Hallo,
"In de tijd van toen" kocht ik voor bij de Canon 10D een Sigma 50-500mm (ook Bigma genoemd). Toen had deze lens nog geen stabilisatie (versie 1)
Op een cropcamera was dat 800mm.
Ik kocht ook een Sigma TC2 en die 800mm werden dan 1600mm op de 10D.
Heel moeilijk om mee te werken (manuele focus en gewicht).
Na de overstap op een FF (Canon 5D Mk1) heb ik de 50-500 geregeld gebruikt - en dat ging goed.
Nu heb ik een Canon 5DMk2 (weer FF) en ik ben namiddag erop uit getrokken met de Sigma 50-500 + Sigma TC2.
Dat geeft op een FF dus 1000mm - en manuele focus ...
Dit is een foto van de combinatie:
De verwachtingen waren relalistisch, maar wat bleek ...
Uit de losse hand, meestal ISO1000, sluitersnelheden tussen 1/500 en 1/1000sec en f8.0 (meestal) waren de resultaten op zijn minst vebazend ...
En het gaat hier niet om die ene foto die nu eens gelukt is met dit combo, vandaar een albumpje.
Ook de kleuren blijven heel mooi ...
Hier is een albumpje met enkel 1000mm foto's:
Canon 5DMk2 +Sigma 50-500v1 + SigmaTC2
Het is niet echt een "wandelcombinatie" en de resultaten zijn pas optimaal bij goed licht.
Groot pluspunt bij het manueel scherpstellen is een grote heldere zoeker, anders lukt het bijna niet.
Maar ik ben zeer tevreden dat ik dit combo weer kan bovenhalen en met prima resultaten!
Jaja
"In de tijd van toen" kocht ik voor bij de Canon 10D een Sigma 50-500mm (ook Bigma genoemd). Toen had deze lens nog geen stabilisatie (versie 1)
Op een cropcamera was dat 800mm.
Ik kocht ook een Sigma TC2 en die 800mm werden dan 1600mm op de 10D.
Heel moeilijk om mee te werken (manuele focus en gewicht).
Na de overstap op een FF (Canon 5D Mk1) heb ik de 50-500 geregeld gebruikt - en dat ging goed.
Nu heb ik een Canon 5DMk2 (weer FF) en ik ben namiddag erop uit getrokken met de Sigma 50-500 + Sigma TC2.
Dat geeft op een FF dus 1000mm - en manuele focus ...
Dit is een foto van de combinatie:
De verwachtingen waren relalistisch, maar wat bleek ...
Uit de losse hand, meestal ISO1000, sluitersnelheden tussen 1/500 en 1/1000sec en f8.0 (meestal) waren de resultaten op zijn minst vebazend ...
En het gaat hier niet om die ene foto die nu eens gelukt is met dit combo, vandaar een albumpje.
Ook de kleuren blijven heel mooi ...
Hier is een albumpje met enkel 1000mm foto's:
Canon 5DMk2 +Sigma 50-500v1 + SigmaTC2
Het is niet echt een "wandelcombinatie" en de resultaten zijn pas optimaal bij goed licht.
Groot pluspunt bij het manueel scherpstellen is een grote heldere zoeker, anders lukt het bijna niet.
Maar ik ben zeer tevreden dat ik dit combo weer kan bovenhalen en met prima resultaten!
Jaja
Comment