Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Babyfotografie: welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Babyfotografie: welke lens?

    Ik heb hetzelfde vraagstuk doorgemaakt als de topicstarter. Mijn favoriete babylenzen zijn: 50 mm 1.8, 85 mm 1.8 en 105 mm macro 2.8.
    Wel op FF, dus in crop alles delen door 1.5.

    En als ik het met slechts twee mocht doen, dan zou ik de 50 1.8 en de 100 macro nemen (die teentjes!;-)), op FF.
    Nikon D800

    Comment


    • #17
      Re: Babyfotografie: welke lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door ThomasBelgium Bekijk bericht
      Ik heb hetzelfde vraagstuk doorgemaakt als de topicstarter. Mijn favoriete babylenzen zijn: 50 mm 1.8, 85 mm 1.8 en 105 mm macro 2.8.
      Wel op FF, dus in crop alles delen door 1.5.

      En als ik het met slechts twee mocht doen, dan zou ik de 50 1.8 en de 100 macro nemen (die teentjes!;-)), op FF.
      Die macro kan ik van mijn vader lenen! Als het goed bereken zou je voor een crop-camera als de350D, dus een 30mm adviseren?
      Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

      Comment


      • #18
        Re: Babyfotografie: welke lens?

        In jouw geval: ja. Want 30 op crop is ruwweg 50 op FF. En je hebt al een 85 mm en een macro in bruikleen, zodus...

        Die 30 mm kan ook van pas komen als je het volledige lichaam eens in beeld wil brengen of een shot van baby+moeder en dat soort toestanden.
        Nikon D800

        Comment


        • #19
          Re: Babyfotografie: welke lens?

          Ik zou in ieder geval ook investeren in een flitser + omnibounche

          Comment


          • #20
            Re: Babyfotografie: welke lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
            Ik zou in ieder geval ook investeren in een flitser + omnibounche
            Dank voor de tip. Ik heb een externe flitser met omnibounche liggen, die in prinicipe goed functioneert. Alleen wil je met een baby niet al te veel flitsen, i.v.m. de gevoeligheid van de oogjes.

            Ik heb gisteren via marktplaats een tweedehands Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM voor 150 euro op de kop kunnen tikken. Woensdag ga ik hem testen en als 'ie werkt neem ik hem mee.

            Kan de rest van het budget in boxen, wiegen, flesjes en babyfoons...
            Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

            Comment


            • #21
              Re: Babyfotografie: welke lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door ThomasBelgium Bekijk bericht
              Wel op FF, dus in crop alles delen door 1.5.
              Delen? vermenigvuldigen bedoel je zeker en ts heeft een canon dus is het 1.6(nee maakt niet veel uit maar is toch meer in mm
              N50*1.5=75 C50*1.6=80)
              Oorspronkelijk geplaatst door ThomasBelgium Bekijk bericht
              In jouw geval: ja. Want 30 op crop is ruwweg 50 op FF.
              N30*1.5=45 C30*1.6=48 dus niet ruwweg maar je komt er niet eens aan.

              en nog iets de lens word niet langer, de sensor is 1,5/1,6x kleiner dan FF.
              Last edited by foto4fun; 23 november 2012, 08:28. Reden: toevoeging
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

              Comment


              • #22
                Re: Babyfotografie: welke lens?

                ThomasBelgium heeft het nochtans goed verwoord hoor...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Babyfotografie: welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
                  Dank voor de tip. Ik heb een externe flitser met omnibounche liggen, die in prinicipe goed functioneert. Alleen wil je met een baby niet al te veel flitsen, i.v.m. de gevoeligheid van de oogjes.

                  Ik heb gisteren via marktplaats een tweedehands Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM voor 150 euro op de kop kunnen tikken. Woensdag ga ik hem testen en als 'ie werkt neem ik hem mee.

                  Kan de rest van het budget in boxen, wiegen, flesjes en babyfoons...
                  EN de pampers niet te vergeten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Babyfotografie: welke lens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
                    Dank voor de tip. Ik heb een externe flitser met omnibounche liggen, die in prinicipe goed functioneert. Alleen wil je met een baby niet al te veel flitsen, i.v.m. de gevoeligheid van de oogjes.
                    Zet je externe flits opzij van je camera... Gebruik hiervoor een shootthrough paraplu of softbox... Je zal zien hoe mooie portretten je kan maken met zacht licht... Gevoelige oogjes moet je zeker niet platflitsen, combineer het aanwezige licht met een aanvullende flits. Kijk anders eens in het strobist forum hoe je dit kan aanpakk.en...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Babyfotografie: welke lens?

                      Ik heb uiteindelijk vorige maand een 30mm Sigma 1.4 voor 150 euro op de kop kunnen tikken. Meer dan tevreden mee. Nu mezelf verder verdiepen in kinderfotografie. 4 maanden te gaan. De stress loopt op.
                      Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

                      Comment

                      Working...
                      X