjectief. Ik kocht mijn exemplaar voor 539€ nieuw met de canon cash back bij deze verkoper, momenteel is dit terug het geval en zelfs nog goedkoper:
                http://www.digicamshop.be/product/23...l-usm-cps.html
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Canon lens kopen.

                  Kijk voor de macro-lens ook gerust eens bij de andere merken: Sigma, Tamron, Tokina.....
                  Macro-objectieven zijn bij quasi alle merken van zeer goede kwaliteit. Zoek maar eens rond op dit forum, velen zullen het beamen. Ikzelf gebruik de 150mm Macro van Sigma (de vorige versie zonder stabilisatie).
                  It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon lens kopen.

                    voor 425 euro mag mijn 70-200 f4 overgekocht worden, in uitstekende staat.
                    En zoals gezegd, een toplensje met superscherpte

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon lens kopen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
                      ... dan verkoopt u het ding tweedehands moeiteloos voor de prijs van de plastieken lenzen die u zelf opnoemde.
                      Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                      voor 425 euro mag mijn 70-200 f4 overgekocht worden, in uitstekende staat.
                      Ziet u wel !?
                      I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon lens kopen.

                        Merci voor de vele reacties!

                        Ik ben een beginnend amateurfotograaf en een L-type spreekt mij op dit moment nog niet zo zeer aan. En is misschien, nu nog, te hoog gegrepen voor mij (technisch enzo ..).
                        Tweedehandslenzen, sorry hier doe ik niet aan mee, ook al zijn ze in perfecte staat . (no offense)
                        Ook wil ik bij het merk Canon blijven.

                        Mijn budget voor de telelens/zoomlens is €500. hoger wil/kan ik op dit moment niet gaan.

                        Dus de 18-200 mm is niet goed? De prijs-kwaliteit?
                        Wat is er zo 'slecht' aan deze lens?
                        En komt de 70-300 meer in aanmerking?

                        Sorry voor de moeilijke vragen!
                        Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon lens kopen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
                          Merci voor de vele reacties!

                          Ik ben een beginnend amateurfotograaf en een L-type spreekt mij op dit moment nog niet zo zeer aan. En is misschien, nu nog, te hoog gegrepen voor mij (technisch enzo ..).
                          Tweedehandslenzen, sorry hier doe ik niet aan mee, ook al zijn ze in perfecte staat . (no offense)
                          Ook wil ik bij het merk Canon blijven.

                          Mijn budget voor de telelens/zoomlens is €500. hoger wil/kan ik op dit moment niet gaan.

                          Dus de 18-200 mm is niet goed? De prijs-kwaliteit?
                          Wat is er zo 'slecht' aan deze lens?
                          En komt de 70-300 meer in aanmerking?

                          Sorry voor de moeilijke vragen!
                          Een L lens is niet moeilijker te bedienen als een ander, ze levert gewoon doorgaans betere bouw- en beeldkwaliteit op. Technisch is er dus niets moeilijkers aan
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon lens kopen.

                            Eens. Ik heb drie jaar geleden voor een reis naar Zuid-Afrika een Canon EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS-lens gekocht. Toendertijd was die iets van 300 euro. Leuke lens, hoor. Mooie foto's mee gemaakt. Maar achteraf had ik beter een tweedehands L-lens kunnen kopen, daar had ik nu meer plezier van gehad én hij had zijn waarde veel beter behouden dan mijn huidige lens.

                            Er is niks mis met tweedehands-lenzen. Gewoon goed testen. Ik heb een tweedehands Sigma 30mm 1.4 kunnen aanschaffen voor een derde van de nieuwprijs. Die gebruik ik nu vrijwel altijd.
                            Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon lens kopen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
                              Eens. Ik heb drie jaar geleden voor een reis naar Zuid-Afrika een Canon EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS-lens gekocht. Toendertijd was die iets van 300 euro. Leuke lens, hoor. Mooie foto's mee gemaakt. Maar achteraf had ik beter een tweedehands L-lens kunnen kopen, daar had ik nu meer plezier van gehad én hij had zijn waarde veel beter behouden dan mijn huidige lens.

                              Er is niks mis met tweedehands-lenzen. Gewoon goed testen. Ik heb een tweedehands Sigma 30mm 1.4 kunnen aanschaffen voor een derde van de nieuwprijs. Die gebruik ik nu vrijwel altijd.
                              Ook nooit problemen gehad.

                              Een tweedehands 70-200L f:4 is veel beter (scherpte, kleur, contrast, AF, lichtsterkte, bouw, ...) en kost uiteindelijk niet meer dan een consumer 55-250.
                              Maak je momenteel echter niet teveel illusies over de verkoopprijs, ik heb met de mijne 2 weken moeten leuren aan 325 EUR.
                              Ik ben toch naar de IS versie gegaan, maar daar was de tweedehandsprijs ook lager, geen probleem dus.

                              Ik heb mijn Canon 100mm macro 2 jaar geleden weggedaan (ik vond hem te kort voor vlinders en libellen en te lang en te groot als "wandelmacro"), samen met de 50mm 1.8 (slechte AF, niet scherp open) en vervangen door een Sigma 180mm EN een Canon 60mm.

                              PS: aan die Sigma 30mm 1.4 heb je een koopje gedaan
                              Last edited by palombian; 4 januari 2013, 08:00.

                              Comment

                              Working...
                              X