Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging van mijn Kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervanging van mijn Kitlens

Beste allemaal,
    3 jaar geleden heb ik mij een Nikon D90 met bijhorende kitlens gekocht... een 18-105 3.5-5.6 ED DX. Ik heb er al veel plezier aan beleefd maar wil dit objectief vervangen door een degelijk ander.
    Ik heb verder nog een 50 mm 1.5 en een 120-400 Sigma. Ik zoek dus een alternatief in ongeveer dezelfde grootte... iemand goede ervaringen, zou het graag willen horen..

Met vriendelijke groet

Danny

Re: Vervanging van mijn Kitlens

Nikon 17-55 2.8? Zeer scherp, snelle focus en lichtsterk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Nikon 17-55 2.8? Zeer scherp, snelle focus en lichtsterk.
      Dan heb ik wel niets tussen 55 en 120... en vind hem wel prijzig als kerstcadeau voor mezelf.. Wat denk je van een AF 24-85/2,8-4,0 D ?
      Is de kwaliteit merkbaar beter dan mijn huidige vraag ik me nog af... scherpte en kleuren..?

Groeten
      Danny

Comment

Ga eens kijken hoeveel foto's je neemt tussen 24 en 17mm en hoeveel tussen 55 en 120 en dan dek ik zomaar dat er meer tussen 17 en 24 zitten.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

je kan gaan voor de 24-70 2.8, al dan niet nikon / sigma / tamron

je verliest aan beide zijdes wel een deel maar je krijgt dan een continu lichtsterkte van 2.8 in de plaats
          als je gaat voor de tamron, dan krijg je ook nog een de VC (benaming bij tamron voor de VR bij nikon)

ook heeft nikon een 24-120 F4 lens, welke je zo goed als hetzelfde bereik geeft als je huidige lens maar met een continu F4 opening als mogelijkheid, en ik vermoed dat je huidige 18-105 op 24 mm ook al wel op F4 zal zitten door de variabele lichtsterkte in combinatie met de zoom
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Widescreen Bekijk bericht
            Dan heb ik wel niets tussen 55 en 120... en vind hem wel prijzig als kerstcadeau voor mezelf.. Wat denk je van een AF 24-85/2,8-4,0 D ?
            Is de kwaliteit merkbaar beter dan mijn huidige vraag ik me nog af... scherpte en kleuren..?

Groeten
            Danny
            Ik dacht dat er geen scherpstelmotor in de D90 zit, dus deze zal alleen manueel focussen zijn.

Comment

Ik dacht dat er geen scherpstelmotor in de D90 zit, dus deze zal alleen manueel focussen zijn.
              Wat heeft uiten van zulke gedachten nu voor nut, behalve het zaaien van verwarring? Als je zoiets denkt, probeer het dan te bevestigen op de Nikonsite bv.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zou me daar nog een mooie prime bij aanschaffen. Misschien wel twee.
                Dan denk ik aan de 35 mm (voor zowat alles goed) en de 85 mm (voor
                portretten en eventueel straatfotografie van op een afstandje)

Comment

......... Ik heb er al veel plezier aan beleefd maar wil dit objectief vervangen door een degelijk ander.
                  waarom...?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou die 18-105 niet wegdoen, het is een goed lensje met een behoorlijk bereik. Ik noem dit "kleine strand- en struinlens", de superzooms noem ik "grote strand- en struinlens". Dit is niet pejoratief, wel integendeel. Het zijn lenzen die, met wat minder lichtsterkte en wat kwaliteitsverlies (hoeveel moet ieder voor zich uitmaken), het voordeel hebben een redelijk tot enorm bereik te bieden, compact te zijn, en je te ontslaan van het sleuren van 2 of meer stukken glas. Aan het strand hebben ze het enorme voordeel dat je niet van lens moet veranderen.

Verder zou ik het advies van Doudeke en HJanssen overwegen, en mezelf de vraag van Bouk voor de spiegel stellen.
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

"ik dacht" is de moeder van alle vergissingen.

Als ik hier iets post zorg ik er voor dat het juist is, er worden hier al genoeg kemels geschoten....

@ts; zie eerst wat je mist aan je lens, en dat kan vanalles zijn, lichtsterkte, dof, kleuren, bouwkwaliteit enz.
                      Dan heb je een gerichtere blik hebben om te zoeken en ga je je geld niet nodeloos verspillen.

Zoals al aangehaald analyseer je best je exif's eens om te weten welk bereik je het meest gebruikt want een 17/18-50/55mm f2.8 (standaardzoom) is een mooie keuze voor velen maar ik was bijvoorbeeld beter af met een 24/70 op mijn crop.
                      En nu op FF heb ik de nieuwe 24/120mm f4 omdat ik daar de standaardzoom (24/70) te beperkt vind.
                      Iedereen is dus anders, gelukkig maar.
                      D800 en een goed glasservies

Comment

Het 18-105 objectief is te koop voor 189 Euro bij Konijnenberg, vrij goedkoop dus. Het 24-85 mm objectief daarentegen 649 Euro. Hiervoor heb je wel 2.8 lichtsterkte op 24 mm. Heb ik behalve de lichtsterkte ook nog andere positieve kenmerken aan deze lens ? Ik wil vooral betere kleuren, de lichtsterkte is een extra pluspunt.
                        Mijn 18-105 zal ik zeker niet wegdoen... Een fijn objectief voor huis-, tuin- en keukengebruik. Maar als ik "mooie" foto´s wil maken wil ik wel investeren in een ander objectief...
                        Is er iemand op het forum die ervaring heeft met het 24-85 mm objectief van Nikon?

Comment

Is er iemand op het forum die ervaring heeft met het 24-85 mm objectief van Nikon?
                          Er is geen HET 24-85 objectief van Nikon, ik ken er al minstens 3:
                          AFD - 24-85 2.8 -4(?)
                          AFS - 24-85 3.5-4.5
                          AFS - 24-85 3.5-4.5 VR
                          En ik denk dat je met geen één werkelijk betere foto's gaat maken als met de 18-105, met een 17-55 heb je een beter en zeker een degelijker objectief.

Ik gebruik zelf de middelste op een FX camera en sta er elke keer weer versteld van hoe goed dit objectief is, maae als het er echt toe doet pak ik een 28-70 2.8.

Comment

@hjanssen
                            Dank je vriendelijk voor je informatieve reply. Het spijt me dat ik, naar jou opinie, niet volledig was in mijn vraag maar vergeef me, ik ben slechts een amateur.
                            Ik vind het wel jammer dat sommige mensen gewoon vergeten dat ze ook ooit klein zijn begonnen.
                            Groeten
                            Danny

Comment

Working...
                            X