Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon: 40mm F2.8 macro - booookeh bij portret ? of toch maar een F1.8 prime ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon: 40mm F2.8 macro - booookeh bij portret ? of toch maar een F1.8 prime ?

    Om een lang verhaal kort te maken; mijn oorspronkelijk plan bestond erin de Af-s 35mm F1.8 te kopen als lichtsterke allrounder alsook voor portretjes. Ik heb deze lens vroeger gehad dus de prestaties van dit lensje zijn mij bekend. Nu ben ik sterk aan het overwegen om (in de plaats van) de Micro 40mm aan te kopen. Naast portretjes heb ik een sterke interesse in macro (onderwerp: spinnen - een dankbaar onderwerp omdat deze diertjes zelden bewegen, dus een 40mm volstaat hier).

    Ben echter wel benieuwd naar het bookeh van dit lensje bij portretjes, kan er niet echt veel over vinden op het net (mede natuurlijk omdat de 40mm Micro een echte macrolens is en geen portretlens). De lichtsterkte van F1.8 tov F2.8 scheelt natuurlijk ook wat, ik neem graag foto's onder minder goede lichtomstandigheden en op slecht verlichte locaties. Misschien dat dit in de praktijk niet zo echt veel uit haalt (iso wat opschroeven, ik behoor tot de minderheid die niet bang is van een beetje ruis).

    Pfff.. kweetniemeer...wat denken jullie ?

  • #2
    Re: Nikon: 40mm F2.8 macro - booookeh bij portret ? of toch maar een F1.8 prime ?

    als je portretten wil maken... zou je dan niet beter een portretlens kopen? 85mm f1.8 af-s Is super goed lensje!

    een 35 en 40mm zijn niet bepaald portretlenzen... zullen het gezicht redelijk vervormen bij portretten
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment

    Working...
    X