Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens voor Nikon D3000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macrolens voor Nikon D3000

Hallo allemaal

Ik ben beginnend hobbyfotograaf. Ik heb een Nikon D3000 18-55VR kit. ik heb ook een AF-S DX Nikkor 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR.
    Ik zou graag wat experimenteren met een macrolens. Vooral voor het fotograferen van bloemen, maar indien mogelijk zouden ook insecten tot de mogelijkheden mogen behoren.
    mijn budget ligt echter niet zo erg hoog en zou niet (veel) meer dan 400€ willen spenderen.
    Bij Bastiaens (is voor mij vlakbij) kom ik enkele interessante aanbiedingen tegen denk ik.
    Waar de vier eerste binnen het budget vallen (net niet maar (veel) beter is beter)
    Nikon AF–S DX Micro Nikkor 40mm f2.8G
    NIKON KASSAKORTING 20 EURO REEDS AFGETROKKEN 205.00
    Nikon 60mm f/2.8G ED AF–S Micro
    NIKON KASSAKORTING VAN 40 EURO AFGETROKKEN 439.00
    Nikon 60mm f2.8D AF Micro
    NIKON KASSAKORTING 40 EURO AFGETROKKEN 415.00
    Nikon AF–S DX Micro Nikoor 85mm 3.5 G VRII
    NIKON KASSAKORTING VAN 40 EURO AFGETROKKEN 409.00

welk is aanvullend voor mijn apparatuur de beste keuze? ... Of is er toch nog een andere, betere mogelijkheid?
    http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

Re: macrolens voor Nikon D3000

Heb je ook al naar de Sigma's, Tamron's en Tokina's gekeken en voor degene met een klein budget, maar ook voor die met een groter, ga eens naar de afdeling "te koop" hier beneden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Neen ik heb nog niet bij de andere merken gekeken. Ik nog niet lang op zoek en kwam de aanbiedingen van Nikon tegen, ik vroeg me af of dit een mooie deal is. maar ik zal er zeker eens naar kijken.
      Bij aangeboden hier op het forum kom ik er helaas meestal niet uit wat een macrolens is, mijn kennis is dan ook erg beperkt.

Comment