Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enige raad ivb lenzen (nikon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• enige raad ivb lenzen (nikon)

Vroeg of laat ( eerder vroeg dan laat) zal ik mij ook een lichtsterke degelijke lens willen aanschaffen en ben al eens aan het uitkijken wat Nikon zoal heeft te bieden(moet dienen op de D70)
    NU is er wat verwarring aangaande de typeaanduiding, soms lees je 70/200 AF IF ED en elders 70/200 AF IF ED "D" wat is hier het verschil ? Is een schuifzoom te verkiezen boven een draaizoom en is het wenselijk een statiefring te hebben of niet. Momenteel kijk ik naar een 70/200 van Nikon alhoewel ik het meer heb voor tele en dan zou de 80/400 ook iets zijn, mischien nog andere alternatieven ?
    Het gaat hier toch om een relatief grote som en wil dus wel op de hoogte zijn van een en ander. Er zij al topics geweest maar de aanduidingen brengen mij wat in de war. Iemand die een beetje klaarheid kan brengen ?
    D7000 + 28 tot 400mm

Hallo Lucc
    heb je wat aan deze URL
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

Comment

bedankt Noname hiermee zitten we al een eind op weg, nu nog ivb de schuif of draaizoom en de statiefring.
      Zie in je signature dat je de Nikon 70-200 F2.8 AFS-VR hebt, is dit een aanrader ( zal wel wat langer moeten sparen zeker)?
      D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Originally posted by NoName
        Hallo Lucc
        heb je wat aan deze URL

Zeer interessante site. Bedankt Noname.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ok, hier een canongebruiker, maar tot daar aan toe, weet wel het verschil tussen een niet VR (beelstabilisatie) lens en een VR lens, VR is aan dikke aanrader, geeft je al direct heel wat meer mogelijkheden ook in moeilijkere (donkere) omstandigheden.

schuif of twist, hangt er een beetje van af, voor een 70-200 lens zou ik eerder twist zoom een aanrader vinden, voor een 80-400 lens een schuifzoom, eens je met zo'n zoombereik zit is schuiven makkelijker dan draaien omdat het gehele geval dan al wat lomper en langer is. maar dat is dan weer persoonlijke smaak, de een wil zeker gen schuifzoom en de ander dan juist weer wel.
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

De 70-200 is zowat de beste lens tot 200mm die Nikon in zijn gamma heeft, dus is 200mm ok, by all means, koop die 70-200 als het een Nikon moet zijn. Ikzelf koos voor deze lens vanwege zijn knappe prestaties, snelheid, lichtsterkte, VR, en een zalige (draai)zoom.
            Om toch 300 mm te halen, heb ik er achteraf de 1,4 x teleconverter bjgekocht, deze neemt slechts één stop terug dus je lens wordt dan een 100-280mm met een f/4 en de kwaliteit boet niks in (toch haast onzichtbaar) en dat geeft me alle flexibiliteit.

De 80-400 wordt beschreven als een 'trage' AF met soms wat hunting (het over en weer gaan door niet te kunnen AF-en) en maakt de lens minder geschikt voor het snellere werk, maar voor statische en traag bewegende onderwerpen is deze lens inderdaad sterk in telebereik, relatief scherp en geeft een goed contratrijk beeld.

Desondanks ken ik relatief weinig 80-400 gebruikers. uiteindelijk is de 70-200 kleiner, en, met Teleconverter, ook best een lekkere 300mm sterk, wat niet onaardig is op een Digitale SLR.

Voor je D70 zijn alle type 'D' en type 'G' lenzen de beste, omdat die alle afstand informatie doorgeven aan de body.

Comment

Hallo LuCC
              kan Phille alleen maar bijstaan in zijn antwoord,en ja beter een draai dan een schuif lens,het is sparen voor zo,n lens maar dan heb je ook wel wat in huis(kwaliteit)
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

Comment

@Phille Het "moet" niet perse een nikon zijn maar weet te weinig af van lenzen om over een andere een oordeel te vellen. Moest jij nog even goede alternatieven weten!!! Gezien ik toch opteer voor een "snelle" lens zou ik Phille volgen met de 70/200 en een convertor, dit is althans een voorlopig beslissing (heb nog wel wat tijd eer het spaarpotje is aangevuld)
                D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Wel, als het geen VR of Nikkor moet zijn, de Sigma 70-200 die ik had met TC is best ook de moeite. Bekijk mijn album 'terlamen' eens en daarin is met de Sigma + TC 1,4 x ook gewerkt (tesamen een goei 900 euro) en 'free podium' is met de Sigma alleen, een beregoed lenske ook ...

Comment

Als je een compromis moet maken, koop dan een 80-200 f2.8 afs. Deze vindt je massaal op het internet voor prijzen rond de 1000€. Optisch evengoed dan de 70-200 enkel de VR functie heb je niet. In Ieder geval gebruik ik sinds kort de 70-200 en kan je bevestigen dat de VR functie goed werkt bij stilstaande composities. Bewegende beelden krijg je geen beter resultaat dan met de 80-200.

Comment

of de Sigma 100-300 f/4 hé
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Re: enige raad ivb lenzen (nikon)

..............
                        Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 18:07.

Comment

Lenzen, dat is precies iets voor het "Objectieven"-forum.

seppuku [mod]

Comment

Seppuku
                            Staat idd beter bij objectieven maar deze is een topic van een jaar geleden ??
                            Weet niet waar ze deze nog hebben vandaan gehaald.
                            D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Working...
                            X