Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

architectuurfotografie, welke Canon lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• architectuurfotografie, welke Canon lens?

Als architect en startend amateur fotograaf, zou ik graag een betere lens aanschaffen om onze eigen projecten te fotograferen. Ik heb een Canon 40D.
    Voor onze grote projecten schakelen we professionele fotografen in, voor de kleinere projecten zou ik zelf foto's nemen. Ik ben een amateur, ga niet direct een full frame body aanschaffen. Vooral voor interieurshots zou ik een betere lens willen.

Ik twijfel nu tussen de Canon EF 16-35 F2.8 en de Canon EF-S 17-55mm F2.8. Ik lees veel goeds over de eerste, anderzijds lees ik dat men, als men geen full frame sensor heeft, men beter voor de laatste gaat. Wat zijn de ervaringen met deze lenzen? Heeft de 17-55 voldoende groothoek?

Alvast bedankt.

Re: architectuurfotografie, welke Canon lens?

ik zou eens even een winkel binnenstappen en naast deze twee ook de canon 10-22mm eens op je camera zetten. Voor binnenhuisarchitectuur wordt vaak meer groothoek gebruikt dan 16mm (op crop camera) als ik het zo volg

Comment

17-55 geniet mijn voorkeur boven de 16-35 II op een crop body. Indien je 17mm je groothoek genoeg geeft dan is de 17-55 een erg mooie optie. wil je toch meer UWA dan is de 10-22 van Canon een erg goede optie. Zelf had ik altijd wel genoeg aan de 17-55 (Dit is wel persoonlijk) 10-22 werd niet zo heel veel gebruikt ....

Ik zou eens naar de winkel gaan om te testen. ;-)

Comment

Pertinente vraag, al zeg ik het zelf: wil je interieur of gevels fotograferen? Voor beide ben je goed af met een 10 of 12 mm UWA (zoom). Als je erg veel belang hecht aan correcte weergave van perspectief, dan moet je een T/S (tilt & shift) lens overwegen. Maar ik denk niet dat dit je bedoeling is.
        Last edited by mnoach; 4 oktober 2012, 09:34.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment