Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De 100-400 schuifzoom zit vol kogellagertjes, af te wachten of die vanzelf soepeler gaan worden of daarentegen vastlopen.
Bij de mijne is de rubber dichting versleten, de lock werkt niet goed meer.
Daarvan wordt ook gezegd dat je dat moet laten herstellen omdat het alleen erger wordt, maar ik gebruik ze al jaren zo en de toestand blijft stabiel.
Nooit zelf openmaken, ze gaan nogal lachen bij Techrepair.
of gaan die er af bij een reparatieopdracht..?
grt,bouk.
Die ben je kwijt, net als de bandbreedte die je verloor door dit bericht te plaatsen.
Je kan door de 66euro een gok sparen op het al dan niet repareren van een lens.
Valt het positief uit, heb je de overige kost van reparatie uitgespaard,
valt het negatief, dan ben je 66eur extra kwijt, maar ben je zeker dat binnen een paar jaar je lens niet plots stopt vanwege die ene genegeerde val.
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
L-lenzen zijn wel vrij stevig, mag ook voor die prijs. Ik heb eens n 50 mm f1.4 iets te hard op n box neergezet en de onderste lens viel er gewoon uit !
Moesten ze in mijn garage onnodige dingen aansmeren (nieuwe remblokjes, nieuwe banden, nieuwe accu etc) terwijl het niet nodig is, ga ik daar ook niet meer.
Ivm Techrepair : ze sturen een bestek door, en dan kan je nog beslissen of je het laat maken of niet.
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Moesten ze in mijn garage onnodige dingen aansmeren (nieuwe remblokjes, nieuwe banden, nieuwe accu etc) terwijl het niet nodig is, ga ik daar ook niet meer.
.
Maar hoe ga je ooit te weten komen dat ze liegen als ze zeggen dat een element van het zoomsysteem kapot is?
Ik denk dat je dat nooit te weten gaat komen. Maar soms moeten we misschien toch wat vertrouwen hebben in de mensheid...
Mijn "plastic fantastic" is ooit gevallen van zo'n 40cm hoog tot op een tapijt en op het eerste zicht was alles ok, heb er zelfs nog foto's mee kunnen maken tot ze opeens een vreemd geluid begon te maken en plots heel het lenselement er naar voren uitgedraaid kwam.
Nu, dat lensje (50mm 1.8) is natuurlijk geen L-lenskwaliteit. Ik heb ze toen vervangen door haar grote broertje, de 1.4 en die voelt toch iets robuuster aan.
Ik hoop voor jou dat met je lens alles OK is, dan kost het idd 66 euro, maar kan je gerust zijn. En als ze toch hersteld moet worden, dan kan je nog beslissen hè.
Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM
Comment