Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon 70-200 F4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikon 70-200 F4

Waarom zou deze lens niet geschikt zijn voor portret? Gebruik m'n 70-200 2.8 er vaak genoeg voor.
    Ook landschapsfotografie en sport zijn er goed mee te doen. Zie de voorbeeldfoto's op de Nikon site horend bij deze lens.
    2x Nikon D3 en wat glas

Comment

nu nog een update voor de 300 f/4
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        nu nog een update voor de 300 f/4
        dat zie ik al meer zitten.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

De 70-200/4 was ongetwijfeld een hiaat in de line-up bij Nikon.
          Als deze lens even goed scoort als zijn Canon-tegenhanger dan zal dit zeker een gegeerd lensje worden.
          F2.8 lenzen hebben hun nut en verdiensten, maar zijn vrij zwaar en omvangrijk.
          Ik heb een 70-200 f2.8 en stel tot mijn eigen verbazing vast dat ik deze lens eigenlijk nooit of nauwelijks op f2.8 gebruik.
          Enkel vind ik de absurd hoge prijs voor de f4 variant (in de VS voor 1399 US$) belachelijk en bevat dan nog niet eens de statiefring.
          In Europa zal de lanceerprijs mogelijks rond de 1299 euro liggen + 200 euro voor de statiefring. Het verschil met een f2.8 is dan nog moeilijk te verantwoorden.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik kan mij voorstellen dat je dit objectief koopt enerzijds voor het gewicht, de 70-200 zit aan 1540 gr en de nieuwe 70-200 f/4 aan 850 gr en anderzijds toch ook de prijs. Veel tijd zal er niet verstrijken voor het objectief in prijs gaat zakken. Verder vraag ik mij af of de statiefgondel bij dit objectief een must is. En inplaats van de dure Nikon statiefgondel zijn er ook nog alternatieven. Eerst maar eens de testen afwachten hoe goed het objectief optisch is.
            Last edited by Zwarte; 24 oktober 2012, 21:36.
            "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

Comment

Ik heb de 70-200mm f4 IS van Canon gehad en die had ook geen statiefring. De Canon weegt zo'n 760 gram en ik heb de statiefring dan ook eigenlijk nooit gemist. Nu is de nieuwe Nikon wel iets zwaarder maar die 90 gram maakt een statiefring mijns inziens toch niet ineens wel nodig. Zeker niet met een goed werkend IS systeem...
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik vind dit een goede zet van Nikon, Canon heeft al jaren een zeer goede 70-200 F4 IS.

De prijs is wat hoog, maar die zal wel zakken.

Persoonlijk heb ik een 70-300 VR en een 70-200 f2.8, dus een 70-200 F4 heb ik niet zo nodig. Maar had ik de andere lenzen niet, dan zou de F4 zeker in aanmerking komen. Al vind ik de 70-300 VR een héél goede lens voor de prijs.

16-35 f4 + 24-120 f4 + 70-200 f4 is al een zeer mooie set (tenzij je echt f2.8 14-24 / 27-70 / 70-200 nodig hebt).

Comment

Dat ziet me er een pracht van een lens uit....

Alleen spijtig dat er geen statiefgondel bij is. Als ik de prijs in dollars zie vind ik dat Nikon die er wel mag bijleveren...Net zoals Canon bij de 70-300L IS USM, overigens (dit zijn beide twee relatief dure lenzen waar die niet bijzit).
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ze hebben nu wel echt goed naar Canon gekeken, de veel te dure statiefgondel zal je nu ook apart moeten kopen, net zoals dat bij Canon het geval is.

Maar zal op korte termijn wel een alternatief komen voor die statiefgondel, voor ongeveer 1/10 van de prijs die Nikon ervoor vraagt.
                    Ik heb zelf voor de Canon 70-300 L IS ook een goedkope statiefgondel gekocht die perfect past, en doet wat die moet doen...
                    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Op een degelijk statief kan je een camera + die 70-200 f4 wel zo monteren zonder statiefring.
                    Maar een statiefgondel is vooral handig als je de camera in de "portretstand" op het statief wil monteren.
                    Het is veel gemakkelijker om de statiefgondel eventjes wat losser te zetten en dan de camera zo te draaien, dan hangt de camera niet aan de zijkant van het statief, de statiefkop blijft gewoon rechtop, en het geheel staat veel stabieler.

Op een minder goed statief heb je kans dat de camera in de juiste positie blijft als het geheel vasthangt met een statiefgondel (het gewicht is dan wat beter verdeeld).
                    Zonder die statiefgondel zal het dan wat moeilijker worden om de camera vast te zetten in de juiste stand (gewoonlijk zakt de lens dan wat naar beneden).
                    Last edited by Black B@ndit; 24 oktober 2012, 23:14.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Nikon heeft een 70-200m-zoomlens met een grootste diafragma van f/4 over het gehele zoombereik en een verbeterd beeldstabilisatiesysteem aangekondigd. Tevens maakte het bedrijf de ontwikkeling bekend van drie nieuwe lenzen voor het Nikon 1-systeem.

Comment

Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

Niet echt goedkoop en het valt nog af te wachten of de statiefgondel noodzakelijk is (gewicht, handelbaarheid, ...). Wel een leuk kerstmiscadeau , nog leuker is een 300mm f4 VRII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Niet echt goedkoop en het valt nog af te wachten of de statiefgondel noodzakelijk is (gewicht, handelbaarheid, ...)
                          Zolang je de camera horizontaal op het statief zet, en als dat een statief is met een degelijke kop die niet voor het minste doorslipt, dan zal je de statiefgondel niet nodig hebben.

De problemen beginnen gewoonlijk als je de camera verticaal draait, dan gaat het adapterplaatje meestal verdraaien ten opzichte van de camera waardoor de lens naar beneden gaat zakken (dat kan je oplossen door een specifieke adapterplaat te kopen die gemaakt is voor je camera, die is zo gevormd dat de plaat niet kan verdraaien ten opzichte van de camera).
                          De bevestigingsbout heel vast aandraaien zou ik niet aanraden, want dan is de kans vrij groot dat je de schroefdraad van de camera gaat beschadigen (meestal is het aluminium, en dat is niet zo heel erg sterk).
                          De betere adapterplaten hebben wel een goede rubberlaag om doorslippen te voorkomen.

De statiefkop krijgt het ook moeilijker als de camera er aan de zijkant aan hangt, en ook het statief zelf wordt minder stabiel met dat extra gewicht langs de zijkant.

Het hangt er dus vanaf in welke stand je de camera wil monteren op het statief, en ook van de degelijkheid van de kop en het statief zelf, of je die statiefgondel nodig hebt of niet.
                          Maar een statiefgondel is wel veel handiger als je de camera snel wil draaien van horizontaal naar verticaal (en omgekeerd natuurlijk).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            http://www.artencraft.be/nl/nikon-70...-ed-af-s-66492

Niet echt goedkoop en het valt nog af te wachten of de statiefgondel noodzakelijk is (gewicht, handelbaarheid, ...). Wel een leuk kerstmiscadeau , nog leuker is een 300mm f4 VRII
                            Even opletten bij de filtermaat: dit is 67mm en niet 77mm zoals A&A bij toebehoren zet. Ik zal het hen melden.

Comment

Eerst indrukken zijn gepost: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1160567
                              Wat mij opvalt, maar waar er niets over wordt geschreven, is toch wel de nadrukkelijke vignettering op sommige beelden.
                              Ik weet ook wel dat via nabewerking dit allemaal te corrigeren valt, maar voor zo'n hoog prijskaartje verwacht ik toch wel iets beter.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Wat mij opvalt, maar waar er niets over wordt geschreven, is toch wel de nadrukkelijke vignettering op sommige beelden.
                                Ik weet ook wel dat via nabewerking dit allemaal te corrigeren valt, maar voor zo'n hoog prijskaartje verwacht ik toch wel iets beter.
                                Het prijskaartje en de vignettering van een 24mm 1.4 al eens bekeken ? Om maar te zeggen dat de afwezigheid van vignettering en de aankoopprijs verrevan evenredig zijn.

Comment

Working...
                                X