Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens laten vallen - defect ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens laten vallen - defect ?

Voor dat geld legde ik een beetje bij en kocht ik een nieuwe MET garantie.
    Daarbij welke domme idioot zegt dan ook : Kben op men gat gegaan en de lens is op de grond gevallen.
    Als er niks aan te zien was mochten zij vanmij het tegendeel proberen te bewijzen.

Maar ja Johan is goedgelovig zekers ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Moesten ze in mijn garage onnodige dingen aansmeren (nieuwe remblokjes, nieuwe banden, nieuwe accu etc) terwijl het niet nodig is, ga ik daar ook niet meer.

Ivm Techrepair : ze sturen een bestek door, en dan kan je nog beslissen of je het laat maken of niet.
      Laat je het niet maken ben je de bestek kosten kwijt .

Comment

Die 66 euro ben ik wel kwijt denk ik. Weet ook niet of dat van een eventuele herstelling gaat... t Is te hopen dat ze niet veel moeten herstellen.

Ik ben al blij dat ik het niet met n koeriersbedrijf moest opsturen, dan was ik nog meer kwijt.

En de nieuwe 100-400 kost nu al meer dan n paar jaar terug !
        Juist ja op kosten van Techrepair goed zo....

Comment

Prijsopgave gehad ...

225 euro onderdelen (zoomsysteem is ook stuk).

Werkuren 450 euro !

Alles in totaal komt het op 824 euro ! Nu ja, daar heb ik geen nieuwe of 2e handse voor ...

Wel een serieuze streep door mijn rekening aangezien ik van de maand n 6D voor concerten wou kopen ...
          Dat is slecht nieuws.

Maar je zei toch dat ze nog werkte, enkel wat stroever.
          In dat geval zou ik de inspectiekosten betalen en de lens verder gebruiken zoals ze is.
          Met wat geluk gaat ze nog jaren mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
            Voor dat geld legde ik een beetje bij en kocht ik een nieuwe MET garantie.
            Daarbij welke domme idioot zegt dan ook : Kben op men gat gegaan en de lens is op de grond gevallen.
            Als er niks aan te zien was mochten zij vanmij het tegendeel proberen te bewijzen.

Maar ja Johan is goedgelovig zekers ?
            Nee, veel te eerlijk :-)
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

klinkt mij vooral dat het tijd wordt dat je je apparatuur gaat verzekeren tegen valschade e.d.
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Mijn verzekeringsmakelaar wou dat niet ... Wel vreemd, aangezien ik hem al genoeg geef (autoverzekering, pensioensparen etc)...

Comment

Mijn verzekeringsmakelaar wou dat niet ... Wel vreemd, aangezien ik hem al genoeg geef (autoverzekering, pensioensparen etc)...
                  Tijd dat je dan eens een andere makelaar zoekt.
                  Maar ja... NMBS bediendes weten niet dat ze bij Ethias via de NMBS een extra kortingske krijgen.
                  Je bent slim of zoals Johan doe je dus alsof je achterlijk bent .

Comment

Ik speel ook al een tijdje met het idee men materiaal te verzekeren maar de mogelijke kostprijs schrikt me wel wat af. Ok in vergelijking met ne pertotale valt het wel mee wss maar toch. Meen me te herinneren dat er ooit nog eens een draadje over gelopen heeft maar vind het niet direct terug. Iemand een idee welke verzekeringen dergelijke sevice aanbieden en wat dat bij benadering kost?
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik zou/had niets gedaan en gewoon verder gewerkt!
                      Het is niet gezegd dat het objetief onbruikbaar zou worden.
                      Denk dat het materiaal van pers-en natuurfotografen ook niet altijd 100% in orde is.
                      Dat materiaal krijgt ook tikken en deuken!
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                        Ik speel ook al een tijdje met het idee men materiaal te verzekeren maar de mogelijke kostprijs schrikt me wel wat af. Ok in vergelijking met ne pertotale valt het wel mee wss maar toch. Meen me te herinneren dat er ooit nog eens een draadje over gelopen heeft maar vind het niet direct terug. Iemand een idee welke verzekeringen dergelijke sevice aanbieden en wat dat bij benadering kost?
                        Mijn materiaal is verzekerd bij Ethias. Da's als ik me goed herinner voor diefstal, vallen, ... maar je mag het NIET in de auto laten liggen. Bij mij kost dat een 100 euro per jaar. Da's niet niks, maar ik ben toch wel iets geruster zo, ik heb een zoon van 2 en hij is iets té geďnteresseerd in al die dingen, en zelf heb ik ooit ook al een lens laten vallen (was toen gelukkig de goedkoopste dat ik had), dus toch maar beter het zekere voor het onzekere.
                        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

100 euro per jaar is 8 euro per maand, dat is niks !

Mijn 50 mm f1.4 heb ik ook kapot gekregen en vervangen door de Sigma versie (400 euro).

Ik ben al blij dat er niks aan mijn 1DIII was na die valpartij in de natuur.

N nieuwe 100-400 kost nu wel ongeveer 1400 euro.

2e hands ongeveer 900 a 1000 euro, maar dan kan er ook vanalles mee gebeurd zijn, zonder dat je het weet...

In t vervolg voorzichtiger zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                            Mijn materiaal is verzekerd bij Ethias. Da's als ik me goed herinner voor diefstal, vallen, ... maar je mag het NIET in de auto laten liggen. Bij mij kost dat een 100 euro per jaar. Da's niet niks, maar ik ben toch wel iets geruster zo, ik heb een zoon van 2 en hij is iets té geďnteresseerd in al die dingen, en zelf heb ik ooit ook al een lens laten vallen (was toen gelukkig de goedkoopste dat ik had), dus toch maar beter het zekere voor het onzekere.
                            Ik geloof dat het ook niet in t buitenland geldt. Ik ga soms wel eens concertfoto's maken net over de grens in Nederland of Frankrijk, dus da's ook wel tricky.

Comment

Een verzekering dient om risicos te dekken die je zelf niet kan dragen.
                              Voor een beroepsfotograaf is dat vanzelfsprekend, maar als amateur moet je er even over nadenken of je geen te dure spullen hebt.
                              Je moet ook rekening houden met waardeverlies, een lens die ik 6 jaar geleden voor 1000 EUR heb gekocht en veel gebruikt is voor mij nog hooguit 600 waard (probeer ze maar eens te verkopen).

En de gewoonte om de volledige uitrusting onder elke boodschap uit te stallen kan alleen maar diefstal in de hand werken.

Comment

N nieuwe 100-400 kost nu wel ongeveer 1400 euro.

2e hands ongeveer 900 a 1000 euro, maar dan kan er ook vanalles mee gebeurd zijn, zonder dat je het weet...

In t vervolg voorzichtiger zijn ...
                                Als het maar 45 km rijden is, dan zou ik daar eens heen gaan en een klapke doen met de verantwoordelijke.
                                Dat zijn toch ook mensen die daar werken ? En mensen spreken mensen ?
                                En als ze voelen dat u de herstelling toch laat doen voor pakweg 600€, dan zeggen ze daar misschien ook "beter dat dan niks" ?
                                In het slechtste geval praat u daar tegen een muur en bent u 10€ diesel kwijt ...

mvg
                                Last edited by hotmijl; 3 januari 2013, 09:11.
                                I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

Working...
                                X