Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON 7D: welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CANON 7D: welke lens?

Nu staat er ook al reclame tussen de reacties Het lijkt hier wel de shoplijn.
    Terzake: ik had de Tamron 17-50, echt bijna even scherp als de Canon. Maar de 7d koop je voor de snelheid, en dan komt de AF hiervan te kort. Ik heb hem weggedaan, en de Canon 17-55 2,8 gekocht.Supersnel en superscherp.
    Nog geen moment spijt van mijn aankoop.
    Nog een extra punt voor de 7d tov de 600/650 is de bediening en het lcdscherm bovenaan. Eerlijk: aan de huidige tweedehandsprijzen is de 7d geen twijfel waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Warakurna Bekijk bericht
      Nu staat er ook al reclame tussen de reacties Het lijkt hier wel de shoplijn.
      Terzake: ik had de Tamron 17-50, echt bijna even scherp als de Canon. Maar de 7d koop je voor de snelheid, en dan komt de AF hiervan te kort. Ik heb hem weggedaan, en de Canon 17-55 2,8 gekocht.Supersnel en superscherp.
      Nog geen moment spijt van mijn aankoop.
      Nog een extra punt voor de 7d tov de 600/650 is de bediening en het lcdscherm bovenaan. Eerlijk: aan de huidige tweedehandsprijzen is de 7d geen twijfel waard.
      Het is inderdaad zo dat de 17-55 een snelle AF heeft, ze is ook scherp vol open over het hele bereik.
      De test continu opnames van een kind op een glijbaan is me nog niet gelukt met Sigmas of Tamrons.
      Maar het gaat ook met m'n EF 24-85 3.5-4.5 USM van 20 jaar oud.
      Alle Canons met USM die ik heb, L of niet, focussen snel en juist (en zo hoort het).
      Koop liever een tweedehands Canon dan een nieuwe Sigma.

PS: een investering is het nooit

Comment

De winkelier raadde me -Canon 15-85mm f 3.5-5.6 IS USM- aan als kitlens ipv -Canon 15-85mm f 3.5-5.6 IS USM -

Comment

Koop je gewoon een goedkope 35 2.0. Heerlijk lensje. En je voeten hebben
          ook nog iets te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinoS Bekijk bericht
            De winkelier raadde me -Canon 15-85mm f 3.5-5.6 IS USM- aan als kitlens ipv -Canon 15-85mm f 3.5-5.6 IS USM -
            Ik zou ook niet kunnen kiezen tussen die twee
            Ik heb de 17-55 IS 2.8 erop , en dat is zoals ze zeggen een heel goede combinatie , maar gebruik ook de 70-200 2.8 IS er soms op , en ook een 300 2.8 als ik foto's ga maken bij voetbalwedstrijden.
            Het zijn keuzes die je moet maken , al hangt veel van je budget af , zoniet alles .
            Moest je van in de buurt zijn , altijd welkom om eens te komen testen
            Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinoS Bekijk bericht

MG: ik bedoelde... met een "EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM"... knippen&plakken hé?
              Last edited by GinoS; 25 november 2012, 17:15.

Comment

Ah ja,

dan heeft de winkelier gelijk! Die 2 mm in de breedte maken inderdaad redelijk veel uit en de 15-85 zou iets beter van kwaliteit zijn.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
                X