Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Finetunen lenzen op D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Finetunen lenzen op D90

Ik dacht dat ik mijn lenzen ook kon finetunen op mijn D90, niet dus.
    Is er nog een andere manier om mijn lenzen optimaal af te stellen op mijn d90 body's?
    Heb 1 body met 17-55 2.8 die er altijd op zit en 1 body met 70-200 2.8 die er ook altijd op zit.
    Zijn er bedrijven die deze combi's optimaal kunnen afstellen o.i.d.?
    2x Nikon D3 en wat glas

Re: Finetunen lenzen op D90

procirep!!
    nikon stuff

Comment

waar zit dat en wat kost het ?
      2x Nikon D3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
        waar zit dat en wat kost het ?
        procirep
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Test eerst eens of het wel nodig is met bijvoorbeeld de batterijtest, anders is het weggegooid geld.
          F2.8 lenzen hebben wel al de mogelijkheid om je dof te beperken maar echte problemen heb je meestal maar met F1.4 lenzen waarme je een flinterdunne dof kan maken.
          D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Test eerst eens of het wel nodig is met bijvoorbeeld de batterijtest, anders is het weggegooid geld.
            F2.8 lenzen hebben wel al de mogelijkheid om je dof te beperken maar echte problemen heb je meestal maar met F1.4 lenzen waarme je een flinterdunne dof kan maken.
            Wat bedoel je daarmee

Ruud
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

je zet een rijtje batterijtjes schuin weg. Je maakt een foto met open diafragma en stelt scherp op het middelste batterijtje. Dan bekijk je of inderdaad het middenste batterijtje scherp is of dat er voor of er na. Als het middelste scherp is is je combinatie in orde anders heb je back of front focus en kan het zinnig zijn je combinatie te laten afstellen.
              Als je even googelt zul je meer uitleg hier over vinden.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Volgens mij kan je het het beste testen met een testkaart, die kan je hier downloaden je fotografeert de testkaart onder 45° en stel met de laagste getal(grootste diafragma opening) scherp op de middellijn (met statief , enkelputsfocus)
                Een andere methode is met een sinaasappel: zet een kruisje halfweg op de ronde kant en stel daarop scherp, front en backfocus zijn zo heel goed te evalueren, zie hier een voorbeeld van frontfocus
                Last edited by Beertje2; 26 oktober 2012, 08:59. Reden: verduidelijking
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Bedankt voor de tips. Ga dat eerst eens even proberen.
                  2x Nikon D3 en wat glas

Comment

Ah ja, nu snap ik het. Ik wist even niet dat het over front en back focus ging met die batterij test.
                    Ik heb dat gedaan met een meetlat en de lenzen kwamen goed uit de bus.

Ruud
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                    X