Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gz. Lens 100-400 en lichtgevoelig(+camera)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gz. Lens 100-400 en lichtgevoelig(+camera)

Jouw lenzen bestaan niet. Zelfs middelgrote dieren op 500 m fotograferen is gewoon een utopie. En supertelelenzen zijn heel opvallend, duur, zwaar en niet lichtsterk.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

kijk ook eens naar de Olympus om-d, tesamen met een (omgerekende 100-400) 45-200 niet erg zwaar en ook niet erg prijzig, maar wel een uitstekende kwaliteit, er zijn er alhier zelfs die hun 5D mark 2 er voor ingeruild hebben (ook ik ben hierover aan het denken).
      De Panasonic 45-300 kost een kleine 300 euro nieuw, is net zo lichtsterk (of niet lichtsterk) als de Canon 100-400, maar scheelt wel in geld 1000 Euro, in gewicht een dikke kg en in lengte meer dan de helft kleiner, beeldkwaliteit echter is gelijkwaardig !!

Zou zeggen google is op OM-D EM5 en lees zelf.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Wil je het goedkoop houden om het risico van beschadiging en diefstal te beperken ?

Als ik ergens ben waar je je spullen niet goed kan wegbergen (op camping bv) neem ik de 40D mee en m'n 100-400, die gezien de leeftijd hooguit nog 250 en 750 EUR marktwaarde hebben.
        Daarbij een 24-85 (100 EUR) of een 18-55 IS kitlens (50 EUR) en ik heb voor een goede 2 kg en 1000 EUR een natuurfotouitrusting (als je er nog een macro bijdoet).

400mm op een crop is een mees op 3m en een reiger op 25, maar je kan nog 2-3 maal lineair uitsnijden om een behoorlijk beeld over te houden (voor het web), dan zit je toch al aan een vergroting van 25-40.

Daarboven moet je aan digiscopie gaan denken.

Comment

Bedankt allen voor jullie antwoord. Die €1500 heb ik voor ogen genomen om in alle gemoedsrust op vakantie te kunnen gaan. Zonder altijd te hoeven nadenken. En het is voor mij ook niet zinvol om te gek te doen, want de fotograaf is in mijn geval zeker de beperkende factor en niet het toestel.
          Ik ga het olympus pad eens bekijken.

Of een volledige 2dehands set.
          Last edited by Dirk007; 3 oktober 2012, 15:54.

Comment

goede keuze, heb zelf dit toestel een paar weken en ben razend ethousiast, tov een (bv) 5D hef ik nog geeneeens zoveel aan kwaliteit in hoeven leveren en de voordelen tov dit zijn enorm, goedkopere (soms zelfs betere) lenzen, reductie van gewicht en tassen mee te sjouwen, plus de funfactor is toegenomen.
            Heb nu toestel plus grip, 14 mm pancake, 45 mm portretlens, 25 mm leica lens, 45-200 zoomlens en 12-50 lens in een tas zitten waar normaliter een 5D zonder grip en slechts 1 lens (op het toestel) maar amper in kunnen.

Comment

M.ZUIKO DIGITAL ED 75-300mm 1:4.8-6.7

Comment

Als je zo tevreden bent over je X10, is er natuurlijk ook de Fuji XS1. Is geen reflex, maar heeft wel dezelfde bouw, volledige manuele controle, en heeft een lens die equivalent is met een 400 op een crop reflex.
                Heeft dezelfde (kleinere dus) sensor als de X10.
                En kost maar een fractie van een reflex-combinatie.
                Fujifilm X-T1 en X-T2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door travelrudy Bekijk bericht
                  Als je zo tevreden bent over je X10, is er natuurlijk ook de Fuji XS1. Is geen reflex, maar heeft wel dezelfde bouw, volledige manuele controle, en heeft een lens die equivalent is met een 400 op een crop reflex.
                  Heeft dezelfde (kleinere dus) sensor als de X10.
                  En kost maar een fractie van een reflex-combinatie.
                  Is ook de goekoopste oplossing, en de foto's die ik op flickr zie; zijn zeker niet slecht te noemen.

Comment

Of d7000 met tamron 70-300. Ziet er wel niet goedkoop uit en evenmin klein, maar past wel in je budget.
                    Voor vogels echter onvoldoende. Dan zou ik toch tot 500mm gaan of een dure lichtsterke icm teleconverter, wat weer een pak duurder is.

Trouwens : onlangs in een artikel gelezen: duurste hobby is ..... Fotografie! :-)
                    http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                      kijk ook eens naar de Olympus om-d, tesamen met een (omgerekende 100-400) 45-200 niet erg zwaar en ook niet erg prijzig, maar wel een uitstekende kwaliteit, er zijn er alhier zelfs die hun 5D mark 2 er voor ingeruild hebben (ook ik ben hierover aan het denken).
                      De Panasonic 45-300 kost een kleine 300 euro nieuw, is net zo lichtsterk (of niet lichtsterk) als de Canon 100-400, maar scheelt wel in geld 1000 Euro, in gewicht een dikke kg en in lengte meer dan de helft kleiner, beeldkwaliteit echter is gelijkwaardig !!

Zou zeggen google is op OM-D EM5 en lees zelf.

Olympus PEN Lite E-PL5

Comment

kan, maar vergis je niet met een schermpje achterop is het erg lastig fotograferen met lange telelenzen, je zult ongetwijfeld verlangen naar een EVF en dan zit je haast weer op het prijsniveau van een OM-D.
                        De stand van je armer geven je niet een heel stabiel geheel met zo een scherm, wat je wel nodig hebt bij langere brandpuntsafstanden.

Comment

ik denk dat zo een bridge met superzoom in de aard van een nikon p510, lumix fz150 of een canon sx40hs niet slecht presteren, van die P510 staan er hier ergens test foto's bij cameras denk ik

Comment

Ik heb nog niets beslist.
                            Maar dit ga ik jullie niet onthouden in mijn zoektocht.
                            http://www.youtube.com/watch?v=5_euU...eature=related
                            Alles is relatief....

Comment

Working...
                            X