Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb deze lens eens getest op een Nikon D700 - volledig open (in vergelijking met een Nikkor AF-S 50 1.4).
De Sigma was verschrikkelijk snel en in het midden verdomd scherp !
Maar aan de randen was deze lens een ramp : dit was volledig onder de verwachtingen (proper uitgedrukt).
Ik heb deze lens eens getest op een Nikon D700 - volledig open (in vergelijking met een Nikkor AF-S 50 1.4).
Maar aan de randen was deze lens een ramp : dit was volledig onder de verwachtingen (proper uitgedrukt).
Ik denk dat met f/1.4 lenzen volopen het voornaamste is dat het center scherp is ook omwille van de beperkte DOF. De sigma 50mm 1.4 wordt algemeen beter beschouwd dan bv de canon 50mm 1.4. Om nu te zeggen dat het een ramp is aan de randen vind ik er over.
Ik heb die nikkor 50 1,4 , en die is echt wel de referentie qua scherpte , wel op diafragma 5,6 op 1,4 is dit een groot verschil .
Maar welke lens is er vol open of gesloten echt op zijn best ?
Inderdaad Peter, hier zie je dat die Sigma ferm overroepen is.
Ik heb hier een paar Nikon f1.4 Primes (24mm f1.4, 35mm f1.4 en een 50mm f1.4) ik heb ook nog een 85mm f1.8 AF-s die zéér goed is,
maar toch zou ik ook nog deze terug willen vervangen door een f1.4 versie, niet dat ik mistevreden ben van de f1.8,
maar gewoon om de ganse reeks f1.4 te hebben.
Dus als iemand zich geroepen voelt om een mooie 85mm AF-s f1.4 te ruilen
voor een slechts 9 maanden nieuwe AF-s 1.8 versie (mits een mooie opleg van mijn kant natuurlijk) PM maar.
Het enige dat mij wat stoort is dat het allen verschillende filterdiameters zijn, konden ze dat nu niet allemaal 77mm gemaakt hebben.
Maar die 50mm AF-s is een zeer goed objectief voor zijn prijs
Ik heb ze sinds deze week, gekocht voor op de 5d III. Het resultaat is echt prachtig en ben er super blij mee. Enkel de focus vind ik aan de trage kant.
Ik gebruik de sigma 50 1.4 op mijn D700 en ben er toch zeer tevreden over. Ik merk er eignelijk geen verschil in scherpte met mijn Nikon 85 1.8g mee.
In mijn ogen prijs/kwaliteit een zeer goed lensje.
Ik heb de lens vorig jaar voor mijn canon 5dII gekocht en na vier maand terug verkocht.
Ik was op zoek naar een lichtrijke lens die ik dus bij zeer grote diafragma's kon gebruiken met kleine scherptediepte.
Dan moet autofocus ( zeker als je uit de hand werkt ) betrouwbaar zijn en dat was nu net het probleem.
De ene keer was het back en de andere keer front focus , dus micro adjustment was ook niet behulpzaam.
Beeldkwaliteit en de lensfabricatie zelf was verder ok.
Ondertussen heb ik de 50 mm f1.4 van canon, goedkoop en met betrouwbare auto focus.
Het verbaast mij omdat ik al regelmatig gehoord had dat ze beter was dan de Canon 50mm 1.4 maar nu ben ik serieus aan het twijfelen.
Het hangt er vanaf wat je er mee gaat doen, als je ze gebruikt op een crop om er portretten me te maken is de Sigma in het voordeel want scherper volopen in het midden en mooiere bokeh.
En je gebruikt op die crop enkel het betere centrale stuk van de lens, en op grote diafragma's is de rand toch flou dus....
Als je ze gebruikt om landschappen en architectuur te trekken dan is de rand(on)scherpte wel belangrijk, zeker op een FF komen die fouten dan boven.
Het hangt er vanaf wat je er mee gaat doen, als je ze gebruikt op een crop om er portretten me te maken is de Sigma in het voordeel want scherper volopen in het midden en mooiere bokeh.
En je gebruikt op die crop enkel het betere centrale stuk van de lens, en op grote diafragma's is de rand toch flou dus....
precies!! een sigma 50mm op f1.4 koop je voor z'n mooie bokeh! Om portretten te maken! landschappen maak je niet op f1.4...
precies!! een sigma 50mm op f1.4 koop je voor z'n mooie bokeh! Om portretten te maken! landschappen maak je niet op f1.4...
Vind ik ook. Ik wil ook een sigma 30mm 1.4 voor mn cropcamera. Zeker niet de beste randscherpte maar wel een mooie bokeh en lichtsterk indien gewenst + ideaal om mee te filmen.
Comment