Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon lenzen

Hello

ik lees regelmatig in de rubriek D800 dat men bij de lenzen ( 27-70 of 700-200 bv ) de AF moet fijn tunen.

Wat houdt dat precies in ??

Kan iemand dat mij duidelijk maken of waar vind ik die info daaromtrent ?

Gr..

Re: Nikon lenzen

Soms vertoot de AF een afwijking, stelt scherp voor of achter het gekozen onderwerp) en dan kun je de camera ingegeven hoeveel dat is en dat stelt de camera goed scherp. Het ingeven is meer een try and error methode.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door avdsnikon Bekijk bericht
      Hello

ik lees regelmatig in de rubriek D800 dat men bij de lenzen ( 27-70 of 700-200 bv ) de AF moet fijn tunen.

Gr..
      Zit dus als optie in je camera.
      Je bedoelt waarschijnlijk de 24-70 en 70-200 .
      De af afwijking wordt gewoon veel duidelijker met een camera dat meer mp's heeft, maar de grootste afwijkingen zal je pas merken bij primes, zoals de 1.4 serie, als die afwijking zich al voordoet.

Comment

Hello

Gr..
        Ziehier: http://www.youtube.com/watch?v=soPFT...=results_video
        Dat, en natuurlijk RTFM!

Walter
        D850

Comment

bedankt voor de info.
          Maar zelf gaan wijzigen, bv voor de 24-70, durf ik niet echt. Mijn eigen AF ( ondanks de nieuwe bril ) is niet meer zo accuraat.
          En "AF-fijnafstelling AAN " opzetten, is dat geen oplossing ???
          ( wat is RTFM) ??

Comment

Maar zelf gaan wijzigen, bv voor de 24-70, durf ik niet echt. Mijn eigen AF ( ondanks de nieuwe bril ) is niet meer zo accuraat.
            En "AF-fijnafstelling AAN " opzetten, is dat geen oplossing ???
            Dat is toch geen probleem, je kan gewoon inzoomen op je scherm of het samen met iemand anders doen.
            Bijlange niet elke lens heeft af-finetuning nodig. (70-200 en primes hebben bij mij hier geen last van back/frontfocusing op mijn D7000)
            In dat filmpje geven ze zeer goed weer hoe het moet gedaan worden, is inderdaad gewoon wat try & error.

Comment

( wat is RTFM) ??
              Ahum, Read The Fu..... Manual.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Mr Rufus
                Blijkt weeral eens dat talen kennis belangrijk is, vooral de taal van Molière
                anders zoudn wij die R T F M niet kunnen verstaan !! niet ??

Maar ik kreeg nog geen antwoord op de vraag of ik die fijn afstelling in het menu nu al dan niet op "AAN" zet.

Comment

Maar ik kreeg nog geen antwoord op de vraag of ik die fijn afstelling in het menu nu al dan niet op "AAN" zet.
                  Alleen aanzetten heeft geen zin. Als je AF finetune aanzet, moet wel gaan finetunen om het enig effect te geven. Maar eerst vaststellen of het nodig is.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hello

Gr..
                    Je hebt een camera van tegen de 3000€ en je bent te lui om de handleiding te lezen?!
                    Op bladzijde 338 staat alles netjes uitgelegd.
                    Laat in verdere vraagstelling blijken dat je dat hoofdstukje dan eindelijk eens gelezen hebt of het worden pek en veren.

Walter
                    D850

Comment

Working...
                    X