Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging kitlens + groothoek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vervanging kitlens + groothoek

Hallo iedereen,

Ik heb de tokina 11-16 2.8 zonder motor voor op mijn D7000, van 1-12-2012.
    Heb ze al wat kunnen testen en is erg scherp hoor, vooral binnen ruimte met weing licht wel handig, of met hallen met kunstlicht, uit de hand.
    Op een statief nog niet kunnen testen, maar zal wel ok zijn, bij landschappen is het echt wel een indrukwekkende lens, ben wel blij met deze, is wel lichte flare bij rechtstreeks zon licht, maar wel eigen aan UWA. als iemand hem wil komen testen kan dar hoor.

Beste groeten iedereen,

En zalig Kerstmis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beerk Bekijk bericht
      Hallo iedereen,

Ik heb de tokina 11-16 2.8 zonder motor voor op mijn D7000, van 1-12-2012.
      Heb ze al wat kunnen testen en is erg scherp hoor, vooral binnen ruimte met weing licht wel handig, of met hallen met kunstlicht, uit de hand.
      Op een statief nog niet kunnen testen, maar zal wel ok zijn, bij landschappen is het echt wel een indrukwekkende lens, ben wel blij met deze, is wel lichte flare bij rechtstreeks zon licht, maar wel eigen aan UWA. als iemand hem wil komen testen kan dar hoor.

Beste groeten iedereen,

En zalig Kerstmis
      De enorme flaregevoeligheid is eigen aan deze lens. Voor de rest is dit een toplens.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Ik ben vooral benieuwd naar reacties van mensen die deze lens gebruiken zonder autofocus. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
        Groetjes,
        Dominic

Comment

Ik heb de Tokina 12-24. Dat ene millimetertje verschil met de 11-16 is misschien veel maar ik kan je verzekeren dat tot 24 mm kunnen gaan me al veel lenswissels heeft bespaard. Ik gebruik regelmatig de 24 mm stand.
          Vroeger liep ik rond met 16-85, 70-300 en 60 mm macro. Nu is dat meestal 12-24, 70-300 en 60 mm macro - een groter bereik zonder dat ik de tussenliggende millimeters echt mis.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
          X