Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jullie mogen allemaal helpen kiezen,

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jullie mogen allemaal helpen kiezen,

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
    Er bestaat ook een Sigma 12-24 DG, die past zowel op crop als op FF. Waarschijnlijk is deze ook met Nikonvatting te verkrijgen. Over de kwaliteit van de lens kan ik niet veel zeggen, wxant ik heb deze niet, maar er zullen er hier wel zijn die erover kunnen meespreken.
    Dat is inderdaad waar ik ook aan dacht...

Maar ik zou naar de nieuwe HSM-versie kijken in de hoop dat deze optisch bijgewerkt is.
    De originele versie was bv. qua scherpte wel OK (- niet echt een topper dus -), maar vooral de meer geelgetinte kleurweergave vond ik storend.

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    koop eventueel een tweedehands en als je naar fullframe overschakelt ooit, verkoop hem terug...
    Inderdaad, en als je breder of iets anders dan een Sigma 12-24 wil, is dat de enige oplossing.

Sigma 8-16 heeft mijn persoonlijke voorkeur. Uitstekende lens op elk vlak.
    Sigma 10-20 heb ik maar even gehad, maar was inderdaad ook wel goed, en is goedkoper dan die 8-16. Dus als je ze later weer wil verkopen, koop dan deze tweedehands...
    Last edited by K-2; 5 november 2012, 16:14.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Er staat er hier eentje in aangeboden die ik eens ga gaan bekijken.
      De sigma 10-20 f4-5.6.
      De sigma 8-16 lijkt natuurlijk heeeeeel verleidelijk, maar ik heb nog geen ervaring met groothoek, en denk dat ik het beste dan
      een occasie kan kopen die wel de helft goedkoper is...?
      We gaan't zien he. Merci allemaal en als jullie nog bedenkingen hebben vuur maar los he.
      Ik appercieer jullie hulp heel erg !!
      Last edited by jill.tje; 5 november 2012, 16:40. Reden: Bla blaaaa ...
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Er staat er hier eentje in aangeboden die ik eens ga gaan bekijken.
        De sigma 10-20 f4-5.6.
        De sigma 8-16 lijkt natuurlijk heeeeeel verleidelijk, maar ik heb nog geen ervaring met groothoek, en denk dat ik het beste dan
        een occasie kan kopen die wel de helft goedkoper is...?
        We gaan't zien he. Merci allemaal en als jullie nog bedenkingen hebben vuur maar los he.
        Ik appercieer jullie hulp heel erg !!
        Ik heb de Sigma 10-20 f/4-5.6 HSM en dat is een prima UWA met een snelle stille focus en goede prestaties.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik heb de Canon 10-22 en ben er supertevreden over. De meeste van mijn foto's mag ik zelfs niet verscherpen, omdat ze er direct oververscherpt uit zien, dus.....
          Gaat wel niet op FF, maar ik ga toch nooit overschakelen naar full frame, omdat ik, voor hetgeen ik doe (hobby), er geen enkel voordeel in zie, eerder nadelen, want je ziet elk lensfoutje. Daarin is FF onverbiddelijk naar het schijnt.
          Lees maar eens : http://www.photofacts.nl/fotografie/...ame_camera.asp

PS En als je niet kunt kiezen Jill, laat ons eens samen naar de winkel gaan, ik zal wel alles aanwijzen, jij moet enkel betalen
          En ik ben zeker dat je heel tevreden zult zijn over het materiaal....... over de stand van je bankrekening nadien echter......

Groetjes
          Last edited by Guest17; 6 november 2012, 15:29.

Comment

Tokina 11-16 f2.8,...top lens.

Laat u aub niets wijsmaken dat je met een fullframe kwalitatief ZOOOOooooveeeel betere foto maakt. Dikke zever. Ik werk met beide omdat ik af en toe beelden maak op billboard formaat (tot 16m2). Lees op google even een aantal artikels over "crop vs full" en beantwoord dan de vraag voor jezelf of het de gigantische meerprijs van camera EN lenzen waard is. Ik kan je nu al vertellen dat voor een amateurfotograaf het antwoord in 90% van de gevallen NEE is.
            “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

Comment

Jullie zijn allemaal schatjes hihi, wel ja door dat forum hier he, haha, dat is de boosdoener, verlang ik naar een fullframe... maar dat is vooral een grote droom, tegen dat
              ik die kan waarmaken... Ik ben vooral wel heel blij hoor met mijn D200, had gewoon even het gevoel ik een onnozel camerake had hihi.
              Ik heb ook al gekeken naar de Tokina, maar ik ga nu eerst eens gaan kijken naar de sigma 10-20mm f4-5.6 die hier in aangeboden staat, en we gaan dan eens kijken he.
              Denk wel dit een goede aankoop zal zijn. Als er geen krasjes inzitten.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Jullie zijn allemaal schatjes hihi, wel ja door dat forum hier he, haha, dat is de boosdoener, verlang ik naar een fullframe... maar dat is vooral een grote droom, tegen dat
                ik die kan waarmaken... Ik ben vooral wel heel blij hoor met mijn D200, had gewoon even het gevoel ik een onnozel camerake had hihi.
                Ik heb ook al gekeken naar de Tokina, maar ik ga nu eerst eens gaan kijken naar de sigma 10-20mm f4-5.6 die hier in aangeboden staat, en we gaan dan eens kijken he.
                Denk wel dit een goede aankoop zal zijn. Als er geen krasjes inzitten.
                Je kan fullframe ook overslaan en direct naar middenformaat gaan
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  dat lukt niet... je moet de lens kopen die NU voor je toestel geschikt is, anders zal hij niet breed genoeg zijn... (een fullframe lens begint immers vanaf 14-16mm)
                  koop eventueel een tweedehands en als je naar fullframe overschakelt ooit, verkoop hem terug...

ik had een sigma 10-20mm op mijn D200 en was er erg tevreden van!
                  Yep...had ik over het hoofd gezien...zeker zo bij ultra wide.

Anyway....ga hier iedereen nu wel op mijn dak krijgen, maar ik vind www.kenrockwell.com altijd heel behulpzaam. Let wel...zijn objectieve tests, niet zijn subjectieve meningen die alleen op hem en een handvol anderen van toepassing zijn.
                  Mijn raad is, en dit komt uit eigen ervaring, spaar voor het beste....dan huil je maar 1 keer. D200 is wel wat passe, maar als je de iso op 100 houdt, heb je nog steeds een goede camera.
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Iedereen nog bedankt!
                    Ben voor de sigma 10-20mm f4-5.6 gegaan die hier in occasie stond.
                    Denk maar weet wel zeker ik een goeie koop gedaan heb!

Groetjes...
                    facebook

Comment

veel plezier er mee hoor.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Iedereen nog bedankt!
                        Ben voor de sigma 10-20mm f4-5.6 gegaan die hier in occasie stond.
                        Denk maar weet wel zeker ik een goeie koop gedaan heb!

Groetjes...
                        Ik ben benieuwd naar de resultaten die hier binnenkort zullen verschijnen
                        Groetjes,
                        Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                          Ik ben benieuwd naar de resultaten die hier binnenkort zullen verschijnen
                          Hihi, dank je. Iedereen trouwens.
                          facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                            Yep...had ik over het hoofd gezien...zeker zo bij ultra wide.

Anyway....ga hier iedereen nu wel op mijn dak krijgen, maar ik vind www.kenrockwell.com altijd heel behulpzaam. Let wel...zijn objectieve tests, niet zijn subjectieve meningen die alleen op hem en een handvol anderen van toepassing zijn.
                            Mijn raad is, en dit komt uit eigen ervaring, spaar voor het beste....dan huil je maar 1 keer. D200 is wel wat passe, maar als je de iso op 100 houdt, heb je nog steeds een goede camera.
                            Zelf heb ik meer vertrouwen in het oordeel van Bjorn Rorslett, maar goed....
                            Niks mis met een D200 Jill, maar ik las : Urbex en voor dit doel ga je snel op ISO-beperkingen stuiten, zeker voor wat betreft de foto's uit de vrije hand. Statief is de boodschap.
                            Betreft het bereik van de lens denk ik dat je wel goed zit, hoewel ik op crop alle Urbex doe met een 17-55, op FF met een 24-70. Allemaal uit de vrije hand
                            (heb me op dat vlak een behoorlijke reputatie bij elkaar gescharreld in het milieu).
                            99% van de urbexers werkt met statief, ik veronderstel : jij ook ?

En oh ja, die ene % die ook nooit op zijn scherm kijkt na de foto en een hekel heeft aan overdreven bewerkingen en HDR ben ik
                            De "toning" is aan mij dus niet besteed, niks mis met natuurlijk licht vind ik

Comment

Hey Paul,

ja ik weet het een D200 is niet te best met de iso's, zeker niet boven de 800. Ik ben nog (lang) geen rasechte urbexer hoor hihi.
                              Aangezien er geen beeldstabilisatie op de lens zit, neem ik zeker wel een statief mee. Ik heb nog de 50mm f1.8 AF-S die in bestelling is, maar heeft ook geen beeldstabilisatie,
                              ook statief dus, maar die is wel lichtsterker en dan moet ik mijn iso niet omhoogschroeven. Andere lichtsterke lenzen zijn mij weer te duur. Ik doe het met wat ik heb en maak er het beste van. De tijd van betere of lichtsterkere lensen waar je meer mee kan, mm's en zo, komen ooit wel.
                              Ik werk eigenlijk ook liefst uit de vrije hand, maar dat is een beetje jezelf dwingen he, om een statief te gebruiken. 't Is van moeten.
                              Ik hou wel van HDR maar niet overdreven, heb het zelf nog nooit gedaan, en ga het niet snel doen. Hou wel van natuurlijk licht. Dus...
                              Ik kan het wel smaken hoor van anderen, zolang het er niet over is.

'k Moe nog vé leern wi.
                              Last edited by jill.tje; 11 november 2012, 13:30. Reden: Tikkkkkfouteennnnnnn %ů$*&
                              facebook

Comment

O, en een andere body is nu zéker buiten de kwestie hahaha!
                                facebook

Comment

Working...
                                X