Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85mm canon vs sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 85mm canon vs sigma

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Ik heb volgende lenzen van Sigma:
    - 10-20/4-5.6 HSM (nieuw)
    - 17-70/2.8-4.5 HSM (2de hands)
    - 70-200/2.8 HSM OS (2de hands)
    - 150-500/5-6.3 HSM OS (2de hands)
    - 150/2.8 macro HSM (2de hands)
    - 30/1.4 HSM (2de hands)
    - 70-200/2.8 HSM (oud model, 2de hands)

"..."
    wellicht iets minder dan Nikon of Zeiss glas
    "..."
    Maar neen, ik denk dat het glas hetgeen is waar Sigma de concurrentie wél evenaart.
    Het is net die goede prijs/glas verhouding die zo verleidelijk is.
    Maar 't zijn veel te vaak van die irritante akkefietjes die het steeds
    weer verpesten: AF zit er altijd naast, piepende zoomringen, stukjes plastiek die plots rammelen binnenin ...

Ik heb ooit een 24mm van Sigma gehad (op een Nikon F801, kun je nagaan hoe lang het geleden is) en ik moest nooit "cheese" zeggen,
    iedereen lachte spontaan al tranen met tuiten toen ze het scherpstelgeluid van die lens hoorden: precies een kat in een blender
    Maar het was wel scherp en op een Velvia leken de kleuren vaak mooier dan in de werkelijkheid ...
    Dat is echt wel de enige lens van Sigma waar ik kan/kon om lachen
    I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

Maar neen, ik denk dat het glas hetgeen is waar Sigma de concurrentie wél evenaart.
      Maar dan toch maar op een aantal lenzen, de Sigma 50mm bijv waarvan geweten is dat hij beter is dan de Nikon.
      Maar neem bijv. een 24/70, of een 70/200, die zijn op geen enkel punt beter dan de Nikon variant. Niet qua I.Q, AF of bouwkwaliteit.
      Enkel de prijs is beter , maar dat telt dan weer niet voor hun 50mm die flink duurder is dan de Nikon versie.
      Het is dus in hoeverre je toegevingen wil doen op de kwaliteit of hoever je budget reikt.
      Bij mij is het zo dat op het moment ik betaald werd voor opdrachten ben overgeschakeld op Nikon.
      Als ik dan toch misschien een slechte foto heb ligt het aan het manneke en niet aan het gerief
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Maar dan toch maar op een aantal lenzen, de Sigma 50mm bijv waarvan geweten is dat hij beter is dan de Nikon.
        Hier weer hetzelfde verhaal in de eerste 5 paragrafen : optisch ok, maar ...
        I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
          Hier weer hetzelfde verhaal in de eerste 5 paragrafen : optisch ok, maar ...
          De reactie over die Sigma dat hij beter was dan de Nikon gaat enkel over het glas, zoals je zelf aanhaalt in de post daarvoor.

Mij moet je niet overtuigen hoor, ik heb trouwens een Nikon 50mm f1.8G

De enige lens die ik nog heb van Sigma is een 15/30 maar die is dan ook onovertrefbaar voor zijn prijs.
          Last edited by Jozef68; 5 december 2012, 20:47.
          D800 en een goed glasservies

Comment

Momenteel werk ik met een Canon 60D maar op termijn wil ik wel de overstap maken naar een full frame.
            Ik heb al een Carl Zeiss 50mm 1.4 en een Canon 135mm 2.0.
            En de Canon 24-105 4.0
            Ben tevreden over de kwaliteit van de Carl Zeiss maar aangezien deze geen AF en een handmatige focus is nooit zo snel dus is de lens niet altijd inzetbaar.
            En een zoom van 4.0 geeft toch niet het resultaat van een prime van 2.0

Dus reden één dat ik een 85mm wil aankopen is om het gat tussen de 50mm en de 135mm op te vullen en reden twee is om een kleinere lens te hebben met AF.

Aangezien de AF van de Canon 1.2 trager is en dit ook een zeer dure lens is spreekt deze mij minder aan, de Sigma is sneller maar de AF is niet altijd correct en niet elke lens is even goed.
            Misschien dan maar de raad opvolgen om uit te kijken naar de Canon 85mm 1.8.
            Of uitkijken naar een 24-70 2.8 en wil ik een groter diafragma dan kan ik nog steeds de 50mm of 135mm er opschroeven.

Comment

Misschien niet zoveel aangehaald in dit topic, maar de hersteldienst van sigma????????
              Mijn nieuwe 150mm macro lens met os. van sigma is sinds Juli in herstelling........
              Momenteel vertoefd ze ergens in Japan.
              Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een canon lens.
              Als ik al ooit beroep moest doen op hun hersteldienst(cps lid) was de lens steeds na 1week terug in mijn bezit
              Mijn laatste reiniging en calibratie van een L lens was zelfs gratis!!!!! alhoewel de lens uit garantie was.
              MVG. Hugo

Comment

Mijn 120-400 had het na 2,5 jaar begeven hij focusde niet meer kreeg een hele nieuwe lens uit de winkel.

Het duurde wel 7 weken
                Vriendelijk groet ,
                Jessey

Comment

Working...
                X