Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe lens 2.8

Dan zou ik inderdaad even de nieuwe Tamron afwachten. Het is ook maar net hoeveel geld je te besteden hebt. Sigma & Tamron leveren dan iets minder beeldkwaliteit, maar daar staat een veel gunstigere prijs tegenover. Kortom: als je voor je prijs/kwaliteit gaat, kies Sigma of Tamron. Als je de beste kwaliteit wilt, kies je voor de Nikon variant.
    2x Nikon D3 en wat glas

Comment

Of koop gewoon een oude nikon 80-200mm 2.8 voor rond de 350 euro misschien wel minder als je geluk hebt ( in goede staat ) enige slijtage etc kun je het zeker voor minder vinden.
      Je hoeft niet 1500 euro uit te geven voor een objectief die je af en toe gaat gebruiken en geen geld mee verdient........

Comment

Heb ik ook gehad en die zijn idd niet slecht maar enkel als hij AF in de body heeft.
        Ik heb de laatste sigma mogen testen en die was beter dan mijn AF-D 80/200's toen (heb zowel tweerings als schuifversie gehad)

En wat die 1500€ betreft, ieder zijn mening natuurlijk want je moet het niet uitgeven maar het mag wel als je het kan ,zeker als het je hobby is vind ik.
        Vele hobbyfietsers hebben een dure carbon fiets en die koersen ook niet om den brode.
        En wat kost het als je hobby een paard is....?
        D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teenslets Bekijk bericht
          bedankt voor de reacties en rechtzettingen , ik dacht dat prime en al dat niet zoom 2.8 en lager lenzen hetzelfde was
          het gaat me vooral om het AF 2.8 en snelle focus aangezien ik meer indoor en bij minder licht wil fotograferen en vooral sport
          het is pas voor volgend jaar , dus de tamron kan nog miskien mee doen
          Wat je bedoelt met 2.8 of een wijder diafragma zijn 'lichtsterke lenzen'. Prime is zoals hierboven al beschreven.

Comment

Hallo teenslets, mag ik je aanraden om dit eens te lezen? Het geeft een overzicht van wat belangrijk is ivm lenzen.
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
            X