Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
    Patrick, waar haal jij die goedkope treintickets?
    Gewoon op nmbs.be
    Even gecheckt, Breda h/t kost nu voor mij 19.6 €. Maar bij verder doorklikken wijzigt het naar 40.xx €... Rare jongens bij de NMBS.

Nu, met de auto is het (voor mij) ook niet zo ver hoor, op een rustige zaterdagmorgen kost het me nog minder aan brandstof dan een treinticket, ik ga binnenkort wellicht voor een macro-lens

Comment

Ben ook eens gaan piepen, da's idd niet zo duur. Lijkt me dat die prijzen goedkoper zijn dan een aantal jaar geleden. Ik herinner me dat eens opgezocht te hebben en dat dan toch niet gedaan omdat het véél te lang reizen was en veel te duur, dat was wel naar Amsterdam, maar dat is nu ook maar iets van een 30 euro. En heen en terug Hasselt 15,40, da's dan in verhouding schandalig veel!!
      Anyhoe, de bedrijfswagen van mijn man is het goedkoopst, die kost niets... ;-)

De EF 100L IS USM is een juweeltje
      Last edited by Muse; 3 januari 2013, 00:16.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Ik weet niet of het verstandig is om body en lenzen of dergelijk in het buitenland te kopen... Als je aan de grens woont maakt dat misschien minder uit.
        Maar je weet nooit dat er binnen een jaar ofzo iets kleins aan voorvalt. Ik zou niet alleen kijken naar de aankoopprijs, maar zeker ook waar je aankoopt, voor garantie.. betaal liever 50 a 100 euro meer, om veel korterbij ergens terecht te kunnen voor eventuele herstelling ofzo.
        Het is niet omdat je iets duur koopt, dat er NIKS aan kan schelen...
        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
          Ik weet niet of het verstandig is om body en lenzen of dergelijk in het buitenland te kopen... Als je aan de grens woont maakt dat misschien minder uit.
          Maar je weet nooit dat er binnen een jaar ofzo iets kleins aan voorvalt. Ik zou niet alleen kijken naar de aankoopprijs, maar zeker ook waar je aankoopt, voor garantie.. betaal liever 50 a 100 euro meer, om veel korterbij ergens terecht te kunnen voor eventuele herstelling ofzo.
          Het is niet omdat je iets duur koopt, dat er NIKS aan kan schelen...
          Ja, zoals ik al eerder zei, het is waar je zelf je prioriteiten legt. Voor mij zijn Gent, Geel en Turnhout bijna even ver als Maastricht, dus maakt het niet veel uit
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Dankjewel allemaal voor de hulp! Is erg nuttig!

Comment

Ja, zoals ik al eerder zei, het is waar je zelf je prioriteiten legt. Voor mij zijn Gent, Geel en Turnhout bijna even ver als Maastricht, dus maakt het niet veel uit
              Dan maakt het inderdaad bijna niks uit
              Het is idd gewoon voor jezelf uitmaken wat de moeite is en wat niet..

Misschien ook tweedehands hier op het forum rondkijken? Bij nader inzien had ik dat misschien beter gedaan anderhalf jaar (bijna) geleden.. Nu heb ik een 550D, heel content van qua kwaliteit.. Maar is eigenlijk iets te klein, 40-50-60D en 7D vind ik veel beter in de hand liggen. Maar daar gaat het niet om.

Hopelijk weet TS het beste voor hem te vinden en dat al deze reacties daartoe helpen/geholpen hebben
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Ik ben op jullie aanraden aan het rondkijken en wat prijzen aan het vergelijken. Nu heb ik nog één vraag waar jullie mij ongetwijfeld bij gaan kunnen helpen: wat is het verschil tussen de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II lens en de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC III Bulk lens buiten een prijsverschil van 100 euro?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kato Bekijk bericht
                  wat is het verschil tussen de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II lens en de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC III Bulk lens buiten een prijsverschil van 100 euro?
                  wel of geen IS...

De EF 100L IS USM is een juweeltje
                  Thanks Muse, om me te laten watertanden. Het foto-tripje naar NL staat per direct op de agenda voor volgende zaterdag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kato Bekijk bericht
                    Ik ben op jullie aanraden aan het rondkijken en wat prijzen aan het vergelijken. Nu heb ik nog één vraag waar jullie mij ongetwijfeld bij gaan kunnen helpen: wat is het verschil tussen de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II lens en de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC III Bulk lens buiten een prijsverschil van 100 euro?
                    Tussen beide lenzen zie ik toch wel verschillen (op papier dan, verder ken ik ze niet persoonlijk). De eerste heeft IS, de tweede niet (tenzij je bent vergeten dat te vermelden), daarnaast is de eerste een II en de tweede een III, wat zou kunnen wijzen op het feit dat de tweede een jonger exemplaar zou kunnen zijn (wat me dan wel verbaast dat ze geen IS zou hebben) en het derde verschil is "bulk" en dat wil zeggen dat ze ingekocht is als kit (dus met een body) en dat ze nu afzonderlijk verkocht wordt. Er is op zich dan met dezelfde lens zonder bulk dan geen enkel verschil, behalve een goedkopere prijs en een witte ipv gekleurde doos.

Ik zie beide lenzen staan bij fotokonijnenberg, en idd die III heeft geen IS (volgens de specificaties van konijn dan weer wel???), maar ik kan er ook geen info over vinden bij Canon zelf, dus of ze beter of net niet is als de II, geen idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                      Dan maakt het inderdaad bijna niks uit
                      Het is idd gewoon voor jezelf uitmaken wat de moeite is en wat niet..

Misschien ook tweedehands hier op het forum rondkijken? Bij nader inzien had ik dat misschien beter gedaan anderhalf jaar (bijna) geleden.. Nu heb ik een 550D, heel content van qua kwaliteit.. Maar is eigenlijk iets te klein, 40-50-60D en 7D vind ik veel beter in de hand liggen. Maar daar gaat het niet om.

Hopelijk weet TS het beste voor hem te vinden en dat al deze reacties daartoe helpen/geholpen hebben
                      Idd, ook heel belangrijk voor de TS: ga zeker de body's eens bepotelen in een winkel, hij moet goed in je hand liggen en wie weet kan zelfs Nikon jou meer bekoren.
                      Je moet ahw "verliefd" worden op je machientje... Da's nog belangrijker als specificaties en euro's en zo... Dan pas gaat het echt je maatje worden en mag hij overal mee, als dat niet het geval is, zal hij al snel een lastpost worden.

@Patrick: hou die bankkaart maar klaar dan!! Hahaha

Comment

En Patrick? Een macro rijker en wat euro's armer?

Comment

En Patrick? Een macro rijker en wat euro's armer?
                          Yep, en uw bewering over dat juweeltje is een understatement !

Comment

Héél veel plezier ermee!!!

Comment

Moderator Note: Omdat dit vooreerst een vraag over Objectieven betrof en minder over Camera's heb ik de topic verplaatst.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Tussen beide lenzen zie ik toch wel verschillen (op papier dan, verder ken ik ze niet persoonlijk). De eerste heeft IS, de tweede niet (tenzij je bent vergeten dat te vermelden), daarnaast is de eerste een II en de tweede een III, wat zou kunnen wijzen op het feit dat de tweede een jonger exemplaar zou kunnen zijn (wat me dan wel verbaast dat ze geen IS zou hebben) en het derde verschil is "bulk" en dat wil zeggen dat ze ingekocht is als kit (dus met een body) en dat ze nu afzonderlijk verkocht wordt. Er is op zich dan met dezelfde lens zonder bulk dan geen enkel verschil, behalve een goedkopere prijs en een witte ipv gekleurde doos.

Ik zie beide lenzen staan bij fotokonijnenberg, en idd die III heeft geen IS (volgens de specificaties van konijn dan weer wel???), maar ik kan er ook geen info over vinden bij Canon zelf, dus of ze beter of net niet is als de II, geen idee.
                                Ik vat het even samen:
                                Versie I II of III verschillem amper van elkaar, kan je negeren.
                                De versies zonder IS zijn optisch allemaal hetzelfde, matig dus, en de versies met is zijn ook allemaal optisch hetzelfde, goed voor de prijs.
                                Neem altijd de IS versie, wil je beter dan moet je toch al een behoorlijk bedrag neerleggen.

Comment

Working...
                                X