Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon 70-200 F4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikon 70-200 F4

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Zolang je de camera horizontaal op het statief zet, en als dat een statief is met een degelijke kop die niet voor het minste doorslipt, dan zal je de statiefgondel niet nodig hebben.

De problemen beginnen gewoonlijk als je de camera verticaal draait, dan gaat het adapterplaatje meestal verdraaien ten opzichte van de camera waardoor de lens naar beneden gaat zakken (dat kan je oplossen door een specifieke adapterplaat te kopen die gemaakt is voor je camera, die is zo gevormd dat de plaat niet kan verdraaien ten opzichte van de camera).
    De bevestigingsbout heel vast aandraaien zou ik niet aanraden, want dan is de kans vrij groot dat je de schroefdraad van de camera gaat beschadigen (meestal is het aluminium, en dat is niet zo heel erg sterk).
    De betere adapterplaten hebben wel een goede rubberlaag om doorslippen te voorkomen.

De statiefkop krijgt het ook moeilijker als de camera er aan de zijkant aan hangt, en ook het statief zelf wordt minder stabiel met dat extra gewicht langs de zijkant.

Het hangt er dus vanaf in welke stand je de camera wil monteren op het statief, en ook van de degelijkheid van de kop en het statief zelf, of je die statiefgondel nodig hebt of niet.
    Maar een statiefgondel is wel veel handiger als je de camera snel wil draaien van horizontaal naar verticaal (en omgekeerd natuurlijk).
    Afgelopen weekend de lens kunnen testen.
    Statiefgondel is niet nodig.
    Lens is uitstekend in balans met mijn D7000 (zonder grip).
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
      Het prijskaartje en de vignettering van een 24mm 1.4 al eens bekeken ? Om maar te zeggen dat de afwezigheid van vignettering en de aankoopprijs verrevan evenredig zijn.
      Ik geef je geen ongelijk.
      Toen de 70-200 VR I op de markt kwam, was er enorm veel commotie rond de vignettering van deze lens. Al bleek die uiteindelijk nog mee te vallen.
      Nikon bracht de VRII uit en het probleem leek van de baan.
      Nu merk ik dat de nieuwste generatie lenzen wel allemaal superscherp zijn, maar dat op vlak van de vignettering er nog niet veel progressie is gemaakt.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
        Lens is uitstekend in balans met mijn D7000 (zonder grip).
        Lens is altijd uitstekend in balans met een camera, dat hangt nl af van de plaats waar je het geheel beetpakt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Lens is altijd uitstekend in balans met een camera, dat hangt nl af van de plaats waar je het geheel beetpakt.
          Tja, voor jou misschien, maar voor mij zit er dus duidelijk een verschil in
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Als je een zoomlens hebt, dan pak je meestal de lens vast rond het punt waar de zoomring is. Afhankelijk van het design van de lens (dus bvb zoomring vanvoor of vanachter) kan het dus in balans of uit balans zijn. Ook lenzen met grote frontelementen kunnen een beetje 'frontheavy' gaan voelen op kleinere camera's. Bvb mijn Sigma 120-300 f/2.8 OS voelt niet echt in balans op mijn 450D als de grip er niet op zit, als die erop zit valt het al wat beter mee, maar je houdt nog steeds eerder de lens vast dan de camera. Dat is wss anders als je er bvb een 1Dx aanhangt.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Vandaag bericht gekregen...ze ligt op me te wachten. Ik ga ze morgenvoormiddag ophalen!
              Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                Vandaag bericht gekregen...ze ligt op me te wachten. Ik ga ze morgenvoormiddag ophalen!
                Danny, ben hier ook "zwaar" in geïnteresseerd dus graag wat indrukken of een iets uitgebreider verslagje hier

Twijfel nog tussen deze en de Tamron 70-200 f2.8 die binnenkort zou moeten verkrijgbaar zijn. Ga toch wachten tot de eerste testen want qua prijsverschil zla er niet veel opzitten denk ik
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                  Danny, ben hier ook "zwaar" in geïnteresseerd dus graag wat indrukken of een iets uitgebreider verslagje hier

Twijfel nog tussen deze en de Tamron 70-200 f2.8 die binnenkort zou moeten verkrijgbaar zijn. Ga toch wachten tot de eerste testen want qua prijsverschil zla er niet veel opzitten denk ik
                  Geen idee of ik wel een gekwalificeerd tester ben!
                  Danny's Photosite

Comment

Zonet een eerste reeks foto's mee genomen met m'n D700. Het is nu wel grijs, regenachtig weer en dus zeker niet ideaal om een nieuwe lens uit te proberen. Toch enkele eerste indrukken: lens ligt goed in de hand en de VRIII doet prima z'n werk. VRIII is onhoorbaar en zonder vertraging actief. Heb zelfs gecheckt of ie wel opstond omdat hij zo geruisloos/onmerkbaar z'n werk doet.

Ik heb een deel closeups gemaakt en was aangenaam verrast door de mooie saturatie van de foto's en de zachte bokeh die de achtergrond mooi gelijkmatig blurt. Het feit dat deze lens al op slechts 1m afstand focust is erg handig. Samen met de meevallende bokeh interessant om met tussenringen...closeups te maken.

Heb meeste foto's volopen op F4 genomen ofwel op F5.6. Op F4 is de lens al mooi scherp en zeker bruikbaar en op F5.6 is ze erg scherp. Ik denk dat Nikon goed z'n huiswerk gemaakt heeft!
                    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                      Zonet een eerste reeks foto's mee genomen met m'n D700. Het is nu wel grijs, regenachtig weer en dus zeker niet ideaal om een nieuwe lens uit te proberen. Toch enkele eerste indrukken: lens ligt goed in de hand en de VRIII doet prima z'n werk. VRIII is onhoorbaar en zonder vertraging actief. Heb zelfs gecheckt of ie wel opstond omdat hij zo geruisloos/onmerkbaar z'n werk doet.

Ik heb een deel closeups gemaakt en was aangenaam verrast door de mooie saturatie van de foto's en de zachte bokeh die de achtergrond mooi gelijkmatig blurt. Het feit dat deze lens al op slechts 1m afstand focust is erg handig. Samen met de meevallende bokeh interessant om met tussenringen...closeups te maken.

Heb meeste foto's volopen op F4 genomen ofwel op F5.6. Op F4 is de lens al mooi scherp en zeker bruikbaar en op F5.6 is ze erg scherp. Ik denk dat Nikon goed z'n huiswerk gemaakt heeft!
                      Merci voor de eerste indrukken. Zoals je aanhaalt, de scherpte en vooral de 1m focusafstand zouden wel eens doorslaggevend kunnen zijn. Met tussenringen of bijv of 1.4TC (voordeel behoud VR) zou dit wel eens heel interessant kunnen worden voor vlinder- en libellen macrowerk.
                      Flickr - JAlbum

Comment

Ik weet niet wat ik moet kiezen. De Nikon 70 -200 2.8 of de nikon 70 - 200 F4. Financieel is beide geen probleem. Dus welke van de twee. Voor en tegenstanders.
                        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
                          Ik weet niet wat ik moet kiezen. De Nikon 70 -200 2.8 of de nikon 70 - 200 F4. Financieel is beide geen probleem. Dus welke van de twee. Voor en tegenstanders.
                          2.8 natuurlijk , een stop licht mag je niet onderschatten en je hebt ook mooie onscherpe achtergronden met de 2.8, iets minder met f/4. Al kan je wel focussen tot 1m met de f/4 en je hebt ook een stop extra vr, wat de 2.8 compenseerd voor stilstaande objecten. f/4 is uiteraard lichter dan de f/2.8.

Comment

2.8 om bovengenoemde redenen

Comment

f4 voor reizen
                              f2.8 voor al de rest
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                f4 voor reizen
                                f2.8 voor al de rest
                                Kort samengevat komt het daar op neer ja

Ik zou daar nog aan toevoegen in het voordeel van de f4: kortere scherpstelafstand en VRIII
                                Flickr - JAlbum

Comment

Working...
                                X