Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Canon EF 24-105

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring Canon EF 24-105

Ik ga mogelijk een 2de handse 24-105 kopen voor een 5DMK II. Dit als aanvulling op mijn 85 f1.8 en 70-200 f4

Wat is jullie ervaring met deze lens? Zijn er betere lenzen in dezelfde prijscategorie. Uiteraard had ik liever de 24-70 2.8 maar die is boven budget.

Bruikbaar voor modellenshoots?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Re: Ervaring Canon EF 24-105

Hallo,

Ik heb voor mijn 5DMk2 net dezelfde lens aangeschaft.
    Het is een goede all-roundlens waarover ik tevreden ben en die 105 ipv 70mm is mooi meegenomen.
    In de koopjeshoek staan er hier geregeld te koop aan een goede prijs.
    Even zoeken en ik denk dat je dan een goede zaak doet!

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

mits wat zoekwerk zal je reeds heel veel ervaringen hier kunnen terugvinden

vind je de 70-mm bereik geen probleem maar heb je wel een voorkeur voor 2.8, kan je ook altijd eens kijken voor een nieuwe tamron 24-70 2.8 met VC (IS-benaming van tamron)
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb mijn eerste 24-105 gekocht toen die net uit kwam.
        Later heb ik een 24-70 gekocht, en dan heb ik de 24-105 kunnen verkopen voor een heel goede prijs (goed aanbod gekregen zonder dat ik ze te koop had staan).
        Dan heb ik de 5D MKII gekocht met de 24-105 als kitlens (de kit kostte iets minder dan een 5D MKII + wat ik had gekregen voor de 24-105, dat was dus geen slechte deal, ik had een nieuwe 24-105 en nog een paar euro's over).
        De 5D MKII is ondertussen al ingeruild voor een 5D MKIII, maar de 24-105 heb ik niet mee verkocht.

Het is dus mijn tweede 24-105, en ik ben er nog heel tevreden over.
        Alleen als ik foto's moet maken waarbij ik vooraf al weet dat er erg weinig licht is, neem ik de 24-70 f2,8 L mee in plaats van de 24-105 f4 L IS (die 24-70 is ondertussen ook al weer een oud model, maar de nieuwe is ook véél te duur).

Profiteer er nog van als je een 24-105 wil kopen, want er komt een nieuwe 24-70 f4 L IS die de helft duurder wordt dan de 24-105.
        Kijk bij de winkels naar de "witte doos" versies, dat zijn er die uit een kit gehaald zijn, die zijn goedkoper, en net zo goed als eentje in een standaard Canon-verpakking...
        Of koop er eentje tweedehands.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Heb zelf twee keer de 24-105 gehad. Eerste drie jaar gebruikt tot die zelftandige de trap af ging. Vervanger twee maanden gehad. Vervangen voor de 24-70II. De 24-105 is een goed objectief, maar ben zelf nooit zo tevreden geweest over het objectief op 24mm. Vond deze voor landschap niet zo geschikt. Scherpte hoeken en vertekening.

70 t/m 105 was ik persoonlijk ook niet zo happy meer. Dit laatste kwam vooral, doordat ik die ging vergelijken met de 70-200 II.

Bovenstaande ervaring op basis van een Full Frame body.

Comment

Ik sluit me eerder aan bij ervaringen van Black B@ndit en vind de 24-105 een geweldig goeie lens. Had voordien de 17-55/2.8 op m'n 40D en dat was ook al helemaal niet slecht maar de 24-105 vind ik beter.

Djienbe

Comment

Vergis u niet, de 24-105 is geweldig op een crop maar op een FF vind ik de 24mm maar niks, veel te veel vertekening.
              Het is ook een zware lens.
              Ik heb de mijne omgeruild voor een 70-200, een super lens.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                maar op een FF vind ik de 24mm maar niks, veel te veel vertekening.
                Waarom zou de lens meer vertekening hebben als een andere 24mm lens?

Of bedoel je misschien vervorming?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij een lens spreken we over vertekening of vervorming als een beeld niet overeenkomt met de werkelijkheid. Vertekening en vervorming zijn lang niet

Comment

Dat kan je toch in Camera Raw met(correcties lensprofiel inschakelen)wegwerken.
                    De 24-105 is een geweldige lens op de 5D MKII, dit is zeker geen miskoop!!
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Zo zie je maar weer dat meningen kunnen en mogen verschillen. Het is maar wat je vergelijkingsmateriaal is. Ik was persoonlijk beetje teleurgesteld in het objectief.

Beste advies; lijkt mij altijd nog ga het objectief zelf testen eventueel huren. En maak genoeg foto's om thuis op je gemak te kunnen bekijken. Bijvoorbeeld buiten van een stenen muur (bakstenen) Doe dit of verschillende f/ getallen. En zo zijn er meer testen te verzinnen.

Comment

Working...
                      X