Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Je moet de zonnekap zelfs nog apart aankopen, want die is er niet bijgeleverd (alleen de "L" lenzen krijgen standaard een zonnekap mee in de verpakking).
Als je de website van B&H in US mag geloven (OK, is niet Europa, maar zal wel ongeveer gelijk zijn), dan zie je onder de tab "What's in the box" dat de zonnekap (en zelfs een tasje) er wél bij zou zitten. Maar dat kan uiteraard ook typo zijn. De lens interesseert me wel gigantisch eigenlijk... IS heb je idd niet echt nodig op 35mm, maar je kan er wel lagere sluitertijden mee halen. Mss zelfs lager dan met de 1.4...
... IS heb je idd niet echt nodig op 35mm, maar je kan er wel lagere sluitertijden mee halen. Mss zelfs lager dan met de 1.4.........
staat erbij hè.
Het staat ook voor het fotograferen in donkere omgevingen, en het verlagen van sluitertijden die tot vier stops, dan u anders zou kunnen krijgen zonder IS
grt,bouk.
Kaarrul, ik heb ook gelezen dat er een zonnekap bij zit en het nieuwe type lensdop. Dat maakt de prijs niet goed.
Voor dat bedrag dan toch een 2e hands 10-22mm + filterhouder en ND filters, waar ik al heel lang naar uitkijk. En eventueel een IS kitlensje voor filmpjes.
Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast
Als ik moest kiezen tussen de Sigma 35mm f1.4 of een Canon f2, nu dan wist ik het wel. De Canon is mijns inziens weer erg overpriced. Net als alle overige camera's en lenzen die ze onlangs op de markt hebben gebracht....
Comment