Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens: Trouw/Model fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lens: Trouw/Model fotografie

    Beste mensen!

    Ik ga in het kort een Canon 600 of 650D kopen.
    & zoals de titel al laat klinken zou dit voor Model/trouw/natuur..
    Ik wil bedoelen, ne goeie allrounder.

    Ik veronderstel dat er redelijk wat onder ons zijn die dit soort fotografie doen & wel aanraders hebben.
    Dus bij deze!

    Shoot!

    & alvast bedankt!
    Canon 60D + 1000D | Canon EF 50mm f/1.8 | Flitstoestanden | Studio Provizwaar
    fb.com/OnziaPhotography
    Het is ooit voor iedereen, de eerste keer geweest.

  • #2
    Re: Canon lens: Trouw/Model fotografie

    ga op cursus om te beginnen

    van de 3 dingen die je hier opnoemt, heb je naast degelijk materiaal ook een gedegen kennis nodig, zeker voor trouw.
    ook hangt het materiaal af van je persoonlijke voorkeur en outcome die je wenst
    en bijkomend ook opletten want je zal anderen hun broodwinning weghalen dus zorg dan ook maar dat je correct als je dit veel van plan bent
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon lens: Trouw/Model fotografie

      Voor dit soort type fotografie word vaak een combinatie van objectieven gebruikt.
      Weet niet wat je budget is?
      bij de zogenaamde zoom objectieven op een crop body kun je kijken naar de 17-55 f/2.8 IS en 70-200 f/2.8 IS II Eventueel een goede prime erbij als de 35L of 50L
      Kunt ook kiezen voor combinatie van primes. 35L 50L 85L en 135L

      Vergeet niet dat dit soort fotografie niet zo eenvoudig is als sommige doen overkomen. Als je het goed wil doen.
      Voor trouw rapportages is een tweede body toch wel een must.

      Zoals gezegd is kennis en kunde toch ook wel heel erg belangrijk !!

      Comment


      • #4
        Re: Canon lens: Trouw/Model fotografie

        Voor een trouw zou ik toch gaan voor iets in het genze van 16-35, 24-70 en 70-200
        Voor model ga je de 24-70 en 70-200 goed kunnen gebruiken,
        Natuur..dat is een ander paar mouwen he..is echt te zien wat je wil vastleggen...
        Maar een goede lens die voor alles dien bestaat helaar niet...

        Comment


        • #5
          Re: Canon lens: Trouw/Model fotografie

          Trouw, model, straatfotografie, portret: ik doe alles met een 35 2.0 lens. Af
          en toe een 85 1.8. Maar over het algemeen de 35 mm. Alles wat ik met mijn
          ogen kan zien en overzien, kan ik ook met die lens vastleggen. Voor velen is
          dit niet genoeg, voor sommigen is dit alles.

          Comment


          • #6
            Re: Canon lens: Trouw/Model fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            ik doe alles met een 35 2.0 lens. Af
            en toe een 85 1.8. Maar over het algemeen de 35 mm.
            Voor velen is dit niet genoeg, voor sommigen is dit alles.
            Klopt helemaal.
            Voor sommigen, ook zeer bekende groote huwelijks fotografen werken soms
            met 2 FF body's één met een 24mm f1,4 één met een 50mm f1,4 that's all.

            Andere veel minder bekende, kleinere huwelijks fotografen zoals ik werken tot nu toe met de betere zoom.
            voor beide valt wat te zeggen, wat je vaak ziet is dat de zoomers vaak op een gegeven moment allemaal primes gaan gebruiken.
            Dat zegt misschien iets over ons beider leeftijd doudeke dat weet ik niet wie weet volg ik ook wel

            zoals SVIS al aangeeft da's een mooi doel dat je voor ogen hebt.
            Een veel oefenen veel fotograferen als je je camera hebt, workshops, boeken lezen dit en andere forums bezoeken is dan wellicht een must.
            Ben je zeker dat je top mode of huwelijksfotograaf wordt koop dan gelijk en camera uit een ietsje hoger segment. je zal er langer plezier aan beleven.
            Last edited by fotografieljakim; 14 oktober 2012, 19:48.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon lens: Trouw/Model fotografie

              Allright, merci voor de uitleg iedereen.
              Uiteraard is het mij geboden cursussen en dergelijke te gaan volgen.
              Ik begin nooit erges aan waar ik niet zeker van ben dat ik het wel aankan.

              Dus bij deze nogmaals,
              Merci
              Canon 60D + 1000D | Canon EF 50mm f/1.8 | Flitstoestanden | Studio Provizwaar
              fb.com/OnziaPhotography
              Het is ooit voor iedereen, de eerste keer geweest.

              Comment

              Working...
              X