Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dilemma!

Ik vind een prime gewoon leuker om foto's mee te maken. Het dwingt me
    meer om de zaken goed te bekijken, om zelf op de goede plaats te staan,
    of dit te gaan doen. Maar goed, dat is een kwestie van smaak. Veronderstel
    ik. Of een kwestie van gevoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      .......... Het dwingt me
      meer om de zaken goed te bekijken, om zelf op de goede plaats te staan,
      of dit te gaan doen. ....
      er zijn ook fotografen die slecht ter been zijn hoor.
      dan is een zoom toch wel een uitkomst.
      grt,boku.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        er zijn ook fotografen die slecht ter been zijn hoor.
        dan is een zoom toch wel een uitkomst.
        grt,boku.
        Juist. Heel juist. En daarom sprak ik ook in persoonlijke titel. Voor mij...

Comment

Ik heb me vorig jaar een 24 f1.4 II gekocht, ipv de 'oude' 24-70 f2.8, eenvoudigweg omdat die laatste toen niet meer te vinden was nieuw. Ik dacht toen om met die 24 en m'n 50 voldoende 'all-round' bereik te hebben. Ondertussen ben ik toch naar de 24-70 II aan het kijken en aan het overwegen of die me de prijs waard zijn. Maar dat zou voor all-round doeleinden zijn, om niet constant van lens te moeten wisselen en overdag alleszins nog steeds aan een geweldige kwaliteit te kunnen fotograferen (of enkel beperkt te worden door mijn eigen kunnen en niet door m'n lenzen). De 24 en de 50 gaan zeker niet weg en komen dan 's avonds en binnenshuis uit de tas.

Voor landschappen daarentegen, zou ik toch wat wijder gaan... De 21 Zeiss lijkt me idd geweldig, maar de 17-40 of 16-35 lijken me nog stukken veelzijdiger. De 16-35 staat ook op m'n verlanglijstje, maar nog niet op mijn bankrekening (of op de goedgekeurde lijst van m'n vriendin).

Comment

Ben je tevreden over de kwaliteit van die 24 mm?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Sorry voor 't late antwoord, maar JA, ik ben er absoluut tevreden over!
              Nu, fotografie is voor mij een uit de hand gelopen hobby waar ik nog maar een vijftal jaar mee bezig ben. Ik heb niet de technische kennis van sommigen hier, noch de ervaring, maar ik weet wat ik mooi vind en wat scherp is, en die lens geeft me beide :-)

Ik vind ze behoorlijk scherp (zelfs) in de hoeken aan f1.4 en die foto's (aanf1.4) hebben echt een soort aparte sfeer die ik geweldig vind.
              Misschien moet je ze ergens proberen huren of lenen en zien of 't je ding is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
                Sorry voor 't late antwoord, maar JA, ik ben er absoluut tevreden over!
                Nu, fotografie is voor mij een uit de hand gelopen hobby waar ik nog maar een vijftal jaar mee bezig ben. Ik heb niet de technische kennis van sommigen hier, noch de ervaring, maar ik weet wat ik mooi vind en wat scherp is, en die lens geeft me beide :-)

Ik vind ze behoorlijk scherp (zelfs) in de hoeken aan f1.4 en die foto's (aanf1.4) hebben echt een soort aparte sfeer die ik geweldig vind.
                Misschien moet je ze ergens proberen huren of lenen en zien of 't je ding is?
                Ik zal eens uitkijken of de mogelijkheid erin zit om zo een lens te proberen. Merci
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                X